אופ"א עשויה להרחיק את ספרטק מוסקבה ממפעלים אירופאים

שוטר בבילבאו נפצע על ידי אוהדי ספרטק
שוטר בבילבאו נפצע על ידי אוהדי ספרטק | מסך

בארגון מתכוונים לפעול ביד קשה נגד החוליגנים בעקבות האירוע ביום חמישי האחרון בו נהרג שוטר. אפשרות נוספת היא שארגוני אולטראס לא יגיעו למשחקי חוץ. גם אתלטיק בילבאו צפויה להיענש

(גודל טקסט)

אופ"א הבטיחה להילחם בחוליגנים הרוסים והספרדים שהתעמתו בבילבאו ביום חמישי האחרון ועדיין אוספת עדיין מידע על האירוע בו נהרג שוטר בן 50 מדום לב. ב"מארקה" צוין שלמרות שאוהדי ספרטק  היו אלה שהחלו במהומות, כל עונש שיינתן יהיה נגד שני המועדונים. במשחקי הליגה הספרדית תהיה דקת דומיה בשל מותו של השוטר.

מכיוון שרוב האירועים בין החוליגנים קרו סביב האיצטדיון בסן מאמס לאופ"א יש זכות להעניש את הצדדים בלי קשר למשטרה. לפי הדיווחים, בארגון מתכננים להטיל עונש כבד על הצדדים כדי להילחם בחולגנים. ספרטק עשויה לספוג עונש כבד יותר לאחר שכבר נענשה השנה כשאופ"א אסרה עליה למכור כרטיסים לאוהדיה למשחק בליגת האלופות נגד סביליה. העונש המירבי עשוי להיות הרחקת ספרטק מגביעי אירופה לשנה אחת. אחד העונשים האפשריים יהיה שספרטק לא תורשה למכור כרטיסים לאולטראס שלה למשחקי החוץ, כשמדובר בעיקר מדובר בארגון הידוע לשמצה "גלדיאטורס פירם 96".

בנוסף, אופ"א מתכוונת לצאת בקריאה חד משמעית שהמועדונים שיש להם חוליגנים בולטים באירופה יהיו חייבים לטפל בהם, אחרת יוענשו. תוגש גם בקשה לראשי הקבוצות לפעול בתוקף. ההתפרעויות של של החוליגנים הרוסים מטילים צל כבד על קיום המונדיאל ברוסיה ויש חששות שיהיו שם אירועים דומים שיביאו לפיצוץ הטורניר היוקרתי בעולם.


המשטרה בבילבאו ביום חמישי האחרון (AFP)

נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, אמר שהוא נחוש להילחם בתופעת החוליגנים והוא מעורב בחקירה. כעת, באתלטיקו מדריד שהגרילה את לוקומוטיב מוסקבה, חוששים מהמפגש עם החוליגנים הרוסים. בקולצ'ונרוס מתנחמים בכך שהחוליגנים של לוקומוטיב נחשבים קצת פחות אלימים מאלה של ספרטק. העיתון "אס" פרסם שיש שישה קבוצות שונות של אולטרס בלוקומוטיב. אחת הקבוצות נקראת "הויקינגים", האחרות "להקת רחוב" "הדוברמנים המשוגעים", "קבוצת הרכבות", "האדומים ירוקים" ו-"קוסמו טריינס".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי