טיול בצפון: מכבי תל אביב העפילה לגמר גביע הטוטו

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | ערן לוף

שוינפלד (17) ויצחקי (53) סידרו לג'ורדי קרויף 0:2 יקר על עירוני קריית שמונה מול כ-500 צופים בעכו. הצהובים, שהשכיחו את ההדחה מהעונה שעברה, ימתינו למנצחת בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. 59 דקות לרודריגס

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב העפילה הערב (רביעי) לגמר גביע הטוטו בזכות 0:2 מול עירוני קריית שמונה. אחרי שחזרו מהפגרה עם הפסד לסלביה פראג וסיימו ב-2:2 מול הפועל חיפה, הצהובים חזרו לחייך דווקא מול כ-500 צופים באצטדיון בעכו, למרות יכולת לא מבריקה וקצב איטי.


אחרי ההדחה מול הצפוניים בחצי הגמר בשנה שעברה, ג'ורדי קרויף ערך רוטציה בהרכב וקיבל תמורה משחקני החלק הקדמי שלו. ארון שוינפלד פתח, ניצל טעות קשה של הגנת הצפוניים וגלגל מול שער חשוף את הראשון. הקבוצה של חיים סילבס, שחלם על העפלה לגמר ראשון כמאמן, התקשתה לייצר מצבים. 



במחצית השנייה הצהובים הגבירו את הקצב, וברק יצחקי חגג בצורת של כחמישה חודשים עם פגז לחיבורים בדקה ה-50. חוסה רודריגס, ששב מפתיעה היישר להרכב ושיחק 59 דקות, הוכיח כמה הוא יעיל עבור סגנית האלופה. קריית שמונה שהציגה יכולת טובה מול בני יהודה במחזור האחרון, הציגה משחק התקפה נרפה. גם שילובם של שובל גוזלן ונייג'ל האסלבנק בתור מחליפים לא הצליחו לחולל שינוי.


מכבי תל אביב, שתארח את מ.ס. אשדוד בשבת בליגת העל, תמתין למנצחת מחר בין הפועל באר שבע למכבי חיפה. סילבס, שאיבד את אחמד עאבד המחליף בשל פציעה ונותר בעשרה שחקנים לקראת הסיום אחרי שכל חמשת החילופים בוצעו, יתארח אצל האלופה בטרנר. 
 



חגיגה צהובה. שחקני מכבי תל אביב (ערן לוף) 


הרכבים: 
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים ,סילבן באבין, אופיר דוידזאדה (שרן ייני, 54), אבי ריקן, חוסה רודריגס (אבי ריקן, 59), דור פרץ, כריסטיאן באטוקיו (אייל גולסה, 69), ניק בלקמן, ברק יצחקי (איתן טיבי, 74), ארון שוינפלד (אלירן עטר, 84).


עירוני קריית שמונהאיתמר ניצן, אמיר נאסר, עידן נחמיאס, מרקוס דיניז, מילוש רדובייביץ', עדן שמיר (דידייה ברוסו, 54), אפונסו טיירה, עומר לקאו (עידו דוידוב, 68), שגיב יחזקאל (נייג'ל האסלבנק, 54), איסמעיל ריאן (שובל גוזלן, 57), שון וייסמן (אחמד עאבד, 74).




שב להרכב. רודריגס (ערן לוף)
 


מהלך המשחק: 
דקה 1 – המשחק יצא לדרך לעיניי כ-500 צופים!
 


דקה 5 – ניסיון ראשון של הצפוניים. יחזקאל יצא קדימה ומצא את ריאן חופשי ברחבה. הקיצוני חתך פנימה וירה כדור שטוח לידיים של ראיקוביץ'. 


דקה 17, מכבי תל אביב עלתה ל-0:1: שוינפלד ניצל הרחקה מחדל קשה בהגנת הצפוניים ומול שער ריק הבקיע בקלות. נחמיאס מסר לעבר דיניז, שהסתבך עם ניצן ואפשר לחלוץ הצהובים לירות לרשת.



שער קל. שוינפלד עם החברים (ערן לוף) 


דקה 19: יצחקי הגיע למצב נוח מחוץ לרחבה, אבל בעט ברשלנות מחוץ למסגרת. 


דקה 22: רודריגס יצא קדימה וחתך את ההגנה של הצפוניים עם מסירה לעבר שוינפלד. החלוץ נדחק הצידה והתקשה לאיים על ניצן. 


דקה 35: הצפוניים מתקשים עד כה לאיים על ראיקוביץ', הצהובים לא מצליחים לנצל את היתרון כדי להגביר קצב. 


שער במתנה. שוינפלד ודוידזאדה (ערן לוף) 


דקה 42: סוף סוף ניסיון ראוי של יצחקי. רודריגס יצא קדימה, חדר לרחבה ומצא את החלוץ. הפעם יצחקי ניסה לייצר בעיטה ונבלם אצל שחקני ההגנה של סילבס. 


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, סילבס וקרויף שמרו על ההרכבים שפתחו. 



ראיקוביץ' (ערן לוף) 


דקה 49: איזו החמצה של דור פרץ. הקשר נותר חופשי בתוך הרחבה, אך משבעה מטרים ירה היישר לידיים של ניצן.


דקה 53, מכבי תל אביב עלתה ל-0:2:
קרויף מתקרב לגמר. דוידזאדה יצא קדימה והרים כדור נהדר לעבר יצחקי, שירה בצורה קלילה לחיבורים. שער ראשון של החלוץ אחרי כחמישה חודשים. 



שבר בצורת. יצחקי (ערן לוף) 


דקה 60: הקצב דעך בצורה משמעותית. הצהובים מניעים את הכדור ללא הפרעה, הצפוניים מתקשים לצאת קדימה. 


דקה 69: קרויף המשיך לערוך רוטציה. גולסה החליף את באטוקיו.  


דקה 82: התקפת מעבר טובה של הצהובים. שוינפלד חטף את הכדור ומצא את ריקן. הקשר התקדם ומסר לבלקמן, שירה בצורה רעה לידיים של ניצן, שסיפק בעצמו הדיפה רעה. 


דקה 88: עוד פספוס של ההתקפה של קרויף. עטר ניצל הגנה דלילה ויצא קדימה, אך המסירה שלו לעבר ריקן נעצרה אצל ניצן. עאבד הפצוע ירד אל הספסל והשאיר את סילבס בעשרה שחקנים, זאת אחרי שכל חמשת החילופים בוצעו.  


סילבס ונסאר (ערן לוף) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי