כיאל: "הנבחרת מוכיחה שערבים ויהודים יכולים לעבוד ביחד"

בירם כיאל
בירם כיאל | דני מרון

בירם כיאל בראיון ל"סקוטיש מייל און סאנדיי": "יש אווירה ממש טובה בנבחרת, הרצוג עשה את השינוי. הוא מביא רעיונות חדשים שמשתלמים לנו"

(גודל טקסט)
"סקוטיש מייל און סאנדיי" פרסם ראיון בלעדי עם ביראם כיאל לקראת העימות בין סקוטלנד לישראל ביום שלישי הקרוב. העיתון מציין כי אחת הסיבות להצלחה של הנבחרת היא שהגרעין השולט בה כיום הם שחקנים מהמגזר הערבי, ששישה מהם פתחו בהרכב בניצחון נגד אלבניה בבאר שבע 0:2


כיאל מוכר היטב לסקוטים, הוא מ-2010 עד 2015 במדי סלטיק כ-131 משחקים וכבש שלושה שערים. בראיון, הוא לא התלהב לדבר על מוצא השחקנים בנבחרת הישראלית ואמר: "יש בנבחרת הזאת אחדות וזה גם מסר. אנחנו מוכיחים שאפשר לעבוד ולחיות ביחד ויותר מזה – להילחם על אותן מטרות. ספורט יכול להוות מסר וללמד אנשים, ובעיקר ילדים, שרואים איך השחקנים הערבים עובדים ביחד עם היהודים באותה נבחרת. יש לזה משמעות גדולה, כי אנחנו המודל לחיקוי של ילדים שרוצים להצליח כמונו".


 



על הניצחון 0:7 על גוואטמלה: "זה היה משחק ידידות עם תוצאה טובה (ראו תקציר ה-0:7), אבל כל מה שעשינו היה כדי להיות מוכנים למשחק נגד סקוטלנד. המאמן החדש (אנדריאס הרצוג) עשה עד עכשיו את ההבדל. לא היה לנו מאמן חצי שנה ואז הוא הגיע והפסדנו את שני המשחקים הראשונים, אבל הוא נשאר קר רוח ולא שינה את המסר שאיתו הגיע. הוא ידע מה הוא רוצה ואיך הוא רוצה שנשחק. לאט לאט התחלנו לראות את השיפור. הוא הביא רעיונות חדשים והם משתלמים עבורנו. יש אווירה באמת טובה בנבחרת כיום". 



האם הוא מביא את היכולת הטובה שלו בברייטון לנבחרת? "כשאתה משחק, אתה מרגיש תמיד יותר טוב, בעיקר כקשר. אתה רוצה שהרגליים שלך ירגישו חזקות וחדות, ושאתה כבר מוכן לשחק. זה מה שאני מרגיש כעת. המנג'ר, כריס יוטון, נתן לי את ההזדמנות לשחק את המשחקים האלה ואני מרגיש את זה בגוף ואני מקווה שזה מסייע גם לברייטון וגם לנבחרת ישראל".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احنا كبار ….. والقادم أفضل بإذن الله

A post shared by beram kayal 7 (@b.kayal7) on



המטרה – ניצחון או תיקו בסקוטלנד:
"אנחנו לא מרשים לעצמנו לחשוב על זה. יש לנו כבוד גדול לכדורגל הסקוטי ובעיקר למה שסקוטלנד יודעת לעשות בבית בהאמפדן פארק. שיחקתי שם עם סלטיק ואני יודע איזה אווירה מדהימה האיצטדיון הזה יכול לייצר. אני מחכה בקוצר רוח לחזור לשחק שם. ברור שזה היה אפילו יותר מיוחד עבורי אם המשחק הזה היה משוחק בסלטיק פארק, אבל יש לי חיבה לכל הסקוטים".


הקליטה שלו בסלטיק: "הגעתי מחיפה כילד עדיין וזכיתי לקבלת פנים הכי חמה. עם סלטיק שיחקתי פעם ראשונה באירופה וחוויתי כל כך הרבה דברים עם האוהדים. מי יודע אולי יום אחד אחזור לשם. ברור שאני מגיע לגלזגו עם ג'וב שאנחנו צריכים לעשות, אבל יש לי רק כבוד לסקוטים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי