2.4 מיליארד יורו: ליגת האלופות היקרה בהיסטוריה תצא לדרך

ריאל מדריד
ריאל מדריד | Gettyiamges

המפעל האירופי היוקרתי יחל הערב אחרי קיץ עמוס בהחתמות. סוכנויות ההימורים סימנו את ריאל מדריד כפייבוריטית לזכייה, פאריס שנייה. ברצלונה רק במקום הרביעי

(גודל טקסט)
ליגת האלופות הכי יקרה בתולדות המפעל תצא הערב (שלישי) לדרך. מחזיקת הגביע ריאל מדריד היא המועמדת הראשית לזכות, ואם תעשה זאת, היא תזכה במפעל בפעם השלישית ברציפות לראשונה בתולדותיו. במתכונת הישנה של גביע אירופה, זכו הבלאנקוס בתואר חמש פעמים ברציפות בין 1956 ל-1960.


מי שמדורגת במקום השני בסיכויים לזכות בליגת האלופות היא פאריס סן ז'רמן, סביר להניח שבעקבות צירופם של ניימאר וקיליאן אמבפה. באיירן מינכן מדורגת שלישית ולראשונה מזה תקופה ארוכה ברצלונה לא בין שלוש המובילות בהימורים לזכיה אלא במקום רביעי בלבד.




כאמור, זוהי השנה היקרה בתולדות המפעל, כאשר 32 הקבוצות ביחד השקיעו 2.4 מיליארד יורו רק ברכש. הפער בין הגדולות לקטנות כמובן עצום כשרק ארבע קבוצות בלבד – פ.ס.ז', מנצ'סטר סיטי , ברצלונה וצ'לסי השקיעו יחד 1.1 מיליארד יורו.



ניימאר ואמבפה. ההשקעה של פאריס תשתלם? (AFP)


פאריס סן ז'רמן השקיעה סכום של 418 מיליון יורו (כולל עסקת אמבפה בה תשלם 180 מיליון יורו למונאקו בקיץ הבא). סיטי אחריה עם 244.3 מיליון יורו וברצלונה 234.5. הנתון המדהים שריאל מדריד מדורגת רק במקום ה-16, כשהוציאה רק 42.5 מיליון יורו על תיאו הרננדז (28+2) ודני סבאיוס (15).


סביליה היא הקבוצה הספרדית הוציאה הכי הרבה כסף אחרי ברצלונה, ושברה את שיא ההעברות שלה עם החתמת החלוץ הקולומביאני לואיס מוריאל תמורת 20 מיליון יורו. בסך הכל השקיעו האנדלוסים 63.8 מיליון יורו, כשאפילו אתלטיקו מדריד עליה הוטל איסור העברות רכשה ב-36.5 מיליון יורו את ויטולו, שהושאל ללאס פלמאס עד ינואר.


הקבוצות האנגליות ביחד השקיעו יותר כסף מכולן, כשחמש הקבוצות המשתתפות במפעל השקיעו יחד 806.8 מיליון יורו. כולן מדורגות בעשירייה הראשונה ורק ליברפול מדורגת 11. סיטי רכשה ב-244.3 מיליון יורו, צ'לסי 220, מנצ'סטר יונייטד 164.4, טוטנהאם 89.1 וליברפול 89.


La Champions más loca: 2.427,6 millones de euros en fichajes https://t.co/DcI98IbZme vía @diarioas

— Javier Pérez Santos (@jperezsantos) September 12, 2017


רק שלוש קבוצות לא רכשו אף שחקן, כשאחת מהן היא מאריבור שהדיחה את הפועל באר שבע בפלייאוף המוקדמות. יחד איתה גם צסק"א מוסקבה ושחטאר דונייצק שבשנים קודמות רכשה שחקנים רבים בסכומים גבוהים. אפואל ניקוסיה מהאי השכן רק 2 מיליון יורו בלבד על רכש.


רוברט לבנדובסקי, שתקף את באיירן מינכן על כך שלא השקיעה כסף, יופתע לראות אותה מדורגת בין עשר הראשונות במקום השביעי עם רכש של 103.5 ולא 40 מיליון יורו כפי שהוא טען ב"דר שפיגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי