כבר מדבר לוזונית: אלברמן יכול לעשות את ההבדל במכבי חיפה

גל אלברמן
גל אלברמן | ערן לוף

גביע הטוטו יצא לדרך ועמיקם משוכנע שמחזור הפתיחה אופטימלי כדי ללמוד על אשר קרה בטרום עונה - מהירוקים שנבנים סביב הרכש ממכבי ת"א, דרך היתרון של פקהארט בב"ש ועד השינויים בסכנין וברעננה

(גודל טקסט)

 1. יום חג הוא לכדורגל הישראלי, ולכן בואו נדבר על כדורגל – היה יותר אדום לעותמאן מאשר לעטר ובזה נסתפק – כי יש מה לדבר על כדורגל במחזור פתיחה בגביע הטוטו. זה המחזור שבו המשחק הוא הכי קרוב למשחק ליגה, אפילו יותר מגמר גביע הטוטו. אלה ההרכבים, הרעב והתשוקה, הפרזנטציה של הקהל והדקות האלה שבהן כל מה שנלמד בטרום עונה מתפרץ החוצה.

מי שיכול לעשות את ההבדל בין מכבי חיפה של השנים האחרונות למכבי חיפה שנמצאת במאבק אליפות הוא גל אלברמן. לא רק כי הוא שחקן מצוין שיכול להדביק קבוצה, אלא בגלל שהסינרגיה בינו לבין גיא לוזון היא מהידועות.

כשהיה בתחילת דרכו באימון, העיף פעם לוזון הביתה את בן דודתו, עידן מליחי, כי זה סטר לגל אלברמן במשחק בבאר שבע. הבחירה שלו אז באלברמן הניחה בפניו שטיח אדום – למרות דודיו – למיינסטרים של צמרת האימון בישראל. הוא המאמן שהצליח לחלוב מאלברמן את שיא הפוטנציאל שלו. לא רק סדרן עבודה כמו במכבי ת"א, אלא עושה משחק מאחור, ברומטר אמיתי, שחקן שבמסירת עומק אחת מציג את פילוסופיית המשחק של לוזון – יתרון מספרי בהתקפה – כמו ששף שם את מנת הדגל על מגש.

היה קטע במשחק במחצית הראשונה שאלברמן דיבר לוזונית, במימיקה שהיא כולה תנועות היפר אקטיביות, שפירושן: שחקו מהר. היו שניות במשחק שבמקום סלים טועמה, עומר גולן וסטניסלב דוברובין של אז היו שם רועי קהת, אלירן עטר וגיורגי קוסטדינוב. מכבי חיפה יכולה להיות העונה מכבי פ"ת עם קהל אחרי שהייתה שש שנים אשדוד עם קהל, וזה אחרי 90 דקות מול קבוצה שאחרי שנים שבו הכדורגל ניצח את המסביב שלה, יש סיכוי סביר שהמסביב שלה ינצח העונה את הכדורגל. צריך עוד לומר בזהירות: את מכבי חיפה צריך עוד לראות כמה פעמים לפני שנגבש מסקנה חותכת. עם מכבי חיפה מתנהגים בזהירות.


אלברמן. דיבר לוזונית לפרקים (ערן לוף)

2. המנג'ר האגדי של ליברפול, ביל שאנקלי, אמר פעם שבליברפול שתי הקבוצות הכי טובות הן ליברפול וקבוצת המילואים שלה. אני לא יודע כמה הייתה מסיימת הקבוצה שייצגה את הפועל ב"ש אתמול את משחקה מול מכבי ת"א, אבל את ההרכב הראשון והמלא של הפועל אשקלון היא גם הייתה מנצחת. הפערים הבלתי נסבלים בין צמרת הכדורגל הישראלי לבין תחתית ליגת העל, רק מדגישים את העובדה כי יש בכדורגל המקצועני שלוש ליגות ולא שתיים.

שני הדברים שהפועל ב"ש יכולה לקחת לקראת הגומלין שלה ברזגראד ביום רביעי הם שלמיחאי קורהוט יש מחליף הולם בשם אורן ביטון וכי תומאש פקהארט יכול לעשות את ההבדל. לא מרחם על הבלמים הישראלים שיצטרכו לשמור על פקהארט העונה. לא רק שהוא 1.94 מ' ובאר שבע פשוט מגביהה לעברו כדורים מתוך הערכה שיקרה שם משהו, זו העובדה שפקהארט לא סטטי והוא פשוט משבש כל עבודת הגנה. לפני 40 שנה, כשבכדורסל האירופי שיחק ענק בשם ולדימיר טקצ'נקו, דיברו על כך שהוא משנה את זריקות היריב. פקהארט משנה הכל. עוד לא ראינו מה הוא יודע לעשות עם הרגל, אבל עם הראש?


כבר הראה מה הוא יודע לעשות עם הראש. פקהארט (דני מרון)

3. העונה אנחנו נבין – בבני יהודה כבר הבנו – מה היה ערכם של יוסי אבוקסיס בסכנין וחיים סילבס בהפועל רעננה. לא בטוח שיש מישהו, מאמן גדול או חסר ניסיון, שיכול להיכנס לנעליים של מאמן שהתאים פיקס, אבל חשוב שקבוצות יידעו להיערך לרגע שבו הדבק העיקרי של הקבוצה יעזוב. לא ממנים במקום אבוקסיס מאמן ברזילאי חסר רקורד ובלי שפה ולא מוסיפים להיעדרותו של סילבס ברעננה גם הצבת שוער חסר ניסיון במקום שוער ליגה מצוין כמו אריק ינקו. זה יכול לעלות לאחת משתי הקבוצות בירידת ליגה, אולי אפילו לשתיהן.

4. אין ערך לגביע הטוטו אם קבוצות עולות עם הרכבים משניים כבר במשחק הראשון, בין אם זה בגלל עומס משחקים בשבוע אחד כמו הפועל ב"ש ובין אם זה בגלל בעיות בקרת תקציבים כמו סכנין ואשקלון. או שיתייחסו לגביע הטוטו כאל משחקי אימון וישאירו את ענייני הבקרה לליגה, או שיהפכו את משחקי גביע הטוטו לטורניר נוק אאוט, אינטנסיבי, שיסתיים לפני פתיחת העונה. אין לזה ערך ספורטיבי וגם הערך הכספי כבר זניח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי