בין הפטיש לסדן: ניימאר נקרא להכריע בין פ.ס.ז' לברזיל

ניימאר
ניימאר | AFP

אחרי 24 שעות בהן עסקנו בשאלה האם הכוכב הפצוע ינותח או לא, ברור שבלי התעלות אדירה של חבריו והשגת הכרטיס לרבע גמר, אין טעם לדבר על קאמבק. בכל מקרה אוהדי הסלסאו יהיו בעד הבלאנקוס

(גודל טקסט)

רק בשבוע שעבר ניתחתי והערכתי את הסיכויים בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות כך – ריאל מדריד 57% פ.ס.ז' 43%, אך גם לא שכחתי להתריע שבין המשחק הראשון לגומלין דברים עשויים להשתנות – לפי הכושר בו יגיעו הקבוצות לגומלין ופציעות שחקנים. הו הא מה קרה? ניימאר אולי גמר את העונה! הכוכב הברזילאי נפצע בקרסול וירד בוכה על אלונקה מהמגרש במהלך הקלאסיקו הצרפתי מול מארסיי בפארק דה פרינס. וכך סיכויי פריז מול ריאל צנחו לפתע לאזור ה-30%-35%.

במילים אחרות – הסיכויים לסיום כואב לדרכו של אונאי אמרי כמאמן פ.ס.ז' גדלו. לכן ברגע הפציעה אמרי החוויר על הספסל מדאגה ומלחץ, כשהבין שבדיוק בזמן שמשרתו מתנדנדת על הכף הוא נתקע בלי הביצה הכי גדולה וחשובה שלו. המאמן הבאסקי שחתום בצד השלילי על הרמונטאדה ההיסטורית של בארסה מול פ.ס.ז' בעונה שעברה (1:6 אחרי 4:0), הלך על כל הקופה לפני שבועיים וחטף מזידאן 3:1 במשחק הראשון, וכעת הוא ניצב כעת כאנדרדוג ברור עם גבו אל הקיר. אמרי חייב לגרום לנס פריזאי. לפתור את החיסרון של ניימאר, לעודד ולעורר השראה ואמונה בחניכיו שיוכיחו שהם מסוגלים לעשות את זה גם בלי ניימאר, וזה כולל לקיחת אחריות ומנהיגות.



זהו מבחן עצום למאמן שכל ההצלחות האירופיות שלו היו בליגה האירופית. הגם שמעולם לא חסכתי ביקורת נוקבת מאונאי אמרי (ואף ניבאתי כבר בספטמבר שהוא יפוטר באביב), אני לא מבקר אותו על הפציעה הבלתי צפויה של ניימאר. ישנם הרבה חכמים בדיעבד שטוענים שאמרי היה צריך לתת לניימאר לנוח או להחליפו מוקדם יותר, אבל יש לזכור ראשית שמדובר במשחק הכי גדול בצרפת ושנית והכי חשוב – ניימאר לא ספג פציעת שריר שנובעת מעומס אלא פגיעת עצם ארעית (נקע בקרסול ושבר בעצם הממסרק). חוסר מזל.

יממה לאחר הפציעה של ניימאר דווח שייעדר שלושה שבועות, משמע יחמיץ את הגומלין מול ריאל מדריד אבל יהיה כשיר – אם (וכמובן זה אם גדול מאוד) פ.ס.ז' תדיח את אלופת אירופה בשנתיים הקודמות. חלפה עוד יממה והבוקר ב"גלובוספורטה" הברזילאי (שהיה הראשון לדווח על המעבר של ניימאר לפריז בקיץ) דווח שניימאר החליט לעבור ניתוח בקרסול הסדוק שלו, משמע ייעדר חודשיים. הצפי לחזרה – תחילת מאי, זמן גומלין חצי גמר ליגת האלופות, חודש וחצי לפני המונדיאל.


חרושת שמועות בלתי פוסקת על קרסול (יקר) אחד (AFP)

אלא שאתמול אחר הצהריים אמרי אמר במסיבת העיתונאים: "המידע שניימאר ינותח מוטעה, דיברתי עם רופא המועדון הבוקר, עם מנהל המועדון אנטרו הנריקה, עם נשיא המועדון נאסר אל חליפי ועם השחקן עצמו". אמרי אף הדהים כשאמר שהוא מאמין שיש תקווה קטנה שניימאר איכשהו יהיה מוכן לגומלין מול ריאל מדריד.

אבל מהר מאוד התקוות נגוזו כשאלאן סימון, לשעבר רופא פ.ס.ז' ונבחרת צרפת, פירשן לעומק את הפציעה של הברזילאי עבור "ל'אקיפ" והסביר שאין לו סיכוי לחזור מול ריאל ושהוא נדרש למנוחה מינימלית של שלושה שבועות לפני שיחל בתזוזה ואימונים בכלל. על כל פנים, רופא נבחרת ברזיל רודריגו לסמאר נחת אמש בפאריס כדי לבחון מקרוב את הפציעה של ניימאר ולהכריע – האם להמליץ על ניתוח מיידי או לא?


28 שערים, 16 בישולים ודקות היילייטס מטריפות בכל משחק (AFP)

ניימאר נקלע בין הפטיש לסדן – בין הנאמנות והאהבה והעדיפות העליונה שהוא נותן למולדתו ולנבחרת לבין המועדון שהשקיע בו חצי מיליארד יורו (רכש ושכר). ההערכה הצנועה שלי היא שניימאר לא ינותח לפני משחק הגומלין. אם יקרה נס ופ.ס.ז' תעבור, היא בוודאי תרצה שיחזור לרבע הגמר. מצד שני זו פציעה באזור רגיש בגב הרגל שעלולה בקלות לחזור ובצורה חמורה יותר ואז לגרור ניתוח שמשמעו החמצת המונדיאל (ותקופת היעדרות ארוכה). במילים אחרות – כל העם הברזילאי יאהד את ריאל מדריד בעוד שבוע.

כך או כך, דבר אחד ודאי – פ.ס.ז' שבנתה את עצמה מחדש סביב הכוכב הברזילאי תיאלץ להוכיח שהיא קבוצה גדולה גם בלי הסופרסטאר שלה. שחקני פריס יצטרכו למלא את הוואקום העצום שמותיר השחקן שהחל העונה לבנות את עצמו כיורש של מסי וכריסטיאנו עם 28 גולים ו-16 בישולים ב-30 משחקים, אבל מעבר למספרים היבשים היכולת של "ניי" העונה היתה מדהימה וסגנון משחקו אטרקטיבי מתמיד, עם שליטה פנומנלית בכדור, מבצעים וטריקים מפילי לסת שייצרו בכל משחק דקות היילייטס מטריפות שלו.


אמרי. גדלו הסיכויים לסיום כואב של דרכו בפ.ס.ז' (AFP)

לפ.ס.ז' יש קבאני, אמבפה, די מריה, דראקסלר, פאסטורה, ראביו, דני אלבס, מונייה, קורזאווה. המון כלים התקפיים בכל החוליות במגרש. אם טיאגו מוטה כשיר ושחקני ההגנה בשיאם, מדובר בחבורה מנוסה ומלאת כישרון שכבר ניצחה 0:4 את בארסה בעונה שעברה (שאמנם היתה חלשה משמעותית אז). עדיין נותר סימן שאלה גדול סביב תפקוד השוער – אלפונס אראולה הלא בטוח והלא יציב (אלא אם קווין טראפ יוחזר מהמתים), ועדיין 0:2 או 1:4 מול ריאל מדריד מול קהל ביתי נלהב זה לא תסריט דמיוני. מצד שני בנסיבות הקיימות זה ייחשב כנס.

השאלה המרכזית היא האם שחקני פ.ס.ז' יגיעו במיטבם, לא ירחמו על עצמם ולא יעשו לעצמם הנחות, ויצליחו להשכיח את חסרונו של הברזילאי? ואם פ.ס.ז' תדהים, תשלים מהפך ותדיח את אלופת אירופה, כולנו נחזור לדבר על קאמבק אפשרי של ניימאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי