כעס במכבי ת"א על בלקמן ולא רק בגלל סאגת הפנדל

מכבי ת"א
מכבי ת"א | דני מרון

הצהובים חזרו לחייך עם 0:3 יקר מול בני יהודה ברבע גמר גביע הטוטו, אבל לא יעברו לסדר היום על התעקשותו של החלוץ לבעוט ולא לתת לעטר כבקשת קרויף. גורם: "הוא גם לא פגע במשחק"

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב שכחה הערב (חמישי) מהשבוע הקשה כשהיא גברה 0:3 על בני יהודה, שסידר לה את הכרטיס לחצי גמר גביע הטוטו. הצהובים יפגשו בשלב הבא את עירוני קריית שמונה, אך במוקד עמדה סערת הפנדל אצל הצהובים. בדקה ה-77 ניק בלקמן נאבק עם אלירן עטר על הזכות לבעוט כאשר ג'ורדי קרויף ביקש מהקפטן איתן טיבי שעטר יבעט אבל בלקמן התעלם ובעט בעצמו.


העובדה שהאנגלי כבש והעלה את קבוצתו ל-0:2 לא מנעה את האכזבה ממנו והכעס כלפיו והוא צפוי להיות מוזמן לשיחה לא קלה אצל קרויף. במכבי מאוכזבים מהיכולת ומההתנהלות של בלקמן כבר תקופה וגם במשחק מול בני יהודה הוא לא הפגין משחק טוב. גורם בסביבת המועדון אמר לספורט1: "בלקמן לא רק בייש בפנדל הוא גם לא פגע במשחק". קרויף עצמו התייחס לסוגיית הפנדל ואמר: "לא ביקשתי מאיתן טיבי לבעוט פנדל".



על המשחק אמר קרויף: 
"אני חושב שבמחצית הראשונה לא שיחקנו טוב. דווקא עם עשרה שחקנים היינו אגרסיביים יותר וחדים הרבה יותר. זה היה משחק שכיף לראות עם פנדלים, החמצות פנדלים והרחקות. תמיד אומרים שקבוצות שמשחקות בעשרה שחקנים זוכות להצלחה, אבל לא הייתי רוצה שזה יקרה בכל שבוע".


על המשבר: אני לא יודע אם יצאנו מהתקופה הקשה. יש לנו משחקים חשובים בשבוע הבא. חסר לנו קצת יצירתיות בחלק הקדמי. יש לנו סגל טוב עם הרבה פוטנציאל, וכשכולם יחזרו לכשירות יראו מה אנחנו שווים. אני קודם כל רוצה שנשחק כדורגל איכותי יותר. ברגע הזה אנחנו נאבקים על הנקודות. אנחנו רוצים להישאר צמודים ליריבות שלנו. אני בטוח שבנובמבר נראה מכבי תל אביב אחרת, את זו שכולם רוצים".


על אור דסה: "אני רוצה לפרגן לדסה על הופעת בכורה מרשימה. אני מאושר על ההופעה שלו, אני מקווה שנראה ממנו עוד הרבה בהמשך. הוא היה כל כך ממושמע ואיכותי". 




 מי אמר למי ומה? עטר ובלקמן (דני מרון) 

קרויף הסביר: "ללא הפצועים, כל מה שחשוב בשבילנו הוא להשיג את הנקודות. לא יש הרגל טוב מאוד, לא לקרוא שום דבר בתקשורת הישראלית. אני לא צריך לקרוא אתכם כדי להבין שהקבוצה שלי לא שיחקה טוב. יש לי את שתי העיניים שלי כדי לדעת שהקבוצה שלי לא שיחקה טוב. קריירת האימון שלי אומנם קצרה, וזה היה שבוע קשה. אני לא חשוב אלא מכבי תל אביב. חשוב לי שהשחקנים ישארו מחויבים ומאמינים ביכולות שלהם. לפני הפגרה שתגיע כל מה שחשוב בשבילנו הוא לנצח ולהשיג את הנקודות".


"יש לי כאבים בגרון", אמר מאמן הצהובים והוסיף: "אני לא רציתי להחמיר את המצב שלי ולכן גם אם הייתי רוצה לתת הוראות לא ממש יכולתי. בנוגע למה שקרה עם הפנדל, נשמור את זה בקבוצה שלנו. אני רוצה שוב לפרגן לאור דסה. חשוב שהעיתונאים יתמקדו דווקא בדברים הטובים ולא בדברים שמסיתים את העיניים מהדברים הטובים. דסה יכול לשחק במשחק הבא, הוא חלק מהסגל שלנו. זה לא קל לעלות לבכורה שהקבוצה מתקשה. אני חושב שהוא היה איכותי גם ששיחקנו בעשרה שחקנים, הוא ביצע עבודה טקטית טובה. אני מקווה שזו ההתחלה בשביל אור, חשוב שהוא יישאר עם הרגליים על הקרקע. חשוב שהוא לא יקרא שום דבר שאתם קוראים, אני שמח בשבילו". 



מחמאות. דסה ( דני מרון) 


"כל מי ששיחק היום ראה ששחקן צעיר יכול לתת לקבוצה המון איכות ורעננות", הוסיף ג'ורדי: "חשוב לנו שהשחקנים הצעירים שלנו ישחקו כמה שיותר ולכן הם משחקים בקבוצות אחרות. יש לנו סגל רחב, הוא אומנם סובל כרגע מפציעות, אבל זה המצב".


על טינו סושיץ': "אני חושב שזו שאלה של ביטחון לגביו. טינו שיחק במקומות טובים כמו היידוק ספליט וגנק. מה שחשוב כרגע זה שהקבוצה תדע להגן עליו, כדי שהוא יוכל להראות את הפוטנציאל שלו".


הקהל: "הדבר האחרון שאני יכול לבקר במועדון, זה האוהדים. היום הגיעו פחות אנשים, השעה הייתה מוקדמת ושיחקנו בנתניה. הקהל תמיד היה כאן ותמך במועדון ובשחקנים. האוהדים הם חלק משמעותי מההצלחה שלנו כמועדון".


לקראת הפועל עכו: "בשבועות האחרונים למדנו שבכול פעם שהורדנו מהקצב, נענשנו. אנחנו לא מספיק טובים כרגע. אולי עדיף שנבוא בצורה קצת יותר צנועה כדי לנצח את המשחק. אני רוצה לראות מהשחקנים שלי תשוקה, הקרבה ומעל לכול שהם יצאו קדימה".



חסר ביטחון. סושיץ' (דני מרון) 


אצל המפסידה, סיפר יוסי אבוקסיס: "דווקא ביתרון מספרי במחצית השנייה שיחקנו רע, אחרי שבמחצית הראשונה עם השחקנים שלא פותחים בליגה שיחקנו מצוין ואף החמצנו פנדל. במחצית השנייה יותר מדי דחפנו קדימה והפקרנו את העורף. בכלל המחצית השנייה הייתה קטסטרופלית מכל הבחינות. המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, אבל המחצית השנייה הייתה רעה. דווקא ששיחקנו מול עשרה שחקנים, היינו רעים יותר. גם מבחינה הגנתית וגם מבחינה התקפית".



על העונה של בני יהודה: "אנחנו בתקופה לא טובה. אנחנו כבר לא אגרסיביים ומחויבים כמו בתחילת העונה. אבל אני לומד הרבה מהתקופה האחרונה ואני בטוח שנשתפר. אנחנו צריכים להיות יותר טובים גם בהגנה וגם בהתקפה, כמו שהיינו בתחילת העונה. היה קשה להגיע לשער שלנו. עשינו המון טעויות במרכז המגרש וגם בהגנה. אפשרנו ליריב להבקיע שערים קלים. צריך לחזור ליכולת והנחישות של תחילת העונה. אני לא אטיל אשמה על השחקנים שלי. אנחנו פחות טובים כרגע, וזו עבודה. מה שנראה טוב בתחילת העונה, נראה כעת רע מאוד. לא מצאנו פתרונות מול מכבי תל אביב. הכנסנו המון שחקני התקפה, אבל דווקא אז לא הגענו למצבים כי לא שיחקנו בצורה חכמה".


על אור דסה: "לא סגרנו אותו בצורה טובה בשני הפנדלים. הייתה אצלנו יהירות בגלל שהיינו בעדיפות מספרית. ההרחקה עשתה לנו אך ורק נזק. החמצת הפנדל שלנו נתנה למכבי תל אביב המון כוח". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי