דייוויס: סלע ניצח את פרונזה, ישראל עלתה ל-0:2 על רומניה

סלע
סלע | יוני אריאלי

ההתמודדות בבית האזורי האירופאי/אפריקאי מספר 1, בסיומה המפסידה תרד לבית 2: המחבט מספר 1 של ישראל ניצח בשלוש מערכות, קודם לכן לשם ניצח בחמש מערכות

(גודל טקסט)
קרב ההישרדות של נבחרת ישראל בבית האזורי האירופאי/אפריקאי מספר 1 בגביע דייויס נפתח היום (שישי) באצטדיון ברמת השרון, כאשר הכחולים-לבנים פוגשים את נבחרת רומניה במסגרת סיבוב הפלייאוף השני. מדובר בקרב הישרדות בבית מספר 1, כאשר המנצחת בהתמודדות בין ישראל לרומניה תפגוש בפברואר הבא את דרום אפריקה ואילו המפסידה תרד לבית 2. בתום היום הראשון, ישראל מוליכה 0:2 אחרי ניצחונות של עידן לשם ודודי סלע על יריביהם מרומניה.


המחבט מספר 1 של ישראל דודי סלע, שיחק מול הרומני ניקולה פרונזה. סלע פתח טוב את המשחק והצליח לעלות ל-0:1 במערכה. הרומני השווה ל-1:1 אחרי משחקון מהיר. סלע עלה ל-1:2 אחרי משחקון הגשה נהדר. הישראלי הראה שליטה במשחקון ההגשה של פרונזה, אך הרומני הצליח לקבוע 2:2. סלע המשיך בשלו והציג עוד משחקון טוב בדרך ל-2:3. הרומני השווה שוב, 3:3. סלע הצליח לעלות ל-3:4. פרונזה החל לטעות, סלע השיג שמונה הזדמנויות שבירה ובאחרונה סוף סוף ניצל זאת כדי לשבור ולעלות ל-3:5. הוא המשיך במומנטום בדרך ל-3:6 ולזכייה במערכה.



סלע המשיך במומנטום, ניצל טעות כפולה של הרומני כדי לשבור ולפתוח עם 0:1. פרונזה הגיב נהדר, ולבסוף שבר בדרך ל-1:1. הרומני עלה ל-1:2. הישראלי התאושש ושמר על ההגשות שלו, 2:2. סלע חזר לעצמו והשיג שלוש הזדמנויות שבירה כדי לשבור ולקבוע 2:3. הוא המשיך לשמור על ההגשות, 2:4. סלע שבר פעם נוספת, 2:5. פרונזה לא וויתר והצליח לשבור בחזרה, 5:3. הרומני שמר על המשחקון שלו וצימק ל-4:5. הישראלי הציג משחקון נהדר, קבע 4:6 וזכה במערכה השנייה. 



סלע ברגע של הפוגה. ניצחון נאה (יוני אריאלי)


סלע פתח טוב את המערכה השלישית, אך הרומני הצליח לשמור על המשחקון שלו, 0:1. פרונזה המשיך לשחק טוב והצליח לשבור את סלע בדרך ל-0:2. הישראלי לא וויתר והשיג שבירה מהירה, 2:1. הרומני הצליח להשיג שתי הזדמנויות שבירה, סלע הגיב ושמר על המשחקון, 2:2. פרונזה שמר על המשחקון הבא, 2:3. הישראלי קבע 3:3. סלע הצליח לחזור מ-40:0, השיג חמש הזדמנויות שבירה ובסוף גם הצליח לשבור, 3:4. הוא המשיך ביכולת הטובה בדרך ל-3:5. הרומני השאיר לעצמו סיכוי וצימק ל-5:4. סלע השלים את המלאכה וקבע 4:6 וניצחון במשחק כולו.


במשחק הראשון שנערך מוקדם יותר, פגש עידן לשם את המחבט הבכיר שהגיע מרומניה, דרגוס דימה המדורג 463. לשם ניצח 3:6, 7:5 ו-2:6, 6:3, 3:6 ארוך ומותח, במשחק שארך כשלוש שעות וחצי. במערכה הראשונה נשבר לשם ונקלע ל-3:2 אחרי שכבר הציל שלוש נקודות שבירה, אך שבר בחזרה במיידי, ניצח על האפס לאחר מכן בדרך ל-3:4 ושמר על היתרון עד לסיום. במערכה השנייה נשבר ואפשר לרומני לשוב ל-1:1 במערכות, אלא שלמערכה השלישית עלה חד, שבר מיד במשחקון הראשון ולא התקשה לנצח את המערכה בתוצאה 2:6. 

 


לשם. מוביל בבטחה, לפחות בינתיים (יוני אריאלי)


המערכה הרביעית החלה בצורה רעה ולשם נשבר וירד ל-3:0, וגם כשבר הצליח לשבור בחזרה וצימק ל-3:2, פספס הזדמנות להשוות ובסופו של דבר נוצח 6:3. המערכה החמישית והקובעת נפתחה בצורה מעולה מצדו של הישראלי, שבמהרה, כמו במערכה השלישית, שבר בהזדמנות הראשונה, אלא שבמשחקון השלישי הוא קלקל לעצמו בענק כשאיבד יתרון, נשבר ואפשר לדימה לשוב ל-3:2. למזלו הוא הצליח לשבור במשחקון השמיני, עלה ל-3:5 ושמר ההגשה במשחקון התשיעי והאחרון, בסיומו ישראל עלתה ליתרון 0:1 במפגש.



לשם חוגג את ניצחונו (יוני אריאלי)


מחר (שבת, 14:00) ייערך משחק הזוגות כאשר דודי סלע ויוני ארליך יתמודדו מול ואסיל אנטונסקו ובוגדן בורזה וביום ראשון, החל מ-15:30, סלע יתמודד מול דימה ואילו לשם יפגוש את פרונזה. הקפטן של נבחרת ישראל, הראל לוי, בחר שלא לשנות את הסגל מההפסד לאוקראינה כך שעם סלע, לשם וארליך נמצאים גם מור בוליס ואיגור סמילנסקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי