רגע מכונן: הניצחון של מכבי ת"א על ב"ש יכול להפוך עונה שלמה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

האלופה היהירה חטפה סטירת לחי שמצד אחד יכולה להעיר אותה ומצד שני יכולה להחזיר לחיים את היריבה הגדולה והאמיתית על תואר האליפות. שרון ניסים מנתח את ההשלכות האפשריות מגמר גביע הטוטו

(גודל טקסט)

צריך להתחיל מהסוף כדי להבין את ההמשך, אמש (חמישי) הקבוצה שרצתה יותר את המשחק, זו שהייתה צריכה את הניצחון יותר מיריבתה בנקודת הזמן הנוכחית, היא גם זו שלקחה את הניצחון ואת התואר.

עד המשחק האחרון המגרש בנתניה האיר פנים להפועל באר שבע, אבל לכל דבר טוב יש סוף, ואתמול ב"ש הפסידה לראשונה משחק חשוב באצטדיון בנתניה. ייתכן שגם העובדה שהקבוצה מבירת הנגב לא התנגדה שהמשחק ייערך במגרשה הביתי של מכבי ת"א, שידר תחושה מסוימת של יהירות.

מבחינה מקצועית המשחק הזה לא היה שונה בהרבה מהמשחק האחרון מול בני סכנין. גם שם ב"ש איבדה לא מעט כדורים במחצית הראשונה, והשתפרה במחצית השנייה אבל הפעם ההבדל היה בזהות היריבה. האלופה פגשה יריבה שהייתה נחושה ממנה בכל שלבי המשחק.

יכול להיות שבדיעבד המשחק הזה ייזכר כרגע מכונן בעונת 2017/18, מצד שתי הקבוצות. לשתיהן מחכים במחזור הקרוב משחקי חוץ קשים. מכבי ת"א תצא לטדי למשחק מול בית"ר ירושלים, שלקחה ממנה הרבה נקודות בשנתיים האחרונות וכמו שעשתה בגמר גביע הטוטו, הקבוצה בצהוב תרצה להותיר חותם גם בבירה.

מהעבר השני, באר שבע תצטרך להתאושש מסטירת הלחי שספגה כאילו אומרת שכיבוש המקום באופן זמני לא יספיק אם היא לא תחזיר לעצמה את האגרסיביות, הגישה הרצינית וכוח ההרתעה.

ברדה, מליקסון וביטון. מה תהיה ההשפעה? (מאיר אבן חיים)
ברדה, מליקסון וביטון. מה תהיה ההשפעה? (מאיר אבן חיים)

בפעם המי יודע כמה ברק בכר אמר העונה: "נפלנו באגרסיביות ובגישה. זה קרה מול הפועל רעננה, לוגאנו, מ.ס אשדוד, וגם אמש. בינתיים הצוות המקצועי לא מוצא פתרון לירידה ברמת הנחישות של השחקנים, ומדובר במבחן אמיתי, כזה שקבוצות רבות בעולם כושלות בו – להחיות את הרעב אחרי זכייה בכמה תארים רצופים.

המשחק הקרוב מול מכבי נתניה ביום ראשון עלול להיות משמעותי מאוד. מכבי ת"א מחכה לראות איך האדומים יגיבו להפסד בגמר גביע הטוטו. ניצחון של האדומים יעלה את הצהובים לכר הדשא בטדי כשהם במינוס של 10 נקודות, וזה לחץ שבטוח ישפיע עליהם.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים. רגע שיכול לשנות עונה (אריאל שלום)

מצד שני, אם האלופה תאבד נקודות, שוב בנתניה, היא תשדר פגיעות ותספק מנה גדולה של מוטיבציה ליריבה הגדולה. הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' נמצאת בירידה בשבועות האחרונים וגם איבדה את עלי מוחמד, המנוע שלה במרכז המגרש, מה שיכול להקל על הדרומיים.

לעניות דעתי צלחת האליפות תהיה גם השנה במקום בו הייתה בחמש השנים האחרונות, או בב"ש או בת"א. היחידה שיכולה לאיים באמת על ב"ש בדרך לאליפות היא מכבי ת"א, שהוכיחה אמש שהספידו אותה מוקדם מדי.

ברק בכר. לא מוצא פתרון לבעיות (מאיר אבן חיים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי