במכבי חיפה שוקלים טרייד עם באר שבע בין דמארי ואוחנה

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | ערן לוף

חגיגות בירוק אחרי ה-0:3 על מכבי ת"א: "חיסלנו אותם". שביעות רצון מהחתמת רוטן: "המאמן המרשים ביותר שהגיע לישראל". דוס סנטוס: "חבל שמנסים להאשים אותי". רוטן התראיין בהולנד: "חיפה היא פיינורד של ישראל"

(גודל טקסט)
מיד עם שריקת הסיום של ה-0:3 המדהים שהשיגה מכבי חיפה אמש (רביעי) על מכבי תל אביב בשמינית גמר גביע המדינה, רץ המאמן רוב מאס לעבר חברו לצוות המקצועי איתי מרדכי והשניים התחבקו ארוכות ובעיקר הוציאו הרבה אוויר על כך שהם עוזבים בסטייל את התפקיד הראשי בצוות המקצועי הירוק.


דווקא כאשר המאמן החדש פרד רוטן ישב ביציע לצדו של המנהל הטכני מו אלאך הציגו הירוקים את המשחק הטוב ביותר שלהם העונה ואולי את אחד המשחקים הטובים בשנים האחרונות. חיפה הייתה טובה מיריבתה בכל פרמטר. הצוות המקצועי זכה להרבה מחמאות בסיום על ההכנה למשחק. "נראה שהמאמנים למדו לחלוטין את כל הטעויות ממשחק הליגה מול מכבי ת"א, חיסלנו אותם בכל פרמטר", אמר באושר אחד השחקנים והוסיף: "נכון שכל אחד מאיתנו מבין כי מעתה מתחיל המבחן לקראת העונה הבאה, במיוחד כשהגיע המאמן שיהיה כאן, אבל מעבר לכך ההכנה למשחק הזה הייתה כמעט מושלמת".



רוטן ראה במו עיניו שתי קבוצות שונות בתוך ארבעה ימים – אחת שבקושי מוציאה תיקו מול אשדוד, ושנייה שמפרקת את הקבוצה בכושר הטוב בליגה. המאמן החדש מבין כי המטרה המקצועית הראשונה תהיה לייצב את הקבוצה ולגרום לה לשחק יותר דקות כמו אתמול ולא כמו בשבת. בחיפה ידעו לספר כי בניגוד להרבה מאמנים אחרים שהיו לוקחים מספר ימים להתארגנות בקבוצה החדשה, רוטן רעב לעלות לכר הדשא וצפוי לקחת חלק פעיל בהכנות לקראת משחק הליגה בשבת מול מכבי פתח תקווה ואף יישב על הספסל במשחק.


פרד רוטן אמר לתקשורת ההולנדית: "הודעתי להתאחדות ההולנדית שאני לא רוצה לעזוב את הדשא עדיין. לא אימנתי שנה, זמן לחזור לעבוד. מכבי חיפה היא פיינורד של ישראל – קבוצה של העם. הקבוצה מתקשה העונה, אבל עדיין באים 30 אלף איש לכל משחק. זה מועדון עם פוטנציאל אדיר. כרטיס לאירופה? נצטרך לסגור פער של הרבה נקודות וזה לא קל, אבל אני רואה את זה כפרויקט נחמד. להיעלם מהרדאר בישראל? לא חושש. פיטר בוס עבר מתל אביב לאייאקס".



פרד רוטן (ערן לוף)
פרד רוטן (ערן לוף)

 

במועדון סיפרו כי אכן היו לאלאך מספר התלבטויות לגבי מועמדים לאימון הקבוצה והבחירה נעשתה גם בשל הפילוסופיה של רוטן לשחק כדורגל התקפי וגם בשל העובדה שמדובר במאמן שכבר אימן במועדונים שונים באירופה. "מדובר אולי במאמן עם הרזומה המרשים ביותר שהגיע לכאן. זה עדיין לא אומר כלום, אבל מצד שני זה אומר שמכבי חיפה מסתכלת הכי גבוה והביאה את המאמן הטוב ביותר שהיה בשוק", אמר גורם במועדון. ב-18:00 יוצג המאמן החדש במסיבת עיתונאים חגיגית.


חגיגות גדולות גם היו בקרב השחקנים שלראשונה העונה זכו לקריאות עידוד מכל הקהל. "אולי רוטן הביא את המפנה עוד לפני שהעביר את האימון הראשון. ובעיקר יש לנו מטרה מספיק חשובה להילחם עליה עד סוף העונה", אמר אחד השחקנים. מי שנותרו מחוץ לחגיגות הם הקשר גילי ורמוט והחלוץ עומר דמארי שהיו מחוץ לסגל.


נראה כי עתידם של השניים ייקבעו בתחילת השבוע. ורמוט אמור לקבל החלטה האם לוותר שוב על חלק משכרו ולעבור להפועל חיפה ואילו דמארי זוכה להתעניינות מצד האלופה, הפועל באר שבע והיה כבר מי שהציע בחיפה לבצע טרייד בין דמארי למיכאל אוחנה עד לסיום העונה. הקשר רועי קהת נפצע במהלך המשחק והיום צפוי לעבור בדיקות. נראה כי הקשר לא יהיה כשיר למשחק בשבת.


רוב מאס. סיים בסטייל (אריאל שלום)
רוב מאס. סיים בסטייל (אריאל שלום)


בלם הקבוצה אליסון דוס סנטוס הגיב לאירוע בו דרך על חזהו של וידאר קיארטנסון: "זה היה מאבק על כדור. קיארטנסון נפל, רצתי לכדור ולצערי פגעתי בו. זה לא היה בכוונה וחבל מאוד שמנסים להאשים אותי בזה". בנוסף התייחס הברזילאי למשחק עצמו: "זה היה ניצחון חשוב ומגיע לאוהדים לשמוח. נתנו את הכל על המגרש והכי חשוב שתהיה המשכיות." 


בתוך כך, בהולנד מדווחים שרוטן אמור להרוויח במכבי חיפה כ-600 אלף יורו בשנה וחצי הקרובות. לידיעה המלאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי