הפועל ב"ש הסתדרה עם הונבד עד שנגמר לה האוויר

בן ביטון
בן ביטון | אודי ציטיאט

בכר וקבוצתו לא התקשו בשעה הראשונה מול אלופת הונגריה ועלו ליתרון מבטיח, אולם דווקא האורחים הם שיצאו בסופו של דבר מרוצים מטרנר. שרון ניסים על הבעיות בהגנה האדומה, יחסי הכוחות והמסקנות לגומלין

(גודל טקסט)

המשחק הראשון של העונה הוא תמיד קשה, הכושר הגופני לא בשיאו, אבל בעיקר החדות, כשהמשחק הראשון שלך בתחילת יולי, במזג אוויר לוהט ולחות בלתי אפשרית אתה יודע שגם קבוצה בינונית יכולה לעשות חיים קשים. וכך היה בסופו של דבר להפועל באר שבע ב-1:2 על בודפשט הונבד.

במשך 60 דקות ראינו את ההבדלים האמיתיים בין שתי הקבוצות. האלופה הישראלית היא קבוצה הרבה יותר מוכשרת והרבה יותר טובה מההונגרים, שבסך הכל האפשרויות ההתקפיות שלהם מאוד מוגבלות. גם אמש, כהרגלו, הכין ברק בכר את ב"ש כראוי. ב"ש התכוננה להתקפות שהגיעו בעיקר מהצד הימני, שם ממוקם מגן מהיר והחזק שמרבה לתמוך בהתקפה. כל עוד לאלופה הישראלית היה אוויר בריאות היא הסתדרה די בקלות עם הניסיונות ההתקפיים של הונבד.

המערך ההונגרי מרתק. המאמן ההולנדי תידרך את שחקניו להתגונן עם שלושה בלמים, וכשהם יוצאים להתקפה המערך משתנה לארבעה שחקני הגנה בלבד. המטרה הייתה לעבות את מרכז הרחבה כתרופה לניסיונות של ב"ש להגביה כדורים מהכנפיים אל מרכז הרחבה. בסך הכל זה עבד מצויין לאורחים, כשפרט לעקב של איינבינדר ב"ש לא הצליחה לייצר מסירות קטלניות מהאגף למרכז.


למעט השער הנפלא שלו עם העקב, ב"ש התקשתה באגפים (אודי ציטיאט)

שחקן נוסף שהצליח להקשות על ההונגרים הוא אחד ששבוע לא קל עבר עליו – הניגרי הנהדר של הפועל ב"ש, טוני וואקמה. עניינים מהסוג שחווה השבוע יכולים להוציא מפוקוס. אבל החלוץ הוכיח שהוא עם יכולת מנטלית גבוהה והוא הופיע למשחק תוך שהוכיח שההצעה הסינית מאחוריו. כמובן שגם דן איינבינדר ראוי למחמאות על הופעתו אמש, כשאחרי דקות בודדות של התרגשות הוא נכנס מצויין לקישור של האלופה, ביקש שוב ושוב את הכדור והיה דומיננטי מאוד. כאמור איינבינדר גם קינח בשער מבריק שלבטח יוסיף לו בטחון להמשך.

דווקא החוליה האחורית של ב"ש, שכל כך בלטה לטובה בעונה החולפת גם במשחקים האירופים, נראתה מקרטעת מעט. ויטור היה יציב כהרגלו, צדק לעומתו היה ביום לא טוב ואיחר שוב ושוב בתזמונים כשיצא לפעולות הגנתיות, ולראייה כמות העבירות הגדולה יחסית שביצע במשחק כולל הכרטיס הצהוב, כשכמעט כולם נבעו מתזמון מאוחר ביציאה לפעולת ההגנה.


בן ביטון. אחראי לשער שכבשה הונבד (אודי ציטיאט)

גם בן ביטון לא היה במיטבו, ובמידה רבה היה אחראי לשער המצמק כשהרחקה לא טובה שלו אל מרכז המגרש הניבה מיד התקפה נוספת של ההונגרית שהסתיימה בשער מיותר. בכר שידוע ביכולות המצוינות שלו להשפיע על המשחק בחילופים, שגה כשהחליט להוציא את ראדי שהיה מהטובים אצל האלופה וניווט מצויין את ההתקפה. ראדי ידע מתי להחליף אגף ומתי להחזיר כדור לאחור ובכך סייע לב"ש לשלוט ללא עוררין במשחק. ברגע שיצא, אבד גם הסדר במרכז המגרש שאיפשר להונגרים לצאת להתקפות ועם קצת יותר יכולת וריכוז הם יכלו להשיג גם את השער השני.

האלופה הישראלית טובה יותר מהונבד, והיא צריכה לעבור לשלב הבא, אבל תהיה חייבת ללמוד ובעיקר לשאול את עצמה איך משחק שהיה בדרך הבטוחה לשלוש או ארבע אפס הסתיים בתוצאה מינימלית שנותנת הרבה תקוות להונבד לקראת הגומלין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי