"חביב אוחיון הצליח לצאת ממשבר, מגיעה לו מילה טובה"

חביב אוחיון
חביב אוחיון | אודי ציטיאט

מאמן הצעירה מרקו בלבול התייחס להופעת הבכורה של שוער מכבי ת"א: "הוא סומן כאחד שיגיע רחוק, אתמול הוא היה מצוין". סיכום הקמפיין: "נכשלנו כשלא הצלחנו להגיע למקום השני". עתידו: "סירבתי להצעות מליגת העל"

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה של ישראל סיימה אמש את קמפיין מוקדמות יורו 2019 במקום השלישי אחרי שני ניצחונות רצופים. היום (רביעי) דיבר המאמן מרקו בלבול דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לאפשרות שהוא ישוב לאמן בליגת העל, להופעת הבכורה של חביב אוחיון ולשחקנים שעשויים להשתלב בנבחרת הבוגרת.

בלבול פתח את דבריו וסיכם את הקמפיין: "סיימנו את הקמפיין עם 1:3 על אירלנד ו-0:3 על קוסובו. מראש הצבנו שתי מטרות. הראשונה הייתה לנסות לתפוס את המקום השני, אבל נפלנו על בית לא קל כי אירלנד ונורבגיה טובות וסיימנו עם אותו מספר נקודות כמוהן, כך שבמטרה הזו נכשלנו. המטרה השנייה הייתה לפתח שחקנים לנבחרת הבוגרת ולשמחתי זה קרה כי הם גם עלו לבוגרת וגם משפיעים שם".

על חביב אוחיון שערך בכורה במדי הנבחרת הצעירה: "ידענו שיש לו פוטנציאל גדול מאוד, הוא סומן כאחד שיגיע רחוק מגיל צעיר מאוד. הוא עבר משבר לא פשוט ומגיעה לו מילה טובה על הנחישות והמחויבות. אתמול הוא שיחק אחרי שנתיים והוא היה פשוט נהדר. כרגע הוא לא משחק במכבי תל אביב, אבל הוא שוער מצוין. למעלה מ-70% מאלו ששיחקו אתמול לא משחקים בקבוצות שלהם. אחד הפתרונות הטובים ביותר הוא קבוצת בת, כך אני מאמין. זה נהוג בכל אירופה וליגת פיתוח זה חשוב וקריטי לצמיחה, כך בונים שחקנים וצריך לפתור את הנושא הזה, אני מקווה שזה יקרה בקרוב".

האם ישנם עוד שחקנים שיכולים להגיע לבוגרת: "יש הרבה מאוד שחקנים מוכשרים שיכולים להתפתח להיות שחקנים מעולים בנבחרת הבוגרת של ישראל. אני לא אציין שמות כי יש הרבה. אם היו שואלים אתכם על ערן זהבי בגיל 20, יכול להיות שהייתם אומרים שהוא לא מיועד לבוגרת. כל שחקן מגיע לבשלות בזמן אחר. יש שחקנים שמתפתחים מאוחר. הבסיס הוא כישרון ויש הרבה מאוד כישרון בישראל. מי שיעבוד קשה ויתמיד, גם יגיע לנבחרת הבוגרת. החבר'ה יצטרכו להוכיח את עצמם, לעבוד קשה ובעיקר לשחק באופן רציף".

האם הוא מעוניין לשוב לאמן קבוצות: "קיבלתי הצעות טובות מבחינה כלכלית ממועדונים בליגת העל, אבל החלטתי לסרב. אני אוהב לאמן, אני מכור לדבר הזה שנקרא אימון כדורגל. הייתי בליגת העל, עבדתי בהרבה קבוצות והיה לי כיף מאוד, אבל עכשיו טוב לי בג'וב שלי בנבחרת הצעירה. אני כמעט כל יום בשפיים. אני מגיע למשחקים, למועדונים ומתעסק בכדורגל כל היום".


סירב להצעות מליגת העל. בלבול עם רוטנשטיינר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי