דה יונג לא האמין: "שלחתם צוות עד הולנד במיוחד בשבילי"?

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | Gettyimages

"הגרדיאן" ערך ראיון עם ילד פלא של אייאקס והולנד: "זה מטורף שאנשים כמוך עושים את כל הדרך מאנגליה עבורי". סגנון המשחק המסוכן שלו: "תראו את מסי, עובר שחקנים כמו מים", והעתיד: "אולי אעזוב ואולי לא"

(גודל טקסט)

פרנקי דה יונג (21), ילד פלא של אייאקס ונבחרת האורנג', העניק הערב (חמישי) ראיון נרחב לעיתון האנגלי "הגרדיאן", ששלח צוות צילום ועיתונאי עד הולנד על מנת לשמוע את מוצא פיו של הקשר שזכה לאחרונה להשוואות ללא אחר מאשר יוהאן קרויף האגדי.

"זה מטורף שאנשים כמוך עושים את כל הדרך מאנגליה עד הולנד רק בשביל לראיין אותי", אמר דה יונג בצניעות למראיין והוסיף לגבי ההשוואות לכוכבי עבר רבים: "זה מחמיא, אבל כל השמות שהוזכרו הרבה יותר טובים וגדולים ממני. אני לא רוצה להשוות את עצמי לקרויף, לעולם לא אגיע לרמה שלו. אנשים שמשווים אולי רואים דמיון מסוים, אבל אין לנו את אותן איכויות. הדרך בה הוא נגע בכדור וראה את המשחק, צפיתי בסרטונים, זה פשוט מדהים".

סגנון המשחק שלו: "בדרך כלל קשרים רק מחלקים פסים ומנהלים את המשחק מאחור, אני אוהב לכדרר ולעבור שחקנים. הרבה אנשים טוענים שאני לוקח סיכונים בדרך בה אני משחק, אבל אני לא מסכים עם הקביעה הזו כי אני לא מאבד הרבה כדורים. מאז שאני ילד אני משחק באותה צורה. עליתי לבוגרים בזכות סגנון המשחק שלי ומשם התקדמתי. לקחת פחות סיכונים? תראו כמה סיכונים מסי לוקח. הוא פשוט יותר טוב מידי טוב עבור כולם. הוא יכול לעבור שחקנים כמו מים, הוא גורם להם להיראות כמו ילדים".


כל מועדוני הפאר בעקבותיו. פרנקי דה יונג (Gettyimahes)

המודל שלו לחיקוי: "אני אוהב לצפות בשחקני כדורגל טובים, שמבינים היטב את המשחק ויש להם טכניקה גבוהה. יש הרבה שאני צופה בהם משחקים באופן קבוע, בעיקר קשרים. אני מנסה ללמוד את התנועה שלהם ללא הכדור. שחקני הקישור של ברצלונה ומנצ'סטר סיטי נהדרים, גם ז'ורז'יניו מצ'לסי".

ההתעניינות מברצלונה ומועדונים גדולים נוספים: "קשה לומר מה יקרה, אני רוצה לסיים את העונה הזו עם אייאקס בצורה הכי טובה שאפשר. אחר כך, בקיץ, נראה מה יהיה. אולי אשאר עוד עונה, אולי אעזוב, אני עדיין לא בטוח. יום אחד ברצלונה רוצה אותי ויום אחר כך מדברים על סיטי, אני לא נותן לזה תשומת לב. אני שומע את כל הדיבורים, אבל מתעסק בעונה הזו ובהצלחה של אייאקס".


"הוא גורם לשחקנים להיראות כמו ילדים קטנים" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי