ריאל מדריד ובשיקטאש בשמינית הגמר, 3:3 מטורף לליברפול בסביליה

כריסטיאנו רונאלדו
כריסט | AFP

אלופת אירופה מחצה 0:6 את אפואל, צמדים לרונאלדו ובנזמה. קלופ הוביל 0:3, אך האנדלוסים חזרו ל-3:3 מדהים. 1:1 ביתי מול פורטו הספיק לטורקים. 1:2 גדול לטוטנהאם בדורטמונד, שהודחה. 1:4 מרשים ללייפציג במונאקו

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת האלופות יצא הערב (שלישי) לדרך עם שמונה מפגשים מרתקים. בשיקטאש העפילה לראשונה לשמינית גמר ליגת האלופות אחרי 1:1 ביתי מול פורטו. ריאל מדריד שכחה מהצרות והיא גם הבטיחה את מקומה בשלב הבא בזכות 0:6 מוחץ על אפואל ניקוסיה, בורוסיה דורטמונד הודחה אחרי 2:1 מאכזב מול טוטנהאם, שהבטיחה את פסגת הבית. ליברפול שמרה על ראשות הבית, למרות 3:3 מטורף מול סביליה. מאריבור ומרוואן קבהא (90 דקות) היממו את ספרטק מוסקבה. כך, העולות הערב הצטרפו כבר למנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן, פאריס סן ז'רמן וטוטנהאם שכבר הבטיחו את המקום שלהן בשלב הבא כבר במחזור הרביעי. 



בית 5 

סביליה – ליברפול 3:3 

המשחק המטורף של הערב, שהזכיר במשך לא מעט רגעים את הגמר מאיסטנבול מ-2005. ליברפול דרסה במחצית הראשונה ונהנתה משער של רוברט פירמינו אחרי דקה וחצי. סאדיו מאנה (22, הכובש השמיני של ליברפול העונה) ועוד אחד של פירמינו (30) נתנו תחושה של ניצחון קליל, אבל סביליה חזרה בענק. וויסאם בן ידר נגח שער מצמק בדקה ה-51 וניצל טעות איומה של אלברטו מורנו כדי לכבוש בפנדל (64). ליברפול רעדה, אבל דווקא בנקודה הזו המארחים נעלמו והתוצאה נשמרה עד לדקה האחרונה של תוספת הזמן אז עלה גידו פיסארו לקרן ונעץ שוויון. כעת הבית פתוח. אם ליברפול תפסיד לספרטק במחזור האחרון היא עלולה למצוא את עצמה בחוץ. סביליה שתתארח אצל מאריבור תלויה בעצמה. 

 


כבש כבר בפתיחה. פירמינו (AFP) 


דקה 2, ליברפול עלתה ל-0:1: אחרי פחות מ-120 שניות, האורחת עלתה על לוח התוצאות. פליפה קוטיניו הרים כדור קרן נהדר, ההגנה של סביליה חלמה ורוברטו פירמינו הצליח לנצל זאת כדי לדחוק מקרוב. 


דקה 22, ליברפול עלתה ל-0:2: שוב פעם קרן של קוטיניו, שוב פעם ההגנה של המארחת קרסה. הפעם, סאידו מאנה היה שם כדי לדחוק מקרוב. יתרון מבטיח לקלופ! 



הצגה במחצית הראשונה, קריסה בשנייה. שחקני ליברפול (AFP) 


דקה 30, ליברפול כבר עלתה ל-0:3: איזה קונצרט של האנגלים ברמון סאנצ'ס פיחואן, כשהם קרובים מתמיד לשמינית הגמר. מאנה דהר קדימה, בעט וסחט עצירה טובה מסרחיו ריקו. פירמינו עט על הכדור החוזר ודחק ממטר. 


דקה 51, סביליה צימקה ל-3:1: וויסאם בן ידר ירה כדור חופשי נהדר, שהכניע את לוריס קאריוס. האם סביליה מסוגלת לבצע קאמבק ענק?


דקה 59, סביליה צימקה ל-3:2: הקאמבק מתקרב? בן ידר, שהוכשל על ידי אלברט מורנו, כבש בפנדל. השופט פסל את הפנדל הראשון, אך החלוץ דייק גם בפעם השנייה. האם סביליה בדרך לקאמבק של שלב הבתים?
 


דקה 93, סביליה איזנה ל-3:3 מטורף: עמוק בתוספת הזמן, ההגנה של ליברפול קרסה בפעם השלישית. גידו פיסארו ניצל קרן חדה ודחק מקרוב. תיקו מטורף ברמון סאנצ'ס פיחואן, בדרך להכרעה על שני הכרטיסים במחזור הסיום. 



צמד מבריק, קאמבק ענק. בן ידר (AFP) 


ספרטק מוסקבה – מאריבור 1:1

שברון לב אדיר לרוסים, שאיבדו יתרון יקר בתוספת הזמן. זה לואיס סידר למארחת שער חשוב בדקה ה-82 אחרי שעלה מהספסל, אולם ההגנה של ספרטק מעדה בדקה ה-92 ואפשרה ליסמין מישאנוביץ' לדחוק מקרוב, במהלך שאותו החל מרואן קבהא (90 דקות). המארחת עם שש נקודות והיא תזדקק לניצחון באנפילד במחזור הבא כדי להעפיל. נקודה שנייה לסלובנים בקמפיין אותו הם יסיימו במקום האחרון בבית. 


בית 6 

מנצ'סטר סיטי – פיינורד 0:1 

משחק לפרוטוקול בלבד עבור שתי הקבוצות הבטיח סופית לפפ גווארדיולה את המקום הראשון בבית, ששמר על מאזן מושלם. ראחים סטרלינג נתן לסיטי ניצחון חמישי ברציפות, עם הקשתה מרשימה לחיבורים בדקה ה-88. פיל פודן (17 ו-177 ימים) הפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של סיטי שמשחק במפעל הבכיר. ההולנדים המשיכו את הקמפיין המביש שלהם, כשהם עדיין ללא נקודה. 


דקה 88, סיטי עלתה ל-0:1: המאזן המושלם של פפ נשמר. ראחים סטרלינג חדר לרחבה ובקלות הקשית לחיבורים. 

 

חזר להרכב וניצח. יאיא טורה (AFP) 


נאפולי – שחטאר דונייצק 0:3 

הפרטנופי שמרו לעצמם סיכוי לעלות לשלב הבא וזה יקרה רק אם ינצחו את פיינורד ושחטאר תפסיד בבית לסיטי. לורנצו אינסינייה, שממשיך להראות כמה מגוחכת הייתה השארתו על הספסל במשחק הפלייאוף של נבחרת איטליה, כבש את השער הראשון בדקה ה-56. דריס מרטנס (81) ופיוטר זילינסקי (83) הפכו את ההפסד של האוקראינים לתבוסה של ממש. 


דקה 56, נאפולי עלתה ל-0:1: איזה שער יקר למוליכה האיטלקית. לורנצו אינסינייה חתך למרכז וסובב כדור מבריק לחיבורים. איזה ביצוע ענק של הגאון האיטלקי!



דקה 80, נאפולי עלתה ל-0:2: איזה ביצוע מושלם של האיטלקים. פיוטר זלינסקי מצא את דריס מרטנס, שהחזיר לפולני והוא ירה לחיבורים. שער שני לקשר, שגם כבש מול מילאן בליגה. 


דקה 83, נאפולי עלתה ל-0:3: קונצרט של האיטלקים. קרן נהדרת מצאה את הראש של ראול אליבול, שסחט עצירה נהדרת מאנדריי פיאטוב. מרטנס נותר חופשי ודחק מקרוב את השלישי.  




שער ענק. אינסינייה (AFP) 


בית 7 

מונאקו – לייפציג 4:1 

הופעה מרשימה של הגרמנים סיימה לאלופת צרפת את העונה האירופית, כשלראשונה מאז דצמבר 2009 חטפה מונאקו רביעייה בביתה. ז'מרסון כבש שער עצמי (6), טימו ורנר כבש פעמיים (9 ו-31 בפנדל) ואפילו נבי קייטה המושמץ מצא את הרשת (45) במחצית מרשימה. שער מצמק של רדאמל פלקאו לא מנע את המבוכה ממונאקו שתסיים אחרונה בבית. לייפציג, שתארח את בשיקטאש במחזור האחרון, תהיה חייבת להשיג תוצאה טובה יותר משל פורטו (מונאקו בבית) כדי להימנע מירידה לליגה האירופית.


דקה 6, לייפציג עלתה ל-0:1: העונה האירופית המאכזבת של המארחת נמשכת. מרסל סאביצר יצא קדימה והעביר כדור רוחב נהדר, אותו ז'מרסון דחק לשערו שלו. הגרמנים מתקרבים לשמינית הגמר! 




פתיחה משובחת. לייפציג (AFP) 


דקה 9, לייפציג עלתה ל-0:2: איזו פתיחה של האורחת. טימו ורנר ניצל עוד מחדל בהגנה של הקבוצה מהנסיכות ובקלילות ירה לפינה. לייפציג לוהטת!


דקה 31, לייפציג עלתה ל-0:3: רדמאל פלקאו הכשיל הרחבה את ווילי אורבן, ורנר ירה את הפנדל פנימה בקלות. צמד לחלוץ הגרמני, איזו מחצית ראשונה של האורחת. 



חוגג בענק. ורנר (AFP) 


דקה 43, מונאקו צימקה ל-3:1: האם אנחנו בדרך לקאמבק? פלאקו החזיר אחרי ההכשלה ברחבה, ועם נגיחה נהדרת כבש בזכות יציאה רעה של פטר גולצ'י. 


דקה 45, לייפציג עלתה ל-1:4: מונאקו חלמה על קאמבק, אך שכחה להגן. נאבי קייטה הסתובב על צמד הבלמים ובקלות ירה לפינה.


בשיקטאש – פורטו 1:1

אחרי מפגש נהדר בבירה הטורקית, הנשרים הבטיחו את ההעפלה לשלב הבא עם 11 נקודות עד כה ואת המקום הראשון בבית בפעם הראשונה בהיסטוריה. לעומתם, האורחת איבדה אפשרות לעשות צעד משמעותי לעבר שמינית הגמר. פליפה כבש בדקה ה-29 עבור האורחת אחרי בישול נהדר של ריקרדו פריירה. 11 דקות הספיקו לטאליסקה כדי לאזן. הברזילאי גלגל מול שער ריק בזכות בישול מבריק של ג'נק טוסון. הפורטוגלים עדיין תלויים בעצמם כשהם מחזיקים ביתרון משמעותי ביחס השערים מול לייפציג, שתארח במחזור הבא את הטורקים למפגש שהיא חייבת לנצח. 



היסטוריה בטורקיה. טאליסקה (אתר רשמי) 


בית 8 

אפואל ניקוסיה – ריאל מדריד 6:0 

מה שלא הולך לכריסטיאנו רונאלדו בליגה, עובד לו מצוין באלופות. CR7 ניצל את היריבה החלשה, כבש פעמיים והפך לשלישי בהיסטוריה שמבקיע בכל אחד מחמשת מחזורי הפתיחה בשלב הבתים (אחרי דל פיירו ורברוב). הפורטוגלי כבש את החמישי והשישי (49, 54) אחרי מחצית היסטורית של הבלאנקוס שלראשונה אי פעם כבשו רביעייה במחצית אחת במשחק חוץ באלופות. גם קארים בנזמה התאושש מהמשבר עם צמד (39, 45) והפך לכובש הצרפתי הבכיר בהיסטוריה של ליגת האלופות עם 53 שערים. לוקה מודריץ' (23) ונאצ'ו פרננדס (41) השתתפו בחגיגה. 24 שערי חוץ של בנזמה באלופות השוו את מאזנו לזה של רוד ואן ניסטלרוי במקום השלישי במפעל בקטגוריה הזו. ריאל עלתה לשלב הבא, אבל לא תוכל לסיים ראשונה. 

 


סוף סוף חיוכים בלבן. שחקני ריאל (AFP) 


דקה 23, ריאל מדריד עלתה ל-0:1: לוקה מודריץ' ניצל הרחקה רעה של הגנת המארחת ועם וולה מרשים מחוץ לרחבה פגש את הפינה. איזה ביצוע של הקרואטי, זידאן סוף סוף יכול לחייך! 


דקה 39, ריאל עלתה ל-0:2: קארים בנזמה נותר בודד מול פרס ובקלות הוא מצא את הרשת, שער חשוב לצרפתי שספג ביקורת קשה בשבועות האחרונים. 


דקה 41, ריאל כבר עלתה ל-0:3: הבלאנקוס רומסים את המארחת. אסנסיו הרים, וראן נגח ונאצ'ו דחק ממטר. שיתוף פעולה מבריק של צמד הבלמים של ריאל, ניקוסיה חסרת אונים. 



חזר לחייך. רונאלדו (AFP) 


דקה 45, ריאל עלתה ל-0:4: אלופת אירופה רותחת. בנזמה מצא את רונאלדו, שחדר לרחבה ובישל לצרפתי שער קל. בישול נהדר של הפורטוגלי, צמד קליל לבנזמה.


דקה 50, ריאל עלתה ל-0:5: חשבתם שרונאלדו יישאר מחוץ לחגיגה? מלך שערי ליגת האלופות ניצל בישול של מרסלו, וכבש את השביעי שלו העונה בשלב הבתים. 


דקה 54, ריאל עלתה ל-0:6: ההגנה של המארחת נותרה חסרת אונים עם עוד טעות קשה, הפעם של חסוס רואדה ופרס. רונאלדו העלה את המאזן שלו לצמד, וריאל בדרך לניצחון החוץ הגדול ביותר שלה באלופות. 



בתפקיד ראמוס. נאצ'ו (AFP) 


בורוסיה דורטמונד – טוטנהאם 2:1 
פטר בוס עשה עוד צעד לכיוון דלת היציאה עם הפסד נוסף. פייר אמריק אובמיאנג חזר מהשעייה וכבש ראשון (31), אבל הספרס הגיבו במחצית השנייה. הארי קיין כבש את השמיני שלו בשמונה משחקים באלופות (49) ויונג מין סון הקוריאני השכיח את ההפסד בדרבי עם שער ניצחון בדקה ה-76. טוטנהאם הבטיחה את המקום הראשון בבית. דורטמונד תמשיך לליגה האירופית רק אם תשיג תוצאה טובה או זהה לזו של אפואל ניקוסיה במחזור האחרון. 


דקה 31, דורטמונד עלתה ל-0:1: אובמיאנג, ששב להרכב של בוס, ניצל עקב מבריק של אנדריי ירמולנקו. החלוץ נותר מול לוריס ובקלות מצא את הפינה. 


דקה 49, טוטנהאם איזנה ל-1:1: הארי קיין שבר בצורת והכניע בקלות את בורקי. דלה עלי מצא את החלוץ, שניער בקלות את מארק ברטרה וירה לפינה. שער מבריק של קיין!
 


דקה 76, טוטנהאם עלתה ל-1:2: שוב דלה עלי בישל, הפעם ליונג מין סון. החלוץ נותר חופשי ברחבה ובקלות הכניע את בורקי. מהפך בזיגנל אידונה פארק. 



תומכים בבוס? אוהדי דורטמונד (AFP)  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי