מבחן משני: בית"ר ירושלים צריכה תשוקה ויציבות

בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים | צילום: עדי אבישי

וארן הוכיח ניצוצות, בניון הכניס פלפל, אבל טוב יעשו טביב ואוחנה אם יבינו שלא הכל נופל על משחק אחד. וגם: העומק הבלתי נגמר של מכבי ת"א, למה בני יהודה תהיה חזקה וכמה עכו מסכנה. עמיקם מביט קדימה

(גודל טקסט)

 1. בית"ר ירושלים היא אחת הקבוצות היחידות בארץ שמבחן התוצאה הוא המבחן המשני. אוהדי בית"ר העיפו מאמנים שצברו נקודות ולא הפסידו, רק כי הקבוצה לא הייתה מספיק סקסית. ולכן התבוסה 4:0 בבורגס, לבוטב, היא החלק הפחות חשוב בעניין. בית"ר שיחקה טוב נגד ושאש ופיגרה 3:1 ושיחקה מצוין נגד בוטב עד שחטפה את ה-1:1. הבעיה שלה זה שהיא משחקת בלי תשוקה ובלי זרימה – בעיקר כששחקני הנבחרת איתי שכטר ועידן ורד, צוות הווי ובידור, הוצאו לפגרה מאוחרת. ואז היא לא קיימת, גם כשהיא משחקת נגד קבוצה שרחוקה ממנה שנות אור.

בית"ר, וזה בד.נ.א שלה, לא מסוגלת להתעורר בלי טיפה מעוף. אנתוני וארן כבש פעמיים ובישל עוד אחד, אבל על החלק שהקפיץ את בית"ר קדימה במשחק והרגיע את המערכת, את היציע ואולי את הבוס, הייתה אחראית הכניסה של יוסי בניון. כששחקן רואה חבר לקבוצה, בן 37 פלוס, זז מהר, נוגע בכדור בחוכמה, בנגיעה, כל המשחק קופץ קדימה. השער של בניון היה מופת קבוצתי. מאותו רגע היה ברור שבית"ר דבקה בדרך. ורד ושכטר יכניסו פלפל, מהירות, אטרקטיביות. בית"ר תהיה טובה, אם הבעלים הגולה ומחזיק זכויות הניהול יבינו שמשחק אחד לא מבשר את בוא האביב, לא לטוב, ולא לרע.

2. אם יש משהו שמייתר את גביע הטוטו במתכונתו הנוכחית זה משחק בין שתי קבוצות שמשחקות באירופה, זו מול זו בגביע הטוטו, בשבוע של גומלין אירופי. ההרכב השני של בני יהודה רחוק מההרכב השני של מכבי ת"א עוד יותר מהפער בין שני ההרכבים הראשונים. למכבי יש 56 שחקנים, לפי הדיווחים, והיא צפויה לעונש. מרוב קבוצות בת ושחקנים מושאלים, וזרים ומתאזרחים, מכבי תקועה עם שבע קבוצות על הספסל. שתחלק קצת בעכו.

וברצינות, המשחק הזה הוא אחד משלושת המשחקים שבהם שון גולדברג ישחק או שגיב יחזקאל יכבוש או מרסלו – הוא עוד פה? – יקבל אשראי, שלא לדבר על שלומי אזולאי, שחקן מוכשר, שנמצא בתחתית שרשרת המזון. זה נחמד לקבל דקות משחק, אבל זה רק כדי לשמור על מסגרת. ברגע האמת, אם מכבי ת"א לא תודח ביום חמישי מאירופה, אלה שחקנים שצריך לקוות בשבילם שיקבלו כרטיסי טיסה למסעות הקצרים.


איזה כיף שזה ההרכב השני שלך (דני מרון)

בני יהודה תיראה הרבה יותר טוב מכפי שהסגל שלה שווה, כי יש לה מאמן, דרך, ורעב. זה לא מבטיח לה פלייאוף עליון ולא צמרת פלייאוף תחתון, אבל זה מבטיח הרתעה במשחקים החשובים באמת, כמו מול אלה שמופיעים בסעיף 3.

3. מסכנה הפועל עכו. מישהו שם עשה טעות ועלה ליגה. אין להפועל עכו זכות קיום בליגת העל. עירייה שלא מבינה כלום בכדורגל ומחזיקה תפוח אדמה לוהט ומעבירה אותו משרלטן לשרלטן. עכשיו מתחילה עונת החבטות. הפועל חיפה מכירה את זה מעונת 1993/4, בית"ר נתניה עברה את זה ב-1987, מכבי נתניה רק לפני שנתיים. זה לא רק נורא מבחינה מקצועית, מוראלית ותדמיתית, זה גם מזמין את הזבובים שזמזמו וקולם קרע את הדממה שזימן המשחק נטול הקהל בין הפועל עכו לקריית שמונה. הזבוב יושב באוזנו של טיטוס, עד שהוא ישתגע.

קריית שמונה? כשהיא תשחק מול יריבה מליגת העל, יהיה אפשר לשפוט אותה באמת.  

שחקני עכו, טעות ידועה מראש (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי