הליגה האירופית יוצאת לדרך: מילאן, ארסנל והשאר

לאונרדו בונוצ'י
לאונרדו בונוצ'י | Gettyimages

הרוסונרי ינסו לשכוח מהתבוסה ללאציו ויפגשו את אוסטריה וינה (20:00, ספורט3) ארסנל תפתח את הליגה האירופית אחרי 21 שנים באלופות ותתמודד עם קלן (22:00, ספורט3). חגיגה אירופית בספורט2 מ-20:00

(גודל טקסט)

רגע לאחר סיום המחזור הראשון בליגת האלופות, תצא מחר (חמישי) הליגה האירופית לדרך עם קבוצות גדולות כמו מילאן, ארסנל, לאציו וריאל סוסיאדד. שידורים ישירים בספורט2 ו-3

בית 1 (20:00)
ויאריאל – אסטנה
ויאריאל פתחה לא טוב את העונה בליגה הספרדית והיא מדורגת רק במקום ה-11. במחזור האחרון היא הצליחה להשיג ניצחון ראשון כשגברה 1:3 על בטיס לאחר שני הפסדים. דניס צ'רישב הרוסי חזר לסגל של הצוללת הצהובה אחרי עשרה חודשים בהם סבל מפציעות בשרירים. הקבוצה הקזחית כבר נמצאת בישורת האחרונה של הליגה המקומית אותה היא מוליכה בנקודה אחת על פני קאיראט אלמטי.

משחק נוסף: סלביה פראג – מכבי תל אביב

דניס צ'רישב. חוזר מפציעה ארוכה (gettyimages)
דניס צ'רישב. חוזר מפציעה ארוכה (gettyimages)

בית 2: (20:00)
יאנג בויז – פרטיזן בלגרד
יאנג בויז מוליכה את הליגה השווייצרית במפתיע אחרי פתיחה מצוינת. היא עלתה לראשונה העונה לפסגה אחרי ניצחון 0:3 על לוגאנו במחזור האחרון. אבל הניצחון האחרון עלה להם ביוקר אחרי שאיבדו שלושה שחקנים בגלל פציעות ביניהם גיום הוראו, חלוצה של פאריס סן ז'רמן בעבר.

משחק נוסף: דינמו קייב – סקנדבראו

שחקני לודוגורץ. לא התאוששו מההפסד לב
שחקני לודוגורץ. לא התאוששו מההפסד לב"ש (אודי ציטיאט)

בית 3: (20:00)
באשקשהיר – לודוגורץ
לודוגורץ עוד לא התאוששה מההדחה מול הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות והיא מדורגת רק שנייה בליגה מתחת לצסק"א סופיה. הבולגרית לא ניצחה בכל שמונת משחקי החוץ האחרונים שלהם באירופה. הקבוצה של עבדוללה אבצ'י פתחה טוב את העונה והיא מדורגת במקום השלישי בליגה הטורקית עם תשע נקודות לאחר ארבעה מחזורים.

הופנהיים – בראגה
הקבוצה הגרמנית ניצחה בשבת 0:2 את באיירן מינכן, אבל במועדון עוסקים ברמיזות העבות של המאמן הצעיר יוליאן נאגלסמן על רצונו להחליף את קרלו אנצ'לוטי בבאיירן מינכן. הפורטוגלים, שלא נמצאים בתקופה טובה עם שני הפסדים רצופים בליגה, ינסו לחלץ נקודה בריין-נקר ארנה.

ג'אנלואיגי דונארומה. ההפסד ללאציו יושב בראש (AFP)
ג'אנלואיגי דונארומה. ההפסד ללאציו יושב בראש (AFP)

בית 4: (20:00)
אוסטריה וינה – מילאן
הרוסונרי מגיעים לאחר התבוסה הקשה ללאציו בליגה (4:1). המנהל המקצועי מרקו פאסונה דחה את השמועות בנוגע למעמדו של המאמן וינצ'נזו מונטלה: "אנחנו לא מטילים ספק ביכולת של וינצ'נזו. אהבנו את העבודה שלו בשנה שעברה". המגן השווייצרי ריקרדו רודריגס והחלוץ פביו בוריני לא יהיו בסגל מסיבות מקצועיות.

משחק נוסף: רייקה – א.א.ק אתונה

רונאלד קומאן. בעיה בהתקפה (gettyimages)
רונאלד קומאן. בעיה בהתקפה (gettyimages)

בית 5: (20:00)
אטאלנטה – אברטון
רונאלד קומאן רוצה לשים מאחוריו את ההפסדים לצ'לסי וטוטנהאם במחזור האחרונים בליגה האנגלית. למרות מסע הרכש המרשים בקיץ, הטופיז סובלים מבעיה התקפית ובשני המשחקים האחרונים קיבלו יותר כרטיסים צהובים מאשר בעיטות לשער היריבה. הקשר הצרפתי מורגן שניידרלין, שמעמדו הידרדר מאז פתיחת העונה, צפוי לפתוח בהרכב. גם האיטלקים פתחו את העונה בצורה רעה, והקשר בראיין כריסטנטה סיפר: "יהיה מרגש לפגוש את וויין רוני".

משחק נוסף: אפולון לימסול – ליון

אדר. הוא בסגל של לוקומטיב (gettyimages)
אדר. הוא בסגל של לוקומטיב (gettyimages)

בית 6: (22:00)
פ.צ. קופנהאגן – לוקומטיב מוסקבה
לוקומטיב מוסקבה, שפתחה את העונה בצורה מצוינת ומדורגת במקום השני בליגה הרוסית, רוצה לשמור על המאזן הטוב שלה מול קבוצות מדנמרק שעומד על חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים. במרכז ההתקפה של הרוסים יפתח הפורטוגלי אדר, שכבש את שער הניצחון עבור הסלסאו בגמר יורו 2016 מול צרפת. במפגש היחיד בין השתיים ניצחה קופנהאגן.

משחק נוסף: ז'ילין – שריף טירספול

ג'יגי בקאלי. בלאגן כמו תמיד (טוויטר)
ג'יגי בקאלי. בלאגן כמו תמיד (טוויטר)

בית 7: (22:00)
סטיאווה בוקרשט – ויקטוריה פלזן
הקבוצה של ג'יג'י בקאלי, שאיבדה את שמה בגלל שאינה שייכת יותר לצבא הרומני ונקראת FCSB, נמצאת בכאוס מוחלט אחרי הפסד הליגה לויטורול במחזור האחרון (1:0). בקאלי החליט לקחת את כל הסמכויות מהמאמן ניקולאי דיקה, והמנהל המקצועי מיחאי סטויקה למעשה מעביר את ההוראות לשחקנים ומחליט על ההרכב הפותח.

בעיתון "גאזטה ספורטורילור" סופר שדיקה לא קובע בענייני רכש, לא מחליט מה יהיה ההרכב, לא מחליט על חילופין ואפילו לא קבע איזה שחקנים יכללו בסגל של אופ"א. במהלך המשחק האחרון התרחשה תקרית חמורה כשהשחקן דניס אליבק קילל את סטויקה. צריך להזכיר שבשנים האחרונות בקאלי השפיל לא פחות משלושה מאמנים אחרים.

משחק נוסף: הפועל באר שבע -לוגאנו

ארסן ונגר. לא בצ'מפיונס אחרי 21 שנה (gettyimages)
ארסן ונגר. לא בצ'מפיונס אחרי 21 שנה (gettyimages)

בית 8: (22:00)
ארסנל – קלן
לראשונה מזה 21 שנה ארסנל לא תהיה בליגת האלופות. ארסן ונגר והאוהדים צריכים להתרגל ליום המשחקים החדש באירופה. המאמן הצרפתי הצהיר שלסיים בין ארבע הראשונות בפרמייר-ליג יותר חשוב לו, והוא לא יפעל כמו ז'וזה מוריניו, שעשה הכל כדי לזכות בטורניר ובכרטיס האוטומטי לצ'מפיונס. גם השוער פטר צ'ך התייחס לנושא: "ארסנל צריכה להחליט איך היא מתייחסת למפעל".

מסוט אוזיל, ארון ראמזי, פטר צ'ך, גרניט ג'אקה, אלכסנדר לאקזט ודני וולבק קיבלו מנוחה לקראת הדרבי ביום ראשון נגד צ'לסי ולא יהיו בסגל. ארסנל הפסידה חמישה מששת משחקיה האחרונים בבית נגד קבוצות גרמניות, מצד שני קלן לא ניצחה בחמשת המשחקים שקיימה באנגליה.

משחק נוסף: הכוכב האדום – באטה בוריסוב

מונאס דאבור. הכוכב (אתר רשמי)
מונאס דאבור. הכוכב (אתר רשמי)

בית 9: (22:00)
ויטוריה גימראייש – זלצבורג
מונאס דאבור הפך לאיש המדובר ביותר בזלצבורג לאחר השער במספריים ב-2:2 מול ראפיד וינה ביום ראשון. החלוץ הישראלי כבש מפתיחת העונה שישה שערים בכל המסגרות. היריבה הפורטוגלית לא ניצחה מעולם באירופה.

משחק נוסף: מארסיי – קוניאספור

בית 10: (22:00)
הרטה ברלין – בילבאו
הרטה ברלין לא ניצחה בשלושת משחקי הבית האחרונים שלה באירופה וקשה לראות אותה עושה את זה מול הבאסקים, שפתחו את העונה בליגה הספרדית עם שני ניצחונות ותיקו. במשטרה המקומית מקווים שהמשחק יעבור בשקט לאחר שאוהדי הרטה תקפו שחקנים זרים במשחק הליגה האחרון.

משחק נוסף: זוריה – אוסטרסונד

צ'ירו אימובילה. בכושר אדיר (AFP)
צ'ירו אימובילה. בכושר אדיר (AFP)

בית 11: (22:00)
ויטסה – לאציו
לאציו מגיעה אחרי הניצחון הגדול על מילאן (0:4) והיא מקווה להמשיך את המומנטום החיובי ולפתוח ברגל ימין את הליגה האירופית. ויטסה לא ניצחה בששת משחקיה האחרונים באירופה ועבורה זאת תהיה הופעה ראשונה בשלב הבתים של הליגה האירופית.

זולטה וארחם – ניס
הצרפתים מגיעים לאחר ה-0:4 המוחץ על מונאקו בליגה. מאמן זולטה פרנק דיורי חושש מהכושר המצוין של היריבה: "יש לניס הרבה שחקנים מוכשרים".

בית 12: (22:00)
ריאל סוסיאדד – רוזנבורג
ריאל סוסיאדד, לה זו הופעת בכורה בשלב הבתים בליגה האירופית, פתחה מצוין את הליגה הספרדית עם 9 מ-9 והיא צמודה לברצלונה בפסגה. עם כל הכבוד לנורבגים, הספרדים צפויים לעלות עם חלק מהמחליפים מתוך מחשבה על משחק הליגה הקרוב בבית נגד ריאל מדריד.

משחק נוסף: וארדר סקופיה – זניט

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי