פברגאס: "מעריץ את מסי, אנחנו לא מדברים על רונאלדו"

ססק פברגאס
ססק פברגאס | צילום : GettyImages

כוכב צ'לסי פתח את הלב בראיון: "נלחמתי כדי להישאר בצ'לסי", "הליגה באנגליה הכי תחרותית", "קונטה וצ'ולו דומים". וגם קורטואה, קוסטה והחלום על קאמבק לנבחרת

(גודל טקסט)
ססק פברגאס יחזור לשחק מחר (רביעי) על אדמת ספרד כשאתלטיקו מדריד תארח את צ'לסי לאחד המשחקים המרתקים של המחזור בליגת האלופות. קשר צ'לסי התראיין ל"מארקה" וסיפר על החיים שלו בצ'לסי, היחסים עם אנטוניו קונטה, דייגו קוסטה, ליונל מסי והקריירה שלו במדי הבלוז. 


העזיבה של דייגו קוסטה: "מצטער עבורו שהוא לא יכול לשחק. הוא ידע שאם יחתום באתלטיקו לא ישחק עד ינואר, אבל המצב שלו בצ'לסי היה קשה. ברור שהייתי רוצה שימשיך לשחק בצ'לסי. זה תמיד טוב ששחקן כמוהו משחק לצידך מאשר נגדך. בשנים האחרונות ככל שמדובר בחלוץ 9 אמיתי הוא היה הכי טוב בעולם. הקשר בינינו היה מושלם. הוא קרא מראש את המסירות שלי והכי חשוב שהוא קיבל אותם. הוא לא רק השחקן שרואים על כר הדשא. הוא טיפוס שתמיד נותן כח לכל הקבוצה".


העונה הקשה תחת אנטוניו קונטה: "היו לי הצעות מקבוצות אחרות, אבל החלטתי להישאר ולהילחם על מקומי. אני מאושר בצ'לסי ובלונדון וכך גם המשפחה שלי. אם יש לך בעיות על כר הדשא זה מטריד, אבל ידעתי שאוכל להפוך את המצב. כיום אני במצב פיזי מצוין והכי חשוב שהחברים שלי בקבוצה מעריכים אותי על כר הדשא ובחדר ההלבשה. אני מרגיש חזק מאי פעם ורוצה לזכות באליפות שלישית בפרמיירליג". 


מאושר בלונדון. ססק (AFPׂׂ) 


השינוי בצ'לסי: "זה היה קשה. כשקונטה הגיע הייתי שחקן הרכב קבוע בקבוצה אצל ז'וזה מוריניו וחוס הידינק. פתאום מגיע מאמן שלא סופר אותך. ברור שסבלתי וגם הייתי פצוע חודש. הקבוצה החלה לרוץ עם שיטה חדשה (שלושת הבלמים) והיה נדמה שאני לא מתאים לשיטת המשחק הזאת, אבל תמיד האמנתי בעצמי ובתרומה שלי. היו כאלה שאמרו לי שהכי טוב עבורי לעזוב, אבל זה לא עבר לי בראש. מהיום שנמניה מאטיץ' נפצע נגד מנצ'סטר סיטי חזרתי לשחק. ידעתי שאם לא אצליח והקבוצה תפסיד משחקים זה יהיה סוף הדרך עבורי בצ'לסי, אבל הכל עבד טוב. אצל אנטוניו קונטה אין אופציה אחרת חוץ מלתת מאה אחוז מעצמך ולהתחרות על המקום שלך. הייתי מוכן לכך מנטלית ופיזית וזה היה עבורי ניצחון ענק".


המשיכה של ספרדים לממלכה: "זו ליגה מאוד תחרותית וקשוחה, אבל אתה נהנה לשחק בה. אין משחק שאתה יודע שאתה מגיע עם ניצחון בכיס עוד לפני השריקה. אתה חייב להתחרות נגד כל קבוצה. יש ימים שאנחנו משחקים חמישה ספרדים בהרכב ואין את זה בהרבה קבוצות ספרדיות. גם הרופא והפזיותרפיסט ספרדים, טיבו קורטואה חצי ספרדי".


הדמיון בין קונטה לדייגו סימאונה: "יש להם פילוסופיה דומה. הם רוצים שהשחקנים שלהם יתנו את הכל עד המוות. קונטה הגיע אלינו בהתחלה ואמר לנו את האמת שלו כמו שהיא והוא לא שיקר. הדברים שהוא דיבר עליהם התקיימו. אני חושב שסימאונה מאוד דומה לו בפן הזה".


היחסים עם רומן אברמוביץ': "הוא ממש אוהב את הקבוצה ונותן לה המון. אנשים חשבו שיבוא לכמה שנים ויילך, אבל זה לא קרה. הוא משתתף בקבוצה בכל דבר. כששנה שעברה היו בעיות בתחילת העונה הוא הגיע והיה איתנו שבוע באימונים ובארוחות. הוא אדם נורמלי לחלוטין ויש לנו כבוד עצום אליו".



מעריץ שלו. מסי (AFP) 


ההצלחה של מרכוס אלונסו: "קונטה שינה אפילו את השיטה עבורו. הוא ספרדי, אבל בקושי הכרתי אותו כשהגיע. יש לו שמאלית קטלנית ונתונים פיזיים טובים. הוא שחקן מאוד תחרותי".


החברות עם ליאונל מסי: "היום בכדורגל המודרני אתה משחק כל שלושה ימים ואם אתה לא מאה אחוז המאמן כבר מוריד אותך לספסל. לכן אני מעריץ את ליונל מסי שעושה את זה לפעמים שלוש פעמים בשבוע ומשחק ברמה הכי גבוהה בעולם. אנחנו חברים טובים מאוד. אני רואה את החברות שלנו כמו של ילדים קטנים וגאה בה. היה לי את המזל והגאווה לשחק לצידו כשהתחלנו ב'לה מאסיה'. אני מקווה שמסי יחדש את החוזה. תמיד אמרתי שאין בית טוב מברצלונה עבור לאו. האם אנחנו מדברים על היריבות עם כריסטיאנו רונאלדו? לא. מדברים על כדורגל זה ברור".


חזרה לנבחרת ספרד: "יש מקרים כמו אריץ אדוריס ששיחק בגיל 35, גם דויד וייה חזר. כדי לחזור לנבחרת אני צריך לשחק טוב בקבוצה שלי. אני חולם עדיין לשחק בנבחרת, כי חלק מהרגעים הכי יפים שלי בקריירה היו בנבחרת".


מאבק על התואר באנגליה: "מנצ'סטר סיטי נראית משחקת את הכדורגל הכי טוב ומבקיעה המון, אבל שנה שעברה היו לה אפילו יותר נקודות. התחלנו רע את העונה, אבל חזרנו לעצמנו. ברצלונה עדיין הבית שלי. אני תמיד אוהב את הקבוצה הזאת. הם יזכו באליפות? ריאל מדריד התחילה טוב בסופרקאפ, אבל זו לא היתה המטרה. עכשיו ברצלונה טובה יותר".


איש של אמת. קונטה (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי