תנו לנו עוד: המונדיאל הטוב ביותר מאז צרפת 98

דרום קוריאה מול גרמניה
דרום קוריאה מול גרמניה | Gettyimages

הטלנובלה של ארגנטינה, האכזבה של גרמניה, הקסם של מודריץ', הרגע המרגש של דרום קוריאה ומראדונה נשאר מראדונה. הטורניר ברוסיה הוא אחד המשובחים בעידן המודרני. דוידוביץ' מסכם את שלב הבתים ומבקש: שלא ייגמר

(גודל טקסט)

ה-שורה העליונה: עד עכשיו – זהו אחד המונדיאלים המשובחים בעידן המודרני. הטוב ביותר מאז צרפת 98'

ה-סיפור: הטלנובלה של ארגנטינה
הכנה מקרטעת, משחק שבוטל בישראל, מסי מחמיץ פנדל, תבוסה לקרואטיה, בכי ודרמה בבית, מאמן שנראה על סף התקף לב, שמועות על פיטורים מוקדמים, מאבקי כוחות בנבחרת, שער ניצחון של בלם שבכלל לא אמור היה להיות שם – שמינית גמר.

אומרים שכדורגל זה דבר נפלא, משמח, מרומם את הנפש, אבל בארגנטינה הוא גם יכול לשבש את הנפש. אם רציתם אי פעם להבין את האובססיה הבלתי נתפסת, המוגזמת, בארגנטינה לדבר הזה, פשוט תריצו לאחור את החודש האחרון. הכדורגל שלה רע, המשחקים בינוניים, אבל כמות הסיפורים והרגש שארגנטינה מסוגלת לייצר בטורניר אחד, בשלושה משחקים בלבד, רק מציתים את הדמיון מה יקרה אם היא תגיע עד לגמר.

אבל היא לא תגיע, אז תשאירו את הדמיון בינתיים מכובה.


ארגנטינה. תמשיך להצית את הדמיון? (Gettyimages)

ה-אכזבה: נבחרת גרמניה
כולם יצאו חכמים בדיעבד, ורק מעטים (מעטים מאוד) ידעו להריח מה קורה. כי איך תריח שמשהו גדול עומד ליפול אם זה אותו סגל פחות או יותר, רק מחוזק בכמה שמות צעירים? אם הנבחרת הצעירה שלהם זוכה באליפות אירופה עד גיל 21 ונבחרת ג' שלהם זוכה בגביע הקונפדרציות?

אבל כעת זה הזמן לשאלות ה-"ברור, מה זאת אומרת". הרי ברור שנוייר לא יכול לעמוד בשער אחרי שנה שבה לא שיחק, ברור שתומאס מולר כבר שנתיים לא "משחק" אז אין שום סיבה שיוביל נבחרת, ברור שזו הייתה טעות להשאיר את סאנה מחוץ לסגל, ברור שאחרי עונה כה מאכזבת בליגה הגרמנית, הנבחרת שלה תיראה כך וברור שבליגה בה יש שליטה אחת ללא תחרות, הנבחרת תיראה כך. ברור.

ושלא תגידו שלא אמרנו לכם.


גרמניה. ברור, מה זאת אומרת? (AFP)

ה-שחקן: לוקה מודריץ'
ההופעה הגדולה ביותר של שחקן במונדיאל הגיעה במפגש בו שיחקה ארגנטינה, אבל היא כמובן לא הייתה של מסי (0:3 לקרואטיה). הופעה נטולת טעויות, מלאה בחן ובקסם ועם שער אדיר לקינוח. זו הייתה הופעה ששמורה לכוכבי על היסטוריים במעמדים היסטוריים של טורנירים גדולים. זו הייתה ההופעה הטובה ביותר של שחקן, מצד הנבחרת הטובה ביותר של שלב הבתים.

ומשום מה יש לנו דז'ה-וו חזק ליורו 2016. ואתם זוכרים איך זה נגמר אז…


מודריץ'. הופעה ששמורה לכוכבי על היסטוריים (Gettyimages)

ה-רגע המרגש: דרום קוריאה חוגגת
בעולם הישן של הענף הזה, כדורגל משחקים 90 דקות, לדרום קוריאה פוסלים שער מנבדל שלא היה, וגרמניה מנצחת. הרי אתם יודעים שהיא הייתה מנצחת. אבל בעולם הכדורגל המודרני – כדורגל משחקים 90 דקות ואז ה-VAR מאשר שער חוקי לחלוטין וגרמניה עפה הביתה.

דרום קוריאה לא עלתה, אבל ה-0:1 שהקדים את ה-0:2, היה רגע שקיבץ לתוכו כל מה שיפה במונדיאל של 2018: נבחרות קטנות מקשות על נבחרות גדולות, שמחה אדירה, לא חשובה התוצאה הסופית או המטרה, וסיוע של הדבר החשוב – והטוב – ביותר שקרה לכדורגל מאז המצאת הכדור.


דרום קוריאה. רגע שקיבץ את כל מה שיפה במונדיאל 2018 (Gettyimages)

ה-רגע ההזוי: מראדונה
הוא היה….זאת אומרת ראו שהוא…..כנראה שפשוט נתנו לו….כאילו, זה מראדונה אז….בעצם יש מצב שאולי…מה?!

כשהוא ישן ורדום למעלה, ביציע העליון ונוחר, יש בו יותר כריזמה וסקס אפיל מאשר מסי שכובש על המגרש. דייגו ארמנדו מראדונה היה ונשאר ההצגה הכי טובה בעיר. אבל אחרי הצחוקים, ההסתלבטויות והזיכרונות – זה מחזה דיי עצוב. הזוי, ועצוב.


היה ונשאר ההצגה הכי טובה בעיר. מראדונה (Gettyimages)

ה-צביעות: מזלזלים? פויה!
לצרפת ודנמרק היה נוח שהמשחק יסתיים בתיקו וזה נגמר ב-0:0? נו-נו-נו! יפן הבינה שהפסד 1:0 לפולין טוב לה היא החלה בבזבוזי זמן? אוי ואבוי! בלגיה ואנגליה היו יכולות לתת מנוחה לשחקנים מובילים כי הן כבר עלו, ואולי אפילו מקום שני עדיף להן בגלל ההצטלבות בהמשך? ססססהה…..משהו!

אפשר להמשיך לצקצק, לרטון ולרגוז. לא היה שם שום דבר מסריח או לא כשר. היה שם פשוט היגיון, היגיון שגם אנחנו, או כל נבחרת אחרת שהייתה במצב הזה, הייתה משתמשת בו. וכן, אחרים כנראה היו מצקצקים עלינו, אז מה.


צרפת ודנמרק רק עשו את הדבר ההגיוני (Gettyimages)

ה-צביעות2: תנו לנו עוד פנמה!
שימו לב מה קרה במונדיאל הזה: אלופת העולם הודחה לאחר 2 הפסדים, ארגנטינה סיימה ב-1:1 מול איסלנד, מרוקו הייתה כפסע מניצחון על ספרד, איראן מרחק החמצה בדקה ה-93 מהדחה של פורטוגל ורונאלדו, והרשימה עוד נמשכת. אנשים הסתכלו על החגיגות בשער של פנמה ב-6:1 וזלזלו, או הסתלבטו על ה-5:2 שספגה טוניסיה מבלגיה. מסתכלים קדימה בחשש לעבר 2026 והתרחבות המונדיאל ל-48 נבחרות. אבל אחרי שלב בתים כזה, צריך לומר – תנו לנו עוד.

תנו לנו עוד סיבות לסנסציות והפתעה, תנו לנו עוד שמחות כמו של פנמה אחרי גול ראשון בגביע העולמי, עוד בכי ורגש כשפרו שרה את ההמנון, תנו לנו עוד צבע מרחבי העולם, עולם לעיתים שלא מוכר לנו. אם אתם רוצים רמה הכי גבוהה עם מועדון סגור של גדולות שתמיד מגיעות רחוק, פשוט חכו לליגת האלופות.


נבחרת פנמה. תנו לנו עוד (Gettyimages)

ה-שער: כריסטיאן אריקסן מול אוסטרליה.

ה-משחק: 3:3 בין ספרד לפורטוגל. יריית הפתיחה לכל הטורניר הזה.

ה-צחוקים: מישי בטשואי עושה גול עצמי בסטנגה. אם בכלל יש דבר כזה.

ה-שורה התחתונה: שלא ייגמר.


רונאלדו חוגג מול ספרד. יריית הפתיחה של הטורניר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי