בהתאחדות ביקרו בחריפות את ערן זהבי: "אמירות של תבוסתן"

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

נבחרת ישראל נכנעה 1:0 למקדוניה בדרך לקמפיין כושל נוסף ונראה שסיכויו של המאמן אלישע לוי להמשיך קלושים: "פתח עם הרכב שאפילו לא תורגל". הקפטן שהושעה ישוב לסין, טרם הוחלט אם יחזור לשחק בקמפיין הנוכחי

(גודל טקסט)

קשה להאמין שה-1:0 למקדוניה יישכח בשנים הקרובות. נכון שאלישע לוי ושחקניו האמינו שמדובר ביריבה יחסית נוחה כדי לשוב מולה למסלול הניצחונות ולקנות את אמון הקהל מחדש, אולם בסופו של דבר אותו ערב ב"סמי עופר" הפך לאחד האירועים הדרמטיים בתולדות הנבחרת.

הקפטן ערן זהבי השליך את סרט הקפטן על הרצפה, הנבחרת תסיים קמפיין נוסף עם כישלון מוחץ ונראה שגם המאמן אלישע לוי, על אף שזכה להבטחה לקמפיין נוסף, יסיים את תפקידו בתום שלב המוקדמות של גביע העולם 2018.

בהתאחדות לכדורגל טוענים כי אלישע לוי קיבל קמפיין עם ספרד ואיטליה, בו לא הייתה שאיפה לעלות שלב, אולם במקום לנצל זאת ולקדם את הנבחרת – היא נשארה באותו מקום ואפילו הלכה אחורה. "אין החלטה לפטר את אלישע לוי, אבל נשארו שלושה משחקים לסיום הקמפיין ורק בסיומם יוחלט מי יהיה המאמן הבא", אמר גורם בהתאחדות לכדורגל.


אין החלטה לפטר, אבל קמפיין הבא לא נראה ריאלי עבור אלישע לוי (ערן לוף)

בשלב זה המאמנים היחידים שהוצעו לראשי ההתאחדות היו זרים. מזה תקופה גורמים שונים לוחשים על אוזנו של עיני וטוענים כי עליו לבצע שינוי על הקווים, אולם גם שמותיהם של רוני לוי, יוסי אבוקסיס וברק בכר ברשימת המועמדים.

אלישע לוי והצוות שלצדו זכו כמובן לביקורת מקצועית נוקבת ולאחר המשחק אמרו בנבחרת: "המאמן טען כי הלקחים מההפסד לאלבניה הופקו והשולחן נוקה מקצועית. אין דבר כזה שההרכב הפותח נגד מקדוניה לא תורגל ולו פעם אחת, האימונים היו לחינם".

בכל הנוגע לערן זהבי, הקפטן הראשון מאז 1934 ועד היום שמסרב לענוד את הסרט, הוא ישוב ברביעי לסין וישוב לאימוני גוואנגז'ו RF. זהבי התנצל בחדר ההלבשה בפני השחקנים והצוות על התנהגותו ובשיחות עם קרוביו סיפר כי הבין שעשה טעות כשהגיב כך. יש לציין כי בהתאחדות לכדורגל מאוד לא אהבו לשמוע את זהבי טוען בסיום כי "לא עלינו לטורניר גדול 40 שנה וגם לא נעלה ב-40 השנים הבאות" וטענו כי "אלו אמירות של תבוסתן שמרפה את ידי ורגלי חבריו".

ההחלטה להשעות את ערן זהבי התקבלה למעשה כבר באצטדיון סמי עופר, בדיון בו נכחו בעמידה יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, המנכ"ל רותם קמר, חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל משה דמאיו ושני אנשי התאחדות נוספים. עופר עיני לא נכנס לחדר ההלבשה כהרגלו ואת הדרך לבשר למאמן אלישע לוי על ההחלטה עשה רותם קמר. אלישע לוי הסכים עם מהלך ענישת הקפטן שיצא לתקשורת לדבר על הפרשה כפי שחווה אותה לפני שקיבל את ההודעה.


זהבי. ההחלטה להשעות אותו התקבלה עוד באצטדיון (ערן לוף)

בסביבת השחקן ניסו להסביר: "אין ספק שערן לא היה צריך לאבד את העצבים והיה צריך להתעלם מאותם מאות אוהדים. הקריאות 'זהבי ההומו' ובוז בכול נגיעה בכדור עשו את שלהן והוא טעה. הוא חוזר לסין והשבועות הבאים יקבעו לאן הדברים יובילו ומה אורך השעייתו מהנבחרת, אי אפשר לדעת אם ישחק בקמפיין הנוכחי בנבחרת ישראל. צריך לתת לסיפור לשקוע".

מי שהגיבה להתנהגות של זהבי הייתה שרת התרבות והספורט מירי רגב שאמרה: "מה שעשה ערן זהבי, מי שכבר מזמן הפך סמל למצוינות, רמס ברגל גסה את כל הערכים אליהם אנו מכוונים בחינוך דור העתיד שלנו. כל שחקן על המגרש מהווה מודל לחיקוי בעבור ילדי ישראל, אותם אנו שואפים לחנך בראש ובראשונה לסובלנות ונגד אלימות. ללבוש את מדי נבחרת ישראל זו זכות. לשמש קפטן הנבחרת זהו כבוד גדול לצד אחריות. אני שמחה שזהבי הבין את טעותו ומיהר להתנצל. אסור שמקרים כאלה יישנו במגרשי הספורט ובוודאי שלא על ידי מי שעיניי דור העתיד נשואות אליו".

אלישע לוי יבחר קפטן חדש לנבחרת ישראל כבר ביממה הקרובה ומובן מאליו שזהבי לא יענוד את סרט הנבחרת יותר בקמפיין. שחקנים בנבחרת טענו כי הסרט כעת צריך לשוב אל הבלם טל בן חיים, שענד אותו בעבר תחת אלי גוטמן.


הקפטן הבא עד סיום הקמפיין? טל בן חיים (ערן לוף)

שחקני הנבחרת סירבו להתייחס לפרשת זהבי ומי שדיבר בקצרה היה מרואן קבהא שאמר: "הופתעתי כשהמאמן החליט שאני אפתח בהרכב נגד מקדוניה. למרות שלא תורגלתי, הכנתי את עצמי למשחק. אני מקצוען". מי שהיה מאוד מופתע שלא שיחק ולא פתח בהרכב הוא ביברס נאתכו שהוסיף: "עכשיו זה כבר לא משנה כי המאמן הוא שקובע את ההרכב והמאמן יבהיר את מה שקרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי