ב-13:00: בארסה מול באיירן או ריאל מול פפ? הכל לקראת הגרלת שמינית הגמר

גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות | Gettyimages

משחקי הנוקואאוט בליגת האלופות ייקבעו כשגם צ'לסי עלולה לפגוש את ברצלונה או פאריס סן ז'רמן, אותה יכולה לקבל גם אלופת אירופה שסיימה שנייה. גם המנצ'סטריות וליברפול באפשרויות של הבלאנקוס

(גודל טקסט)
הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות תתקיים היום (ראשון, 13:00) בניון בשווייץ והכדורגל האירופי עוצר את נשימתו לקראת המשחקים המרתקים שצפויים. בהגרלה יוגרלו או יסודרו 16 הקבוצות הטובות ביבשת שעלו משלב הבתים לשלב הנוקאאוט. ההגבלה היחידה היא ששתי קבוצות באותו הבית המוקדם לא יכלו לשחק ושתי קבוצות מאותה מדינה לא יוכלו להיפגש.


לראשונה בהיסטוריה עלו חמש קבוצות אנגליות לשמינית הגמר, כששארבע מתוכן דורגו ראשונות, דבר שמצמצם את האפשרויות. בנוסף, צברה אנגליה הכי הרבה נקודות לעונת 2017/18 (אלופות והליגה האירופית) עם 15.785 נקודות בעוד שספרד רק שנייה (13.142) ואיטליה שלישית (12.5). גרמניה ששלחה רק קבוצה אחת לשמינית, מדורגת רק במקום ה-11 בניקוד השנה (6.714). ישראל אגב, דורגה במקום ה-14 עם 5.625 נקודות.



הקבוצות שדורגו ראשונות יקבלו כרגיל את הזכות לארח את המשחק הראשון שייערך בתאריכים 13/14 ו-20/21 בפברואר כשמשחקי הגומלים יהיו ב-6/7 ו-13/14 במארס. המועדונים יחולקו לשני דרגים:


בדרג הראשון, הקבוצות שסיימו ראשונות בשלב הבתים:
מנצ'סטר יונייטד, פאריס סן ז'רמן, רומא, ברצלונה, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, בשיקטאש וטוטנהאם.


בדרג השני, הקבוצות שסיימו כסגניות:
באזל, באיירן מינכן, צ'לסי, יובנטוס, סביליה, שחטאר, פורטו וריאל מדריד.


Chelsea's Champions League Round of 16 draw possibilities

via @BayernForumCompic.twitter.com/AhUlsYIQio

— Absolute Chelsea (@AbsoluteChelsea) 6 בדצמבר 2017


לצ'לסי יש 41 אחוז סיכוי לפגוש את ברצלונה אחרי שדורגה שנייה, כשגם האופציה הלא רצויה של פאריס סן ז'רמן (30 אחוז) די מציאותית. לעומת זאת, יכולים הבלוז לפגוש גם את בשיקטאש ויש לה רק שלוש אפשרויות, מאחר שיש ארבע ראשי בתים אנגליות והיא לא יכולה לשחק עם הקבוצה מהבית שלה (רומא).


היריבה הקשה שברצלונה תוכל לפגוש לעומת זאת, היא למעשה רק באיירן מינכן, כשריאל מדריד שסיימה שנייה עשויה לקבל יריבות קשות בשמינית הגמר כמו מנצ'סטר יונייטד, פ.ס.ז',ליברפול, מנצ'סטר סיטי.


קשר יובנטוס, מיראלם פיאניץ', שקבוצתו סיימה אף היא במקום השני, מקווה להימנע מהגרלה עם מנצ'סטר יונייטד: "תמיד אמרתי שאת הקבוצה של פפ גווארדיולה אני הכי מעריך".


לארבע האנגליות שסיימו במקום הראשון יש אפשרות להגריל כמה גדולות: באיירן מינכן, יובנטוס וריאל מדריד ולכן כולן חולמות על סביליה, שחטאר דונייצק או פורטו, ופחות על באזל שידועה כקוטלת רצינית של האנגליות. גמר ליגת האלופות אגב, ייערך ב-26 במאי בקייב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי