מקורב לתואר: אוחנה כבש, 0:1 לב"ש על מכבי חיפה בדרך לגמר

מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה | דני מרון

קשר האלופה, שמקורביו ייצרו כותרות שליליות לאחרונה, זכה לחולצת ההרכב ובשער נפלא הכריע את ההתמודדות. גלזר נפצע בחימום ובספק לדרבי, גם סלליך ורואקביצה נפגעו והוחלפו. בגמר מחכה למחזיקת הגביע מכבי תל אביב

(גודל טקסט)

תאריך לגמר גביע הטוטו טרם נקבע, אבל זהות הפיינליסטיות כבר ידועה: אחרי שמכבי תל אתמול עברה אתמול את הפועל קריית שמונה, הערב (חמישי) הבטיחה את מקומה בגמר מחזיקת המפעל, הפועל באר שבע, שהסתפקה ב-0:1 קטן באצטדיון בנתניה על מכבי חיפה והבטיחה את השתתפותה בגמר שנה שנייה ברציפות.

מיכאל אוחנה "כיכב" בימים האחרונים בכותרות, מקורביו סיפרו על כך שהוצאתו מההרכב אינה מקצועית וייתכן אף שנובעת בשל העובדה שהחליף סוכן, אולם הערב הוא זכה לקרדיט מברק בכר ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים – או יותר נכון בשתי בעיטות. הוא סחט מלוויטה הצלה, הקבוצה זכתה בקרן וממנה הוא ניצל הרמה של מהראן ראדי כדי להכריע את ההתמודדות בביצוע יפהפה מהאוויר.

עוד לפני שריקת הפתיחה היה לא רגוע באצטדיון בנתניה, וזה קרה מכיוון שהחשמל באצטדיון קרס פעמיים, בפעם השנייה ממש דקות ספורות לפני שריקת הפתיחה. מנהלי האצטדיון טענו כי הדבר התרחש כתוצאה מהפסקת חשמל סביבתית באיזור, הגנרטור הופעל והמשחק נפתח באיחור קל לעיני 2,800 צופים.


מאור בוזגלו. עדיין לא בהרכב של גיא לוזון, אבל עלה מהספסל (ערן לוף)

במכבי חיפה, מאור בוזגלו, שזכה לדקות ראשונות העונה מול מכבי נתניה בסוף השבוע, עלה מהספסל במחצית השנייה ופגש את האקסית ממנה הגיע אחרי ארבע שנים מוצלחות, אך האוהדים לא זכרו לו דבר וקיללו אותו כבר כשעלה להתחמם. הירוקים כידוע יפגשו ביום שני הקרוב את הפועל חיפה לדרבי חוץ יוקרתי בליגת העל, ובספק להתמודדות נמצאים השוער עומרי גלזר, הקשר סינטיהו סלליך והחלוץ ניקיטה רוקאביצה – כולם נפגעו הערב בזה אחר זה.

תחילה היה זה השוער עומרי גלזר שנפגע בחימום, הוצא מהסגל ואת מקומו בהרכב תפס אוהד לויטה, הקשר נפגע לקראת המחצית בצוואר, הוחלף בהפסקה ופונה לבית החולים רמב"ם להמשך טיפול ולקראת הסיום נפגע גם האוסטרלי, שהוחלף כדי שלא לסכנו. הזרים ספטנוס אתנסיאדיס וקאיו עלו בהרכב והגיעו למספר הזדמנויות, אך לא הצליחו להכניע את גיא חיימוב שפתח בשער הפועל ב"ש כחלק מהרוטציה המאוד רחבה שביצע ברק בכר.

הרכבים
הפועל באר שבע: גיא חיימוב, אורן ביטון, מתן אוחיון, חתם עבד אלחמיד, לואי טאהא (מהראן ראדי, 46), דור אלו, וובה בראון, מיכאל אוחנה (ג'ון אוגו, 90), איסאק קואנקה (טוני וואקמה, 65), גיא מלמד (דן איינבינדר, 78), תומאש פקהארט (איתמר שבירו, 90)

מכבי חיפה: אוהד לויטה, רז מאיר (ארנסט מאבוקה, 78), עומרי בן הרוש, דקל קינן, רמי גרשון, גל אלברמן ׁ(גיאורגי קוסטדינוב, 74), רועי קהת, סינטיהו סלליך (גילי ורמוט, 46), קאיו, ניקיטה רוקאביצה (עומר דמארי, 82), ספטנוס אתנסיאדיס (מאור בוזגלו, 72).

מהלך משחק
דקה 3: הזדמנות כפולה נהדרת להפועל באר שבע כבר בפתיחה. אורן ביטון הגיע להזדמנות קורצת בתוך הרחבה ובעט גבוה, לויטה שם את היד והדף לקרן. מיד אחר כך מתן אוחיון ניסה את מזלו ממרחק ונעצר גם הוא אצל לויטה.

דקה 10: ניקיטה רוקאביצה נותר חופשי באגף שמאל, נכנס לתוך הרחבה והניף את רגל שמאל מזווית אלכסונית. גורש לא הצליח לקלוט, הכדור החוזר הורחק.


גיא מלמד. זכה להופעת בכורה בהרכב (אודי ציטיאט)

דקה 28: קצב המשחק ירד במעט, מכבי חיפה מתקשה ליזום ולאחר דקות רגועות מצד האדומים היה זה איסק קואנקה שניסה את כוחו מכ-20 מטר, בעט חלש למרכז השער ולידי השוער.

דקה 32: ההזדמנות הגדולה במשחק. רז מאיר הרים כדור מדוד מימין, קלאוס התרומם נהדר ונגח כדור ששפשף את קורת השער ויצא החוצה.

דקה 34: שוב הפועל באר שבע מתקרבת לשער. גיא מלמד, בבכורה בהרכב, ניסה פעמיים לבעוט בסיבוב במהלך ערבובייה, הכדור במזל גדול מצד הירוקים פגע בשחקן הגנה ויצא לקרן.

דקה 40: אמרנו שדעך קצב המשחק? נחזור בנו. הזדמנות טובה הפעם למכבי חיפה. סלליך מצא את קלאוס במרכז הרחבה, הפעם היווני נגח למסגרת ולאחר ערבובייה האדומים הצליחו להרחיק.


היווני תופס את הראש. פעמיים היה קרוב להבקיע עם הפדחת (ערן לוף)

דקה 46: המחצית השנייה נפתחה עם החלפתו של סינטיהו סלליך, שנפגע בצוואר ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה להמשך טיפול, על ידי גילי ורמוט. בהפועל ב"ש החליף מהראן ראדי את לואי טאהא. בכל הנוגע לקשר מכבי חיפה, כמו השוער עומרי גלזר שנפגע בחימום, השניים בספק לדרבי ביום שני מול הפועל חיפה.

דקה 62: איזה פספוס ענק של מכבי חיפה. רז מאיר פתח מבערים, עקף את אוחיון ודהר לעבר השער, אולם לא הרים את הראש בזמן ולא מסר לקאיו שחיכה ברחבה לבדו לכדור. כשהמגן העביר רוחב, הכדור הורחק לקרן.


דקה 71, 0:1 להפועל באר שבע!
סוף סוף בעיטה מסוכנת ושער ראשון במשחק. מיכאל אוחנה ניסה לסובב לפינה הרחוקה מכ-22 מטר, לויטה הדף לקרן. מהראן ראדי הרים מימין, אפילו החליק תוך כדי, ושוב היה זה מיכאל אוחנה ששם את הרגל והפעם גם בכדור קשתי נפלא מצא את הרשת. מיד לאחר השער נכנס מאור בוזגלו במכבי חיפה במקום קלאוס.

מיכאל אוחנה. הצליח לשבור את הקרח וכבש (עדי אבישי)

דקה 78: מאבוקה רק נכנס מהספסל, בכדור אורך מצא את רוקאביצה שמהאוויר בעט החוצה ונפגע תוך כדי המהלך.

דקה 83: מהראן ראדי ניסה את כוחו ממרחק, לויטה שוב היה במקום, לא הסתכן והדף בבטחה לקרן.

דקה 85: וואקמה פשוט השפיל את הגנת מכבי חיפה, עשה ככל העולה על רוחו ובמסירת אמן מצא את ראדי מול שער חשוף, אולם הקשר היה על סף הרחבה ובעט היישר למקום בו עמדו לויטה ושאר שחקני הגנת הירוקים.

דקה 90: שתי דקות בתוך תוספת הזמן, עומר דמארי היה הכי קרוב במכבי חיפה להשוות – אבל הכדור שנגח ננעץ בקורה.

דקה 90: שוב מכבי חיפה בהחמצת ענק, אפילו גדולה יותר. שוב מאבוקה מרים, קאיו נותר לא מכוסה ומקרוב נגח החוצה. המשחק הסתיים מיד אחר כך והפועל באר שבע עם הכרטיס לגמר.


עומר דמארי. יכול היה לקבוע הארכה סופר דרמטית (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי