זידאן: אין לי שום דבר להוכיח. רק התוצאה חשובה, לא היכולת

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

מאמן ריאל מדריד התייחס למשחק הגורלי מול פ.ס.ז' בשמינית גמר ליגת האלופות, ולקרב בין רונאלדו לניימאר: "רונאלדו זכה בחמישה כדורי זהב, אבל לא רוצה להשוות". מרסלו: "לא אמרתי שניימאר ישחק בריאל מדריד"

(גודל טקסט)
המשחק הכי מדובר של השנה בליגת האלופות בין ריאל מדריד לפאריס סן ז'רמן ייצא לדרך מחר (רביעי, 21:45). ההכרעה עשויה להידחות לגומלין, אבל גם כך יהיה שמח בסנטיאגו ברנבאו, במפגש שיגרור הרבה השוואות. בין כריסטיאנו רונאלדו לניימאר, בין זינדין זידאן לאונאי אמרי, שלישיית BBC ל-MCN ועוד. השאיפה של פ.ס.ז' היא לעבור את אלופת אירופה בשנתיים האחרונות ולעורר רעידת אדמה בכדורגל העולמי, ויש לה את כל הכלים לעשות זאת.


כחלק מההשוואות, מדובר בקרב בין שני המאמנים המעוטרים באירופה מאז ינואר 2016 – זינדין זידאן גרף שמונה תארים, אונאי אמרי חמישה. המפגש האחרון בין השתיים היה בשלב הבתים באלופות ב-2015, אז המשחקים הסתיימו ב-0:0 בפאריס וב-0:1 לבלאנקוס במדריד. זה יהיה המפגש השביעי בסך הכל בין המועדונים, כל מועדון ניצח פעמיים. 




באשר להתקפות, כריסטיאנו רונאלדו סיים את שלב הבתים עם תשעה שערים – הוא מלך השערים של הטורניר כמובן, לעומת ניימאר ואדינסון קבאני שכבשו כל אחד שישה שערים. יחד עם זאת מכונת השערים של פ.ס.ז' כבשה 25 שערים בשלב הבתים. אם CR7 יכבוש, הוא ירשום את שערו ה-100 באלופות (99 ב-94 משחקים). אם יכבוש הוא גם יהיה השחקן הראשון שיעשה זאת באירופה. למרות זאת רונאלדו כבש 23 שערים העונה ב-28 משחקים של ריאל מדריד בכל המסגרות.


לפ.ס.ז' יש מכונת התקפה משומנת (AFP)



זידאן
 קיים מסיבת עיתונאים לקראת המשחק והצהיר: "אין לי מה להוכיח מחר. ההכרעה מי תעלה לרבע הגמר לא תהיה מחר, זה משחק של 180 דקות. אנחנו נתרכז רק במשחק הזה ולא מעבר לו. משחק אחד לא ישנה את מה שאנשים חושבים עלינו. אני מנסה לעבוד קשה וזו התשוקה שלי כרגע לאמן. אני מנסה לשדר הרבה דברים לשחקנים שלי ועל כל השאר אני לא יכול לשלוט. אני חושב רק על המשחק וזה מה שמשנה לי כרגע, לא מה חושבים עליי כמאמן. נכון שכיליד מארסיי יש יריבות גדולה בין שני המועדונים, אבל זה שייך להיסטוריה. עכשיו אני מאמן ריאל מדריד ומדבר על המשחק בין ריאל מדריד ופ.ס.ז'. אני חושב שיהיה מחר משחק גדול".


האם שלישיית BBC בלתי ניתנת להחלפה: "תראו מחר. אני מעוניין שכל הקבוצה שלי תשחק וכולם יהיו מעורבים. לא חשוב איך נפתח או איך נשחק. התוצאה חשובה. חשוב מה נעשה במהלך המשחק. מה אחשוב במהלך 90 הדקות? שאני מאושר שאני יכול לאמן את הקבוצה במשחקים הגדולים האלה. אין עליי לחץ. התכוננו באופן רגיל למשחק. הלחץ רגיל. תמיד יש לחץ על ריאל מדריד".



זידאן עם גוטי. מכבד את הרצון של קפטן העבר לאמן (Gettyimages)


גוטי שאמר שהוא רוצה לאמן את הבוגרים: "אני רואה אותו בעתיד מאמן הקבוצה. הוא מתכונן לזה ואני רואה אותו עובד למען זה. אני לא רואה את מה שאמר בקונוטציה שלילית כאילו הוא רוצה לקחת לי את התפקיד. הוא נמצא במועדון הזה כל חייו. אם זה החלום שלו, למה לא?".


עתידו: "כרגע אני לא חושב על זה, אלא רק על המשחק מחר. על כל שאר הדברים אני לא יכול לשלוט. לא אכפת לי מהעתיד שלי. המשחק הזה הוא לא גמר ליגת האלופות שיש בו יותר לחץ. מדובר בשני משחקים טובים ואני רוצה שנשחק בהם טוב".


ההשוואה בין כריסטיאנו רונאלדו לניימאר: "מדובר בשני שחקנים גדולים, אבל מחר זה ריאל מדריד נגד פ.ס.ז' ולא ניימאר מול רונאלדו. כל מה שאני יודע זה שרונאלדו זכה בחמישה כדורי זהב, אבל לא רוצה להיכנס להשוואות. כולנו יודעים עד כמה ניימאר איכותי".



"לא משחק של רונאלדו נגד ניימאר" (Gettyimages)


החלפת גארת' בייל: "אני עושה חילופים רבים בין שחקני ההתקפה. גם גארת' בייל, גם איסקו, מרקו אסנסיו או קארים בנזמה. אני לא הולך לומר לכם כלום על שיטת המשחק מחר. האם אשמור על ניימאר? לא חושב שאני צריך לדבר על זה".


מי עדיפה מבין שתי הקבוצות
: "אני חושב שהסיכויים עומדים על 50 אחוז לכל קבוצה. זה תמיד ככה בין הקבוצות האלה. אנחנו רוצים רק שהאוהדים שלנו יהיו גאים בנו ומאושרים".


קפטן המשנה של הבלאנקוס, מרסלו, אמר לקראת המשחק: "יש לנו מוטיבציה ענקית. זכיתי בהרבה תארים עם ריאל מדריד ועדיין יש לי מוטיבציה יומיומית לנצח. זה עוזר לנו להילחם במשחקים מהסוג הזה ולזכות בתארים. זה משחק נחמד שכולם רוצים לשחק בו, אבל אנחנו לא צריכים להוכיח כלום. דיבורים של אחרים לא משפיעים עלינו".


איך הוא מתכונן למשחק:
"דיברתי המון עם זידאן. הוא אחד האנשים הכי קרובים אליי שעזר לנו המון וממשיך לעזור. הוא מאמן גדול. אנחנו לא במצב בו רצינו להיות, אבל מאמינים שנחזור למצב הזה. זידאן מאמן מאוד סבלני שמאמין בעבודה קשה".



מרסלו. לא מתרגש מהלחץ (Gettyimages)


על האמירה שניימאר ישחק בריאל מדריד: "לא אמרתי את זה. אמרתי שיום אחד אולי הוא ישחק. אנחנו מתכתבים, אבל לא על כדורגל. זו תהיה טעות להתרכז רק בו במשחק הזה או ב-MCN. המשחק הקבוצתי יהיה יותר חשוב. בכל אופן, ריאל מדריד תתאים לניימאר כי האוהדים שלנו אוהבים שחקנים כמוהו. הוא כוכב עולמי שכל אוהד רוצה בקבוצתו".


הכנות למשחק: "הכנו את עצמנו טוב וידענו מה אנחנו צריכים לעשות. אנחנו לא חושבים רק על ניימאר או על שלושת החלוצים. חשוב שהאוהדים איתנו".


המסר של זידאן:
"לחשוב חיובי. אנחנו הולכים איתו עד המוות. שני המשחקים יהיו מאוד פתוחים. לחץ? אני כאן 11 שנים ויש לחץ כל הזמן. לא צריך לחשוש מהדחה כמו שברצלונה כמעט הודחה בשנה שעברה".


באשר לסגלי הקבוצות, בפאריס סן ז'רמן תיאגו סילבה, לייבין קורזאווה ואפילו אדינסון קבאני בספק בגלל פציעות, אבל בעיר האורות מעריכים שלכל הפחות האורוגוואי יעלה בהרכב. טיאגו מוטה שב להתאמן, אך עדיין לא כשיר ולא ייכלל בסגל. בריאל מדריד ייעדר המגן דני קרבחאל המורחק ובמקומו ישחק נאצ'ו, שאמור לשמור את ניימאר אלא אם זידאן ישלוף ברגע האחרון שפן אחר מהכיס. במדריד טוענים שנאצ'ו מהיר יותר מניימאר ולכן הוא מתאים לתפקיד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי