עשיר ורע לו: צומת הדרכים של ניימאר ופאריס סן ז'רמן

ניימאר
ניימאר | AFP

השחקן היקר בהיסטוריה מספק מספרים, אך החלום מתרחק. קבאני ואמבפה גונבים את ההצגה, הפרשנים לא מרחמים, היחסים עם אמרי רעועים והגעגוע לברצלונה רק מתגבר. לפני אנדרלכט, זיו מנתח

(גודל טקסט)

אחת הטענות הכי מוכרות שיש גורסת שאין עשן בלי אש, אחת הדוגמאות הטובות לכך מגיעה מעיר האורות. בשבועות האחרונים יותר מדי ידיעות מופיעות בתקשורת הברזילאית והצרפתית לפיהן, אחרי כשלושה חודשים, ניימאר כבר לא מרוצה בפאריס סן ז'רמן וחלק ניכר מהחברים שלו לסגל גם לא מרוצים ממנו. בברצלונה, הברזילאי זכה לכבוד מכל השחקנים מכיוון שליואנל מסי היה ביחסים טובים איתו והשניים שמרו על קשר טוב עד היום, לראייה התמונות שלהם מהשבוע האחרון אז ביקר האקס בקאטלוניה. בפ.ס.ז', התמונה שונה כאשר רק 'המאפיה הברזילאית' תומכת בו וכעת גם הכוכב מבין שהוא הגיע לליגה פחות פופולארית מאשר הליגה הספרדית. 

העימותים עם אדינסון קבאני והמאמן אונאי אמרי לא נלקחו בחשבון מבחינתו. הכוכב היה בטוח שאחרי שסגנית אלופת צרפת שילמה עליו 222 מיליון יורו והכניסה את שוק ההעברות לסחרור, ימתין לו שטיח אדום בפאריס. ניימאר היה בטוח שהוא יהיה המנהיג הבלתי מעורער, אבל מנהיגות חייבים לקחת גם כשאתה מחזיק בתג המחיר היקר בהיסטוריה. במקום תסריט החלומות של ניימאר, הוא נאלץ להתמודד עם שחקנים שלא אוהבים אותו, בלשון המעטה, ומאמן שהצליח לעצבן אותו עם שיטות אימון 'כבדות לדעתו'.

ייתכן מאוד שכל זה ישתנה כבר בינואר. לפי הדיווחים של ערוץ "טלפוט" הצרפתי פ.ס.ז' תנסה להחתים בינואר את פיליפה קוטיניו רק כדי להרגיע את ניימאר הזועם, שנאלץ כל היום לראות תדריכים בווידאו מטעם המאמן במקום להתאמן עם כדור ולחדד את יכולתו על כר הדשא. עוד ברזילאי שהוזכר ברשימה מרקוס וונדל מפלומיננזה, קשר בן 20, וז'ואאו מאריו, הפורטוגלי של אינטר. ככל שיהיו יותר דוברי פורטוגזית בסגל, כך ניימאר ירגיש יותר בבית. 


זועם. ניימאר (AFP) 

בכוכב מן הסוג של ניימאר צריך כנראה לטפל בכפפות של זהב. לאונרדו הברזילאי, שהיה המנהל הספורטיבי והחל את עידן הכוכבים בעיר האורות וכיום מאמן אנטליאספור הטורקית, הבהיר בראיון ל"לה פריזיאן" שניימאר הוא סוג של כוכב קולנוע. "הוא קצת כמו כוכב הוליווד שצריך את כל הזרקורים עליו, אבל הוא יצליח לגדול רק בעזרת התמיכה של המועדון. הקבוצה היא שמעצימה את השחקן ולא ההיפך גם אם מדובר בשחקן גדול כמו ניימאר. כבר ב-2011 דיברנו איתו כדי שיבוא", הסביר.

פרשנים בספרד טוענים כי ניימאר הבין בטקס האחרון של "דה בסט", אותו ארגנה פיפ"א, שהרצון שלו להיות שחקן השנה ולקבל גם את כדור הזהב מ'הפראנס פוטבול' – שמחלק את הפרס של שחקן השנה באירופה כבר שנים – עלול לא להתממש. בעיקר בגלל שהליגה הספרדית חזקה ומספקת את רוב המועמדים לפרס וכל זאת למרות הכסף הגדול בליגה האנגלית ופ.ס.ז'. ניימאר יהיה חייב להיות בשיאו להוליך את הקבוצה לזכייה היסטורית בליגת האלופות כדי לקבל את הפרס. 

חורחה ואלדנו, שאימן את ריאל מדריד וכיום משמש כפרשן, הסביר שניימאר יצרך להתמודד לא רק עם קבאני, שבינתיים גונב לו את כל ההצגות ומתראיין בטלוויזיה משחק אחר משחק כגיבור, אלא גם עם קיליאן אמבפה, שזכה בינתיים בפרס ה"גולדן בוי" של העיתון האיטלקי "טוטו ספורט". ואלדנו הוסיף: "ניימאר ברח מברצלונה כדי לא להיות תחת הכנפיים של מסי ולהפוך לכוכב על כמוהו, אבל לא תכנן שיצטרך להתמודד עם אמבפה על הפופולאריות במועדון. הצרפתים תמיד יהיו לטובת אמבפה בגלל שהוא צרפתי".


מתגעגע לברצלונה. ניימאר והחברים לשעבר (AFP) 

אתמול פורסם ב"ספורט" הקטאלוני כי ניימאר התוודה בפני חברים בברצלונה שהוא מצטער שעזב. גם אם הידיעה לא ממש נכונה ברור שהברזילאי קיבל עד כה כותרות שליליות יותר מחיוביות בצרפת. את המספרים, עם שבעה שערים ובישל עוד חמישה בליגה, הוא סיפק אבל קבאני כבש 13 שערים בליגה. באלופות הוא הבקיע שלושה ובישל עוד שניים, אבל אין הרגשה שמרעיפים עליו בצרפת אהבה וחיבוק כמו שקיבל מברצלונה. אומנם הוא הכפיל את משכורתו, אבל מרגיש בצד.

כדורגלנים לשעבר בצרפת לא עושים לו חיים קלים. חלקם הביעו נגדו ביקורת. כריסטוף דוגארי (זכה עם צרפת במונדיאל ב-1998), המנחה תוכנית פופולארית ברדיו מונטה קרלו אמר אחרי שהורחק מהקלאסיק הצרפתי מול מארסיי: "הוא חשב שהוא משחק בסלון בבית או פוטסל עם החברים שלו על שפת הים. מהרגע הראשון שעלה לשחק החל לעשות פרובוקציות על שחקני מארסיי. הוא חיכה ליריבים שלו 45 מטרים מהשער והיה לא יעיל לחלוטין. ניימאר הוא לא השחקן שחשבתי ששווה 222 מיליון יורו. הוא היה בלתי נסבל מול מארסיי ושיחק כאילו הוא בגינה עם חברים". רובר פירס הסביר: "הוא רק חושב שהוא השחקן הכי חשוב בקבוצה, אבל הוא רק השחקן הכי יקר שלה. הוא לא חלק חשוב של פ.ס.ז' כמו אדריאן ראביו כי הוא הגיע מהאקדמיה של המועדון וה-DNAשל הקבוצה מאפיין אותו".

אמרי ניסה להראות שהכל בסדר בינו הכוכב, אך אף אחד לא ממש התעניין במשחק הערב (21:45) מול אנדרלכט כשכול השאלות הופנו לעבר יחסיו עם הברזילאי. על התלונות לגבי אורך ההרצאות בווידאו אמר: "ניימאר מאוד קשוב להרצאות. אני בטוח שניימאר ינצח כאן", השאלה – מי באמת מאמין שהשידוך הזה יחזיק לנצח? 

כמה זמן זה יימשך? ניימאר עם אמבפה וקבאני (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי