ברצלונה נעצרה אחרי חמש שנים, קונטה הודה: "משהו לא עובד"

לואיס סוארס
לואיס סוארס | AFP

ערב עמוס באירועים בליגת האלופות מאחורינו, ובסיומו צ'לסי הובסה 3:0 ברומא והמנג'ר לקח אחריות, אל שעראווי מנגד חגג שבוע חלומי והקטאלונים לא מצאו את הרשת. המספרים והתגובות

(גודל טקסט)

 ברצלונה לא הצליחה לכבוש במשחק שלב בתים בליגת האלופות לראשונה מזה חמש שנים וסיימה רק ב-0:0 בפיראוס אצל אולימפיאקוס, פ.ס.ז' דרסה 0:5 את אנדרלכט ושוב לא ספגה, נאתכו היה שותף לניצחון צסק"א בבאזל, אנטוניו קונטה וצ'לסי הושפלו 3:0 על ידי רומא וזה לא הכל בערב סוער בליגת האלופות.

פ.ס.ז' ובאיירן מינכן, שמשחקות באותו הבית, היו הראשונות להעפיל לשלב שמינית הגמר של המפעל והצרפתים מעיר האורות עושים זאת בסטייל מדהים – הם עם כל 12 נקודות, כבשו 17 שערים בארבעה משחקים ולא ספגו אפילו פעם אחת. ניימאר, קבאני, אמבפה וחבריהם קרובים מאוד לשבור את השיא של דורטמונד, שרק בעונה שעברה כבשה 21 שערי זכות בשלב הבתים, ומי יודע אם לא יעשו זאת על האפס. לפ.ס.ז' נותרו משחקים מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה וקודם לכן בביתה מול סלטיק, והיא כאמור זקוקה לחמישה שערי זכות בשביל לשבור את השיא של הצהובים-שחורים. באיירן, אגב, הבטיחה בפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות את מקומה בשמינית כבר בתום המחזור הרביעי.

מי שקיוותה לעלות עוד הערב ולא הצליחה לעשות זאת על אף שלזכותה 12 נקודות בזכות 0:2 הערב על בנפיקה, היא מנצ'סטר יונייטד שזקוקה לנקודה אחת בשני המשחקים שנותרו. השדים האדומים טרם הבטיחו את עלייתם בעקבות ה-1:2 של צסק"א מוסקבה ונאתכו בבאזל, כך שלז'וזה מוריניו שש נקודות יתרון על שתי הקבוצות, אולם העובדה שבנפיקה הפסידה בכל ארבעת משחקיה גרמה לכך שתיאורטית השדים האדומים עוד יכולים למצוא את עצמם בחוץ.


החבורה מעיר האורות מתפוצצת בליגת האלופות (Gettyimages)

ההפתעה הגדולה הגיעה כמובן מהאולימפיקו ברומא, שם הג'אלורוסי מחצו 0:3 את צ'לסי אחרי שלפני שבועיים סיימו מולם ב-3:3 בסטמפורד ברידג'. סטפן אל שעראווי, שכיכב עם צמד במחצית הראשונה, אמר בסיום: "זה מסוג הערבים שאני לעולם לא אשכח, אזכור אותו כל חיי. צמד ראשון בליגת האלופות זה לא דבר שקורה בכל יום. זה היה שבוע מיוחד, חגגתי יום הולדת, כבשתי וניצחנו את בולוניה, זה היה שבוע מלא אמוציות מבחינתי ואני מאושר".

מנגד היה זה אנטוניו קונטה, שרבים מהפרשנים האיטלקים כינו את משחקה של קבוצתו הערב בתור "הגרוע ביותר שראיתי מקבוצה של קונטה, שאמר: "כשאתה מפסיד 3:0, המשמעות היא שהייתה הופעה לא טובה. המחצית הראשונה הייתה בסדר, הגענו למספר הזדמנויות טובות וה-2:0 לא היה משקף. במחצית השנייה כבר נראינו רע מאוד. רומא הראתה יותר רצון ולחימה ואני מאוד מאוכזב. אנחנו נצטרך לקחת את האחריות על הופעה כזאת. צריך להדאיג אותנו ששוב ספגנו שלישייה, זה אומר שמשהו לא עובד. זה היה רע מאוד, אבל אני מקווה שזה רק ללילה אחד".


אנטוניו קונטה. "מקווה שזה רק לילה אחד רע" (AFP)

המפסידה הגדולה בבית ג', זו שלא ניצלה את הפסדה של צ'לסי, היא אתלטיקו מדריד שסיימה רק ב-1:1 ביתי מול קראבח ועל כך אמר המאמן דייגו סימאונה: "אני מאמין בקבוצה ובשחקנים וממשיך לחשוב חיובי. אנחנו צריכים לחשוב כך ולהאמין שאנחנו יכולים להיות בשלב הבא. השחקנים שלי נתנו את הכל ואין לי טענות אליהם", אמר הארגנטינאי שרחוק ארבע נקודות מצ'לסי ומחפש את ניצחונו הראשון במפעל לעונה זו.

ומה לגבי ברצלונה? היא כאמור סיימה ב-0:0 אצל אולימפיאקוס וטרם הבטיחה את עלייתה לשלב הבא, אבל המעניין הוא שזוהי הפעם הראשונה מאז דצמבר 2012 שהיא לא מצליחה להבקיע בשלב הבתים של ליגת האלופות. בפעם האחרונה שזה קרה, היא סיימה ב-0:0 ביתי מול בנפיקה. באותו הבית הייתה זו יובנטוס שסיימה רק ב-1:1 בליסבון מול ספורטינג, נותרה שנייה עם 7 נקודות במאזנה, שלוש הפרש מברצלונה ויתרון שלוש על ספורטינג השלישית, אבל המאמן מסימיליאנו אלגרי הודה בסיום: "זו הייתה יובנטוס מאוד מכוערת הערב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי