אמרי: ניימאר בהחלט לא שחקן חופשי שיכול לעשות כרצונו

ניימאר עם אונאי אמרי
ניימאר עם אונאי אמרי | AFP

מאמן פאריס סן ז'רמן התראיין ב"מארקה" לקראת צמד המשחקים מול ריאל מדריד והתייחס לברזילאי: "הוא תמיד חיובי, מאושר לעבוד איתו. אמבפה יהיה כוכב ענק, קבאני ווינר". וגם: כיצד החליט מי יבעט פנדלים?

(גודל טקסט)

פאריס סן ז'רמן תתארח ביום רביעי הקרוב (21:45) בברנבאו למפגש ראשון ומסקרן בשמינית גמר ליגת האלופות, ומי שהעניק ראיון לקראת צמד המשחקים הוא מאמן הקבוצה מעיר האורות, אונאי אמרי, שברור לכל כי מטרתו לעונה זו היא ללכת רחוק ככל שניתן בליגת האלופות, ובוודאי שלא להיעצר בשמינית.

אמרי שוחח עם "מארקה" הספרדי וסיפר על ההכנות לקרב הלוהט ועל הציפיות ממנו להמשך, בצל הדיווחים על אפשרות שיסיים את דרכו אם יודח: "אף אחד בפ.ס.ז' לא התנה את המשך עבודתי אם אעבור את ריאל מדריד או לא", טען המאמן שנאלץ להתמודד עם הצהרות של שחקניו, ביניהם קיליאן אמבפה, על כך שעבור הקבוצה זו הזדמנות לשלוח מסר לעולם הכדורגל, "אני מודע לכך שנהיה במרכז העולם באותו יום. המסר הוא שאנחנו מאמינים בעצמנו. אני מאוד נרגש לקראת המשחק, זה אדיר שאנחנו באותה רמה מול קבוצה שזכתה בליגת האלופות שנתיים ברציפות".

אמרי גם נשאל על אמבפה: "יש לו עוד דרך ארוכה, הוא יהיה כוכב ענק. הוא יליד פאריס ובעבר שחקנים כאלה לא הגיעו לשחק בפ.ס.ז', אבל היום הוא יכול להישאר בקבוצה שלנו 15 שנה. ריאל מדריד וברצלונה רצו אותו, אבל יש כיום לפ.ס.ז' את השרירים הכלכליים להשאיר אותו אצלנו. זה טוב לכדורגל העולמי שיש מעצמות חדשות. הגדולות של פעם מרגישות מאוימות על ידי החדשות, פ.ס.ז' ומנצ'סטר סיטי. יש סדר אירופי חדש. אמבפה הגיע לפאריס סן ז'רמן בשביל האתגר הספורטיבי ולא בגלל הכסף".

מדיניות הרכש של פ.ס.ז': "אחרי שזלאטן איברהימוביץ' עזב, הקבוצה הייתה צריכה להתקדם. פעם שמעתי את פלורנטינו פרס (נשיא ריאל מדריד, י.ז) שאמר שקבוצה גדולה חייבת לרכוש תמיד את השחקנים הכי גדולים. ריאל מדריד עשתה את זה עם לואיס פיגו, זינדין זידאן, כריסטיאנו רונאלדו, חאמס רודריגס. צרפת צריכה להודות לקטאר ולנשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי שהחליט להביא את הטוב ביותר – ניימאר, ששיפר את היכולת ההתקפית שלנו בצורה דרסטית".

כיצד מנצחים את ריאל מדריד ללא 'טיקי טאקה': "המונח הזה הוא המצאה של התקשורת. אנחנו מוסרים בין 700 ל-800 פעמים במשחק ומעט קבוצות עושות זאת היום באירופה, אבל אני לא משחק לפי תגיות. אני מנתח משחקים ורואה שאנחנו מבין הקבוצות המובילות באירופה שמתבססות על קומבינציות של מסירות".

אמרי וניימאר.
"נולד להיות כוכב". אמרי וניימאר (AFP)

הריב בין קבאני וניימאר על הפנדלים: "מתמודד עם זה באותה דרך שלמדתי כשאימנתי בלורקה, הקבוצה הראשונה שלי. היה לי שחקן בשם איטור הוגון ששיחק לצידי בליגה השלישית ונהייתי המאמן שלו. הוא היה מומחה בפנדלים, אבל הפסיק להיות אפקטיבי ולכן החלטתי שהוא לא יבעט יותר. הוא התרגז עלי ומאז יש לי קריטריון אחד: אפקטיביות. בפאריס סן ז'רמן יש לנו כמה שחקנים מצוינים בזה, כשהיה ספק לגבי מי שבועט דיברתי איתם. כרגע את רוב הבעיטות לוקח ניימאר".

על ניימאר "השחקן הכי טכני שאימנתי. הייתי בוולנסיה והיה לי את דויד וייה, דויד סילבה, קרלוס מרצ'נה ורובן בארחה. בסביליה היה לי את איבן ראקיטיץ'. גם בפ.ס.ז' היו לי שחקנים ברמה גבוהה מאוד, אבל ניימאר נולד להיות כוכב. אף פעם לא אימנתי אחד כמוהו ואני מאושר שניתנה לי ההזדמנות. עכשיו אנחנו מחפשים את התרומה הקבוצתית שלו, זה עניין של תהליך. הוא רוצה מאוד, הוא רעב, יש לו לב גדול והוא תמיד חיובי. לפעמים מרוב שהוא להוט להצליח אנחנו אומרים לו להירגע. אנחנו אומרים לו שנעזור לו להרגיש נינוח במגרש ומחוצה לו. התפקיד שלי הוא לאזן בין הכישרון שלו לצורך הקבוצתי, אבל אם תראו את המשחקים שלנו הוא תורם המון לקבוצה. הוא בהחלט לא שחקן חופשי שיכול לעשות כרצונו".

התרומה של קבאני: "כשהגעתי למועדון חשבתי שצריך לתת לו להיות החלוץ המוביל. היו כאלה שהעלו ספקות אם הוא מסוגל להיכנס לכך, אבל הוא ווינר והוא הוסיף הרבה אספקטים לכדורגל שלו. הוא שיפר את עצמו בצעד אחד יותר מהעונה שעברה".


קבאני וניימאר. הברזילאי לוקח את רוב הבעיטות, לפחות כרגע לפי אמרי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי