מנהלת הליגה הספרדית דורשת להרחיק את פ.ס.ז' מליגת האלופות

ניימאר, אמבפה וקבאני
ניימאר, אמבפה וקבאני | AFP

'לאקיפ' הצרפתי חשף תלונה בת 44 עמודים, בה נחשפים המהלכים האסורים של הקבוצה מעיר האורות ("רימתה את כולם") בכול הנוגע לתקנות הפיננסיות של אופ"א. הפרטים המלאים מהדרמה בפנים

(גודל טקסט)
האם פאריס סן ז'רמן תושעה מליגת האלופות? על פי הדיווחים היום (שלישי) בתקשורת הצרפתית עולה שכן. 'לאקיפ' המקומי חשף כי הנהלת הליגה הספרדית שיגרה לאופ"א תחקיר בן 44 עמודים, בו היא מוכיחה כי המימון של הקבוצה מעיר האורות מגיע מהממשל הקטארי, וכך עובר על חוקי ההתנהלות הפיננסים. במסמך נכתב: "בחמש השנים האחרונות חזינו בפ.ס.ז' ומנצ'סטר סיטי משקיעות סכומי עתק, יותר מכל מועדון אחר. ההכנסות האמיתיות שלהן הן תוצאה של 'ספונסר פקטיבי', שקשור לממשל הקטארי. מדובר בהכנסות שאינן תואמות את המציאות".


עוד נטען כי נשיא הליגה הספרדית, חאבייר טבאס, תקף את ההתנהלות של נאסר אל חאליפי: "הסכומים הללו לא תואמים את השוק התחרותי בכדורגל האירופי וגדולים בצורה משמעותית מריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד ובאיירן מינכן. הבדיקה שלנו מוכיחה כי יש קשר ישיר בין פ.ס.ז' לממשל הקטארי, והיא מרמה את כולם". התלונה של ראשי הכדורגל הספרדי, הגיע בעקבות לא רק בעקבות המעבר של ניימאר, ולראייה הטענות: "ב-2014 השקיעה סן ז'רמן 344 מיליון יורו, לעומת 237 מיליון יורו שהשקיעה מנצ'סטר יונייטד, 224 בריאל מדריד ורק 185 מיליון יורו אותן השקיעה ברצלונה. על פי זכויות השידור, פ.ס.ז' הרוויחה רק 47 מיליון יורו, לעומת 121 מיליון יורו שריאל מדריד שלשלה לכיסה". 



המסקנה העיקרית מהמסמך גורסת כי הספונסר הקטארי בענקית הצרפתית משקיע ב-73 אחוזים יותר מברצלונה, ריאל או מנצ'סטר יונייטד. התלונה הובילה לפתיחת חקירה מיוחדת של אופ"א בנושא כאשר בהנהלת הליגה הספרדית רוצים להמשיך בפעילויות יזומות נגד פ.ס.ז', כולל פנייה לאיחוד האירופי. "נחכה עד לסיום העונה למהלכים של אופ"א, אם שום דבר לא יקרה נפנה לאיחוד האירופי כי אסור לאסון הזה להימשך. פ.ס.ז' פוגעים בתקנות הפיננסיות, אסור להם להיות חלק מליגת האלופות. אם נמשיך לתת להם לרמות את כולם, זה יפגע בשאר המועדונים" אמר טבאס.



בצרות? ניימאר, קבאני ואמבפה (AFP) 


נשיא מנהלת הליגה הסביר: "כשרוכב אופניים מורשע בסימום, הוא מודח מהתחרות. הבדיקות הללו צריכות להתקיים לפני תחילת העונה ולא רק במהלכה. הנזק כבר נעשה, מה יקרה עם פ.ס.ז' תגיע לגמר ליגת האלופות? מה יהיה הגורל של הקבוצות שהפסידו לה בדרך?".


חשוב להסביר כי זו לא הפעם הראשונה שהקבוצה הצרפתית נמצאת עלך המוקד. ב-2014 היא נענשה ומדיניות הרכש שלה הוגבל בשל עבירות פיננסות, בנוסף הסגל של פ.ס.ז' הוגבל בליגת האלופות הם ספגו קנס חמור מאופ"א. מאז, נותן החסות הראשי (רשות התיירות הקטארית), שטען כי הוא מוערך ב-200 מיליון יורו, התגלה כי הוא שווה רק 100 מיליון יורו. אחרי הפרסום, בחרה פ.ס.ז' לתקוף את טבאס: "אנחנו מצטערים מאוד בפני מר טבאס, שמאז הכחיש התנגדות למעבר של הברזילאי מברצלונה, שהליגה הצרפתית וקבוצת פאריס סן ז'רמן הצליחה למשוך את ניימאר, אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם".


 

Así eran nuestros dias, yo contando las noticias @leomessi @luissuarez9 me alegro verlos hermanos

A post shared by Nj neymarjr (@neymarjr) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי