מוריניו: פוגבה? למה לא שואלים על מי שכן שיחק?

ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה
ז'וזה מוריניו עם פול פוגבה | Gettyimages

למרות שהצרפתי שוב לא פתח בהרכב יונייטד ב-0:0 עם סביליה, המנג'ר סירב להתייחס לעניין: "אני מרוצה מהמאמצים שעשה. למה לא מדברים על מקטומיניי שהיה פנטסטי?" דה חאה זכה למחמאות: "הצלות של נינג'ה"

(גודל טקסט)
זה לא היה אחד הלילות הגדולים למנצ'סטר יונייטד, למרות שאפשר להגיד שהתוצאה מצוינת עבורה. אחרי שסיימו אתמול ב-0:0 מול סביליה בראמון סאנצ'ס פיחואן, השדים האדומים אומנם יכולים לחלום כבר על רבע גמר ליגת האלופות, אבל הקבוצה של ז'וזה מוריניו לא נראית קבוצה שמחה.


הכוכבים סבלו אתמול. פול פוגבה פתח על הספסל ונכנס רק בגלל שאנדר הררה נפצע בדקה ה-17, אלכסיס סאנצ'ס שהיה אמור להביא ליונייטד את הברק והיכולת שלו מארסנל נראה צל של עצמו ויצא בדקה ה-75 ומרכוס ראשפורד שרק לפני כמה חודשים דיברו עליו כהבטחה הגדולה של הכדורגל האנגלי נכנס ל-15 דקות אחרונות. היחיד שמוריניו היה יכול להתגאות בו הוא הצעיר סקוט מקטומיניי שהפגין משחק טוב. המנג'ר הפורטוגלי טען שהוא בוטח בראשפורד, אבל פרשנים חוששים שהוא לא יהיה כשיר למונדיאל בגלל שהוא לא מקבל מספיק דקות.



בגזרת פוגבה, הקשר הצרפתי נשאר מחוץ להרכב של מוריניו כבר משחק שלישי מתוך ארבעת האחרונים וזה ברור שמעמדו של הכוכב שנרכש ב-89 מיליון ליש"ט בצלילה. מוריניו גער בעיתונאים: "אתם שואלים אותי על פול ואתם תמיד מתעסקים במי שלא פותח במקום שתשאלו אותי על מקטומיניי. הוא היה פנטסטי. הוא עשה הכל נפלא. הוא לחץ על אבר באנגה ולא איפשר לו לשחק. פוגבה? במשחק האחרון הוא עצמו טען שהוא חולה אז אני צריך כאן שחקנים כשירים במאה אחוז. אני מרוצה מהמאמצים שעשה פוגבה במשחק". העיתונאי דל קלי מ-BT ששאל את מוריניו על מקוטומיניי קיבל ממנו חיבוק.


במקביל, האתר "ספורט אילוסטרייטד" דיווח כי סוכנו של פוגבה מינו ראיולה הציע אותו בשבועות האחרונים לכמה קבוצות צמרת במטרה שיירכשו את השחקן בקיץ הקרוב". פוגבה עלה 89 מיליון ליש"ט וקשה להאמין שיונייטד תרצה לשחררו, כשבעיה נוספת היאשכרו הגדול שעומד על 300 אלף ליש"ט לשבוע.
 


Thursday's MIRROR Sport: "Top Gea" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/nktPii1nrt

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) 21 בפברואר 2018

ברור לכולם שכוכב המשחק היה דויד דה חאה שבין השאר רשם שתי הצלות מדהימות והפרשן ריו פרדיננד ציין אותו ולא את הקשר הצעיר ככוכב המשחק. "דה חאה הוא ללא ספק השוער הטוב בעולם", אמר בלם העבר של יונייטד. "ההצלות שלו היו עוצרות נשימה. "דיילי מייל" הגדיר את ההצלות של דה חאה "הצלות של נינג'ה" והעניק לו ציון 9 והמצטיין במשחק. ב"דיילי מירור" הלכו על משחק המילים: "Top Gea(R)" ונכתב שהשוער הספרדי הציל את העונה עבור מוריניו אחרי הופעה גרועה של יונייטד.




ובעניין אחר, זוכרים את הסכסוך המתוקשר של מוריניו עם אווה קרניירו, הרופאה של צ'לסי? אתמול הוא פתח חזית גם עם הצוות הרפואי של יונייטד. אחרי שהררה יצא צולע מהמשחק בדקה ה-17, כנראה עם מתיחה בשריר הירך, טען המנג'ר בסיום שהרופאים של הקבוצה בדקו אותו היטב ונתנו לו אישור לשחק לראשונה החודש, אבל עקץ: "עכשיו יש לנו הוכחה שהוא לא היה כשיר במאה אחוז. זו פציעה גרועה. היתה לו פציעה קטנה עד למשחק שמנעה ממנו לשחק בפברואר ועכשיו ברור לכולם שהוא לא היה כשיר".


מוריניו ניצל את ההזדמנות לחסל חשבוונות גם עם מנצ'סטר סיטי על ההתנהגות של פפ גווארדיולה אחרי ההפסד לוויגאן בגביע. "אנחנו הפסדנו ברבע הגמר בגביע הליגה לבריסטול סיטי עם כבוד ופייר פליי. השתתפנו בשמחתם של קוטלי הענקים. גם כשהפסדנו התנהגנו כמו קבוצה גדולה".



פוגבה. מוריניו העביר את המסר? (Gettyimages)


עם זאת, אין ספק שהבעיה הגדולה של יונייטד ממשיכה להיות פוגבה. וכריס ווילר מ"דיילי מייל" ציין: "הפעם זה לא היה משחק ביתי מול האדרספילד שאתה יכול לספסל את פוגבה ועדיין לנצח משחק. זה משחק בליגת האלופות והופעה ראשונה של הקבוצה בשלב הזה אחרי ארבע שנים בו כל טעות נחשבת, ועדיין השחקן שעלה 89 מיליון ליש"ט פתח על הספסל. מוריניו ידע היטב איזה מסר הוא מעביר לפוגבה ולשאר השחקנים כשהחליט לספסל אותו ולפתוח עם מקטומיניי. ברור שבואו של סאנצ'ס גרם לו נזק ובמהלך המשחק השניים אפילו נראו רבים ביניהם".


קשר העבר פרנק למפארד ששימש כפרשן ב-BT אמר על פוגבה: "הוא שחקן מספיק בוגר לקחת את האחריות על כתפיו. מוריניו רצה להכניס אותו להלם וספסל אותו". פול סקולס טען: "מוריניו איבד מעט מהאמון בשחקן. הוא השחקן הכי מוכשר בקבוצה, אבל מוריניו רוצה יציבות. הוא כבר 20 חודשים ביונייטד ועדיין כולם שואלים היכן העמדה הכי טובה להציב אותו".


בספרד מתחו ביקורת על המשחק ההגנתי של מוריניו וב"מארקה" נכתב: "מוריניו, כמה קשה לנצח כשאתה לא רוצה בכלל. מוריניו שוב בורח מהכדור במשחק חוץ קשה. הוא העדיף לתת את הכדור לסביליה ובנה על המהירות של סאנצ'ס. שוער סביליה סרחיו ריקו בקושי עבד ומי שהציל את 'המיוחד' היה דה חאה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי