השחקנים ביקרו, בהתאחדות אמרו: "אלישע יתבקש לבנות מחדש"

גורש
גורש | ערן לוף

הלם בקרב הנבחרת לאחר ה-3:0 לאלבניה. שחקנים טענו: "לא זכינו לדבר מהספסל, חיכינו שייגמר". טוואטחה: "לא ביזינו את עצמנו". שהר: "עשינו שטויות". הוותיקים ובראשם גורש ובניון יוחלפו, טענות נגד המחנה בברלין

(גודל טקסט)

 שלושה חודשים של ריקנות ואי וודאות צפויים לנבחרת ישראל עד למשחק הבא במוקדמות מונדיאל 2018, בחוץ נגד נבחרת איטליה, לאחר ה-3:0 הביתי והמשפיל אמש מול אלבניה שהותיר את אנשי הנבחרת וראשי ההתאחדות בהלם.

המאמן אלישע לוי לא שוחח בחדר ההלבשה עם שחקניו, שמיהרו למוניות שהמתינו להם מחוץ לאצטדיון בחיפה בדרך לחופשה ראשונה מאז הסתיימה הליגה בישראל ובמדינות מהם הגיעו הלגיונרים.

cהתאחדות לכדורגל לא מתכוונים לעבור לסדר היום על מה שהוגדר "תצוגת נפל כללית" וגורם סיפר לספורט1: "בנבחרת צריכים ללחוץ על כל הבלמים ולהתחיל הכול מאפס, פשוט לבנות נבחרת חדשה וצעירה במשחקים שנותרו עכשיו לקראת מוקדמות אליפות אירופה 2020. כך גם יתבקש המאמן הלאומי לעשות".


"ללחוץ על כל הבלמים ולהתחיל לבנות מאפס" (ערן לוף)

נראה כי דור השחקנים הוותיקים תם אתמול בערב, ולפי דברים ראשונים שמגיעים מפי גורמים בנבחרת מסתמן כי כי דודו גורש, טל בן חיים, ליאור רפאלוב ויוסי בניון לא יוזמנו למשחק הבא מול איטליה, במטרה לאפשר לפנים חדשות להתחרות על חולצת ההרכב – כשהמשטרה היא לשלב את דוד קלטינס, עומרי גלזר, דור אלו, דור מיכה, מיכאל אוחנה, עומר אצילי ואחרים.

שריקות הבוז של חלק גדול מהקהל והקריאות לעבר המאמן להתפטר הגיעו לאוזני כול אחד מהשחקנים. המגן טאלב טוואטחה שנשאל בסיום על זה שהוא וחבריו ביזו את עצמם מול האוהדים אמר: "אני לא חושב שביזינו את עצמנו, זאת מילה גסה להגיד ביזיתם את עצמכם". החלוץ בן שהר הוסיף: "יכול להבין את האוהדים, זאת נבחרתם לטוב ולרע וזאת זכותם להיות מאוכזבים. לא היינו טובים, עשינו שטויות וזאת התוצאה".


שהר. מבין את אכזבת האוהדים (ערן לוף)

שחקנים בסגל נבחרת ישראל טענו כי ההחלטה לעשות מחנה אימונים בברלין מיד בתום העונה הייתה טעות גדולה של ההתאחדות ואנשי הנבחרת ואמרו: "יש שחקנים שבקושי עמדו על הרגלים אחרי עונה ארוכה, חלקם סחבו פציעות מתמשכות. בשום מקום בעולם לא טסים למחנה אימונים יומיים אחרי סיום העונה".

הביקורת קיימת גם על המאמן אלישע לוי מטעם גורמים בסביבת הנבחרת: "כולם ראו שיש בקיעים בשיטת המשחק וקיימת נפילה בכושרם של רבים משחקני ההרכב. אלישע ראה את הכתובת על הקיר נגד נבחרת מולדובה ונותר ללא מענה מקצועי ראוי. חובה לבקש מהמאמן הלאומי להסביר למה לא שינה הרכב, כפי שטען אחרי מולדובה, ונותר נאמן לשחקנים שכושרם אינו מצדיק מקום בהרכב".

לאחר המשחק נגד מולדובה חילק המאמן מחמאות לשחקניו על שלא עזבו את המשחק והאמינו שאפשר להשוות את התוצאה עד הרגע האחרון, אולם השחקנים לא שמרו על מאמנם והיו מי שאמרו אמש: "החל מהדקה ה-60 האנרגיות על הדשא כבר היו שליליות, כולנו המתנו לשריקת הסיום ולא קיבלנו שום דחיפה מהספסל. הכל היה מקרי מול נבחרת אלבנית שידעה לנטרל ולהעלים אותנו. זה הפסד שנגרור הרבה זמן".


גורש עם גלזר. השינוי כבר מול איטליה בספטמבר? (ערן לוף)

אלמוג כהן דיבר בכנות בסיום ואמר: "זו אכזבה עצומה, לכל הצוות ולשחקנים. הנבחרת יותר חשובה מהצלחת הקבוצה. בשבילנו להפסיד משחק כזה חשוב זה לילות ללא שינה, סוג של דכאון. אין משחקי ליגה ואין בשבת משחק, זה מאוד כואב ומאכזב. האלבנים היו הרבה יותר טובים והאכזבה עצומה. קשה לי להסביר במלים את מה שאני מרגיש. בשבילי לייצג את המדינה זה הכי חשוב, ולאכזב כל כך הרבה אנשים שבאים להרים אותנו כל פעם מחדש זה כואב. אני מבקש מהם סליחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי