ג'ורדי קרויף הורחק ממשחק: "לא מפתיע שנהגו איתי בחומרה"

קרויף ומקלארן
קרויף ומקלארן | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב, שכינה את דביר שמעון "נפוליאון" ופנה אליו באופן מאיים מול מכבי חיפה, לא יעמוד על הקווים באשקלון ובנוסף נקנס ב-2,500 שקלים. במסע"ת לקראת ויאריאל אמר: "מוכן לתרום כפול לנכים"

(גודל טקסט)

 מכבי תל אביב החלה את שלב הבתים בליגה האירופית עם הפסד 1:0 לסלביה בפראג, ומחר (חמישי, החל מ-21:55 בספורטHD1) באצטדיון בנתניה היא תנסה להשיג נקודות ראשונות במפעל לעונה זו כאשר תארח את ויאריאל הספרדית.

במקביל להכנות הקבוצה לוויאריאל, בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל הורשע הערב ג'ורדי קרויף באשמה של העלבת שופט, לאחר שמול מכבי חיפה כינה את דביר שמעון "נפוליאון" ופנה אליו באופן מאיים, כך לפי דו"ח השופט כמובן, והוא הורחק ממשחק אחד בפועל ונקנס ב-2,500 שקל, משמע שלא יוכל לעמוד על הקווים במשחק הליגה הקרוב ביום ראשון באשקלון.



במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול ויאריאל אמר ג'ורדי קרויף: "בספורט לא צריך לדאוג, אלא לנסות להתחרות ולעשות את המיטב. כמו שאמרתי, אנחנו מכבדים את היריבה, ויאריאל קבוצה חזקה ששנים מתחרה ברמות הגבוהות, בספרד ובאירופה, ועלינו להיות מוכנים ולשחק את המשחק שלנו. בטוח שאנחנו לא צריכים לדאוג".

על הרחקתו: "אני בסך הכל שאלתי מי קיבל את ההחלטה, שאני מסכים איתה. זו החלטה מגוחכת, לא מחיתי וזה מוגזם לעומת מה שעשו מאמנים אחרים בעבר. זה לא חוקי לקבל את ההחלטה מהטלוויזיה ורק רציתי לוודא שזה לא המצב. אני חושב שזה היה כרטיס אדום. אני מופתע שהורחקתי, אבל לא מופתע שמכבי נענשה בחומרה. לגבי הקנס, אני רוצה להציע שבמקום לשלם 2,500 שקל להתאחדות אני אכפיל זאת ואתרום לנכים, לאלו שצריכים את הכסף".


קרויף מול מכבי חיפה. הורחק ולא יאמן מול אשקלון (דני מרון)

מה הוא יודע על ויאריאל: "זו קבוצה שאוהבת לשחק כדורגל דומיננטי ולהחזיק בכדור. הם נתנו עכשיו את הקבוצה למאמן שהיה במועדון ומכיר את הפילוסופיה. אני מאחל לחאבי קאייחה הרבה הצלחה מיום שישי. בטוח ששחקנים מגיעים עם אנרגיה כשמגיע מאמן חדש. זו קבוצה מהליגה הספרדית, אז כל השחקנים שלהם פנטסטיים, גם אלו שלא משחקים בהרכב לרוב. במנטליות שלנו אנחנו תמיד רוצים להחזיק בכדור, ליצור מצבים ולנצח. זו יריבה חזקה ויהיה קשה יותר, אבל ננסה לשחק את המשחק שלנו – זו הדרך".

לצדו של קרויף ישב הקשר כריסטיאן באטוקיו שאמר: "כמו שג'ורדי אמר, יהיה משחק קשה כי גם ויאריאל הגיעה לכאן כדי לשחק את המשחק שלה, אבל אנחנו כאן כדי להילחם.  לא חושב שיש לוויאריאל שחקן אחד מעל כולם, כולם טובים. אני לא מרגיש שאנחנו אנדרדוג – אם אנחנו כאן ומשחקים נגדם בליגה האירופית, זה כי מגיע לנו".


באטוקיו. לא מרגיש כמו אנדרדוג מול ויאריאל (אודי ציטיאט)

עוד קודם לכן הצהובים קיימו הערב את האימון המסכם בקריית שלום ובו כמובן לא נטלו חלק הפצועים אלי דסה, דור מיכה, אייל גולסה וארון שוינפלד, כאשר מהמשחק ייעדר גם הקשר הספרדי חוסה רודריגס שלא נרשם למפעל. 

המאמנים ג'ורדי קרויף וסטיב מקלארן לא תרגלו את ההרכב הפותח וכמנהג המועדון השחקנים ישמעו מי יזכו לקבל את חולצת ההרכב רק בסמוך ליציאה לאצטדיון בנתניה. עם זאת, נראה שהכוונה של קרויף היא להמשיך ברוטציה בין אירופה לליגת העל, הרי שהקבוצה תתארח ביום ראשון אצל הפועל אשקלון.

לא מן הנמנע שקרויף, שיוכל כמובן להדריך את שחקניו מול הספרדים, יוריד עומס מז'אן סילבן באבין וכך טל בן חיים ואיתן טיבי ישובו לשתף פעולה במרכז ההגנה, כשגם דור פרץ עשוי לזכות לדקות ולפתוח בקישור האחורי במקומו של רודריגס. בחלק ההתקפי ייתכן שניק בלקמן, שלא פתח מול מכבי חיפה, יזכה לעדיפות על פני אלירן עטר – אולם הצוות המקצועי של הקבוצה טרם החליט בנושא.

מי שהגיע לביקור הערב בקריית שלום הוא שוער הפועל תל אביב בעבר, הבלגי פיטר קרמאנס שנפגש לשיחת נוסטלגיה עם שורה אובארוב. השניים העלו זיכרונות מהדרבים של אמצע שנות ה-90.


אובארוב וקרמאנס מעלים זכרונות


ההרכב המשוער:
פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, סילבן באבין (איתן טיבי), אופיר דוידזאדה, שרן ייני, סוון-טינו סושיץ' (דור פרץ), עומר אצילי, וידאר קיארטנסון, ניק בלקמן (אלירן עטר).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי