ריאל כבר עוקבת: כך שינה מאוריסיו פוצ'טינו את טוטנהאם

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

אחרי שסיפר כי אימון ברצלונה בעתיד כלל לא על הפרק, השביח את מרבית הכוכבים האנגלים ושדרג את מעמד התרנגולים, המנג'ר יתארח הערב במדריד בתקווה להרשים גם את הבלאנקוס. זיו על מסלול ההצלחה של הארגנטיני

(גודל טקסט)

תוצאה טובה הערב בסנטיאגו ברנבאו מול ריאל מדריד תאושש את הסברה שמנג'ר טוטנהאם, מאוריסיו פוצ'טינו, ברמה אחת עם המאמנים הגדולים בעולם, דוגמת פפ גווארדיולה, ז'וזה מוריניו וזינדין זידאן – שב-100 משחקים על הקווים זכה בשבעה תארים – יורגן קלופ, קרלו אנצ'לוטי ושאר מאמנים בכירים ומשפיעים.

בריאל מדריד עוקבים אחרי המאמן הארגנטיני מקרוב. זידאן אמור לאמן בריאל מדריד כמה שירצה, לפי הבטחת הנשיא פלורנטינו פרס, אבל כישלון פתאומי או אפשרות שזיזו יקבל הצעה לאמן את נבחרת צרפת עשויה לגרום ללבנים לחפש מאמן חדש וברשימה שלהם נמצא פוצ'טינו גבוה מאוד. לא רק כי שיחק בליגה הספרדית, אלא מכיוון שהוא השביח כישרונות צעירים כבר באספניול ואחר כך בסאות'המפטון ובטוטנהאם. לא במקרה שבסגל נבחרת אנגליה 17 מ-21 השחקנים האחרונים שעשו את הבכורה הגיעו מקבוצות שהוא אימן, הבולטים הם הארי קיין ודלה עלי.

במדריד גם התרשמו מהצורה בה פוצ'טינו מתנהג עם שחקנים ידועי שם ובקבוצה אהבו את ההצהרה שלו בקיץ על כך שלא יאמן בעתיד את ברצלונה כי הלב שלו שייך לאספניול. החוזה שלו בטוטנהאם מסתיים ב-2021 והיו"ר דניאל לוי אמר לא מכבר שהוא רוצה לראות את פוצ'טינו ממשיך עוד 15 שנים בקבוצה.


פוצ'טינו בימיו באספניול. אם זה תלוי בטוטנהאם הוא לא יעזוב במהרה (Gettyimages)

פוצ'טינו מפלס את דרכו לטופ העולמי עם צוות קבוע. חסוס פרס, העוזר שלו, מאמן השוערים טוני חימנס ששיחק באספניול ומיגל ד'אגוסטינו נמצא שם עבור שאר הדברים. מדובר בארבעה חברים שהלכו כל הדרך מאספניול ביחד. עם ד'אגוסטינו שיחק פוצ'טינו בנוער של ניואלס אולד בויס. על ההצלחה שלו ושל הצוות שלו אמר לעיתון "אס": "זה עובד, כי אנחנו מודעים לכך שהכדורגל נותן לנו הרבה יותר ממה שאנחנו נותנים לו והעיקר שלא נחשוב שאנו מעליו ונישאר צנועים. אנחנו מרגישים קטנים ונותנים את השירות שלנו למועדון ואנחנו תמיד פתוחים ללמוד דברים חדשים". לשאלה מה עשו לטוטנהאם שהצליח כל כך אמר ד'אגוסטינו: "הצלחנו להכניס לשחקנים את האמון ברעיון של המשחק".

גילם בלאג, הנחשב לאחד המומחים הגדולים לכדורגל הספרדי והקטאלוני בעיקר, מכיר את פוצ'טינו עוד מימיו כשחקן באספניול ופרסם ספר חדש בשם "עולם אמיץ חדש" בו פירט את הדרך בה פוצ'טינו גרם למהפכה בטוטנהאם, הנחשבת כיום לאחת הקבוצות האטרקטיביות בעולם. פוצ'טינו לא מסתיר את העובדה שהוא למד כדורגל ממרסלו ביילסה, שאימן אותו באספניול ב-1998, וסיפר כי שיחה אחת עם ביילסה שינתה את ההבנה שלו לגבי אימון שחקנים עוד כשהיה שחקן. שיחה בה פוצ'טינו פרץ בבכי בסיומה, אבל היא זו ששינתה את מסלול ההצלחה שלו.

בשנת 1999, אז ביילסה כבר לא היה מאמנה של אספניול, פוצ'טינו נכלל בנבחרת השנה של הליגה הספרדית. המאמן שוחח עם שחקנו לשעבר ושאל אותו כיצד הוא מעריך את עצמו. "עניתי שלא מגיע לי 10 או 9, אלא 7. ביילסה ענה לי 'תסתכל לי בעיניים, ראיתי את כל המשחקים שלך ואם הייתי המאמן הייתי מספסל אותך. הפסקת לעשות את כל הדברים שעשית בעבר'. הדברים השפיעו ומיד רזיתי, התאמצתי ובעקבות חצי עונה טובה בפ.ס.ז' זכיתי לזימון לנבחרת ארגנטינה".


פוצ'טינו בקדנציה השנייה באספניול, מול עומר גולן (Gettyimages)

פוצ'טינו לוקח על עצמו את ההצלחה של קיין, אבל למען האמת הוא כלל לא נתן לו לשחק בהתחלה ובעונת הפריצה שלו ב-2014/15 הוא הריץ אותו תחילה רק במשחקי הליגה האירופית. לדברי פוצ'טינו, "היום לאמן שחקן כמו קיין זה כיף לא נורמלי. הסברתי לו אז שהוא צריך לשחק כדורגל יותר ישיר בהתקפה. אז הוא שיחק קצת מאחור והיום הוא מנסה כל הזמן ללחוץ ואם הכדור שלנו יש לו חופש פעולה ללכת קדימה". קיין, לדברי פוצ'טינו, היה שחקן מתוסכל במועדון כשהוא הגיע והיו לפניו שלושה חלוצים מועמדים להרכב.

על הכימיה שלו עם קיין אמר: "אין ספק שהוא חשב לעצמו שהמועדון החתים מאמן ארגנטיני שבטח לא יספור אותו ויביא חלוץ משלו. היו לנו כמה חודשים קשים בהם הוא אולי היה שחקן בן 21, אבל נראה כמו שחקן בן 30 בלי ביטחון. היו לי כמה שיחות קשות איתו והבהרתי לו שרק עבודה קשה תביא לו הצלחה. החוכמה שלו הייתה שהוא הסכים לשמוע ולקבל את העצות והיום הוא פשוט עולה לכל משחק כלוחם. הוא לא ידע שיש לו את המנטליות הזאת בתוכו". פוצ'טינו מספר שהוא שולח לקיין בווטסאפ כמעט כל יום שערים של חלוצים אחרים כדי שהוא ילמד ועדיין, בגיל 24, למרות שזינדין זידאן הגדיר אותו כחלוץ מושלם, הוא לומד מדי יום. "הוא בחור עם בגרות גדולה שרוצה לעשות משהו גדול בטוטנהאם והוא מתמודד עם הידיעות האלה שריאל מדריד רוצה אותו בצורה הכי בוגרת".


פוצ'טינו וקיין. לקח זמן עד שהחלוץ הפך לשחקן בטופ העולמי (Gettyimages)

למעשה המגן הארגנטיני שהפך למאמן גרם לטוטנהאם לעבור שינוי – מהקבוצה הכי גרועה בהגנה בין עשר הראשונות בליגה האנגלית לקבוצת ההגנה הטובה ביותר. בעונה שעברה סיימו התרנגולים כסגני אלופים וספגו רק 26 שערים, פחות מכל קבוצה אחרת. כיום הם במקום השלישי. לדבריו מילת המפתח שלו היא להיות אמיצים במשחק. הוא נתן את הדוגמה שאנגליה הפסידה 2:0 במשחק ידידות באליקנטה בספרד ב-2015 אחרי 0:0 במחצית. השחקנים חזרו מרוצים מהמשחק, אבל פוצ'טינו אמר להם: "אין לכם מה להיות מרוצים, כי בשום שלב של המשחק לא ניסיתם להיות אמיצים".

דלה עלי סיפר על ההשפעה שהיתה לפוצ'טינו על מזגו הסוער: "הוא הכניס אותי למשרד שלו וסיפר לי שהוא היה שחקן אגרסיבי מאוד. הוא הראה לי קטעים שלו ביו טיוב. הוא המליץ לי לראות כמה שערים שכבש כדי שאשפר את הטכניקה שלי. כשהוא מדבר איתך הוא טוב יותר מכולם. באחד השערים שכבשתי מול פאלאס ב-2016 הוא רץ לאורך כל הקו להיות מעורב בחיבוק. זה עושה לך משהו. באחד מאימוני הכושר האחרונים הייתי מבואס. הוא אמר לי להרים את הראש ולחייך".

לא במקרה פוצ'טינו הוא אחד מיקירי ההתאחדות האנגלית, הרי שהוא ספק השחקנים הראשי לנבחרת והוא לא מסתיר את העובדה שיום אחד הוא רוצה לאמן דווקא את אנגליה. אם עוד קודם לכן הוא יגיע לריאל? יכול מאוד להיות שהערב הוא ייתן לראשי הבלאנקוס סיבה נוספת לשקול זאת.


יחגוג הערב בברנבאו? פוצ'טינו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי