"ההחלטה לא לפתוח עם מנור סולומון לא מובנת"

מנור סולומון
מנור סולומון | אודי ציטיאט

בסביבת הנבחרת הצעירה לא הבינו את ההרכב שעלה ב-5:2 לגרמניה, ניר לוין ניסה להסביר: "סולומון היה פצוע נגד קוסובו, הוא עוד ישחק הרבה". המאמן הגרמני: "ישראל הרשימה אותי"

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה של ישראל הפסידה אמש (שלישי) באצטדיון רמת גן למאנשאפט הצעירים מגרמניה 5:2. למרות תוצאת הסיום, בנבחרת דיברו על הפסד מכובד בזכות שני השערים של מוטי ברשצקי ושון וייסמן, והעובדה שעד רבע שעה לסיום התוצאה הייתה מאוזנת.

המנהל המקצועי ניר לוין, שניהל את המשחק במקומו של המאמן מרקו בלבול המתאבל על אביו, ניסה להרגיע בסיום: "למרות ההפסד, המקום השני לא מתרחק כי במרץ נצא למשחק חוץ נגד גרמניה ובהמשך משחקי ההכרעה יהיו אצלנו בבית נגד אירלנד ונורבגיה. ההמתנה ארוכה ועד להמשך תהיה תחלופה בסגל. נראה באיזה כושר השחקנים יהיו".

על ההתפרקות ברבע השעה האחרונה אמר לוין: "לא הייתי קורא לזה התפרקות. הקצב והעוצמות היו ברמה שאנחנו לא מכירים. ראינו את הגרמנים מרקדים על המגרש. שיחקנו התקפי וחזרנו למשחק, גם לי יש חלק בעניין בדקות האחרונות. אהבתי איך שנראינו מבחינה קבוצתית".

רבים לא אהבו את ההחלטה של הצוות המקצועי לא לפתוח בהרכב עם מנור סולומון, הכוכב הצעיר של מכבי פתח תקווה. כפי שפירסמנו, סקאוטים של מספר מועדונים בכירים הגיעו כדי לצפות בכישרון הגדול, ואחד מהם סיפר לספורט1 שהמעקב אחרי סולומון יימשך, וכי גם שחקנים ישראלים נוספים נמצאים ברשימות. "ההחלטה שלא לפתוח עם אביב אברהם, מנור סולומון, יונתן כהן, מוחמד עוואד ואור אינברום אינה מובנת", ביקרו בסביבת הנבחרת. "לצדו של אור דסה היו צריכים לשחק מנור סולומון ואביב אברהם הנמצאים בכושר הטוב ביותר בליגת העל".

שחקני הנבחרת הצעירה מאכזבת (אודי ציטיאט)
שחקני הנבחרת הצעירה מאכזבת (אודי ציטיאט)

"סולומון היה פצוע במשחק הקודם נגד קוסובו", ניסה לוין להסביר. "ההרכב שעלה נגד גרמניה היה בתיאום עם המאמן מרקו בלבול. מנור צעיר מהשחקנים האחרים בשנתיים-שלוש והמטרה שלנו היא פיתוח וקידום שחקנים. הוא עוד ישחק הרבה".

הקפטן דן גלזר אמר: "אנחנו גאים על היכולת שלנו עד לדקה ה–80 שאחריהם הגיעו עשר דקות של רפיון. אולי בשל העייפות ואולי הייאוש ה-3:2. עבדנו על איך לנווט את הקצב ועל איכות ביציאה מהלחץ. אי אפשר להתחמק מהעובדה ששחקני גרמניה רובם משחקים בבונדסליגה".

המאמן הגרמני סטפן קונץ סיכם: "נבחרת ישראל הרשימה אותי ואם נותנים להם לשחק האיכות היא גבוהה. אולי ניצחנו בגול אחד יותר מאשר התוצאה הייתה משקפת". נאדים אמירי השחקן ממוצא אפגני של הופנהיים: "אנחנו באים לכל משחק בכל מקום לנצח, כך אנחנו מתנהלים בנבחרת".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי