בלאגן אחד גדול: באיירן מינכן מתחילה לאבד שליטה

שחקני באיירן מינכן
שחקני באיירן מינכן | Gettyimages

מעמדו של אנצ'לוטי מעורער מפתיחת העונה והביקורות רק גוברות אחרי שהיורש המיועד עשה ממנו צחוק, הכוכבים חסרי נחת וההתנהלות לאורך הקיץ תמוהה. לוינטל על הכאוס הבלתי שגרתי בעידן שאחרי גווארדיולה

(גודל טקסט)

 חסן סליהמידג'יץ, שחקן העבר הנהדר שהפך למנהל הספורטיבי החדש (וחסר הניסיון) של באיירן מינכן, מנסה להתוות דרך משלו. אחת מהחלטותיו הראשונות הייתה איסור עישון במתחם המועדון, ולשם כך הוא דרש מקרלו אנצ'לוטי להפסיק לעשן במהלך היום.

אנצ'לוטי, שמעשן 33 שנה, אמנם התלוצץ ואמר שהוא שמח ליישר קו עם המדיניות החדשה הזו ("זה טוב לבריאות שלי, אשתי מאושרת"), אך העניין הוא שלכולם ברור שבעידן פפ גווארדיולה בבאיירן מינכן, הוא היה זה ששולט במתחם המועדון, קובע את התקנות ומהווה דוגמה אישית. כך זה היה תחת ה"מיקרו-מנג'מנט" של גווארדיולה (אימון אינטנסיבי עם הקפדה דקדקנית על כל הפרטים הקטנים). האווירה החופשית שמאפשר אנצ'לוטי נכשלה עד כה, ולא במקרה מתערבים בעניינים שלו מלמעלה.

זו האמת: מעמדו של אנצ'לוטי בבאיירן מינכן מעורער כבר בתחילת העונה. זה כבר כמה חודשים שבגרמניה מדווחים על חוסר שביעות רצון של בכירי המועדון מהמאמן האיטלקי, על כך שהם כלל לא מתרשמים מעבודתו של אנצ'לוטי – במיוחד ביחס לעבודה של גווארדיולה, קודמו בבאיירן.

עוד משהו מספרים העיתונאים המקורבים לראשי באיירן – שהיורש של אנצ'לוטי כבר סומן בעונה שעברה – יוליאן נאגלסמן, המאמן הצעיר והמלהיב של הופנהיים. בשבת בערב "הופה" גברה 0:2 על באיירן (צמד של מארק אוט במשחק הבונדסליגה ה-50 שלו). נאגלסמן הנמרץ על הקווים, בן ה-30 עם 19 חודשי אימון בוגרים בקריירה, עשה צחוק מאנצ'לוטי (58) שכמעט מבוגר ממנו פי שניים, 3 גביעי אירופה באמתחתו כמאמן, שני עשורים של ניסיון אימון בטופ האירופי, בנוסף על גדולתו כשחקן. כפי שצייץ כריסטיאן פאלק, עיתונאי המקורב לראשי באיירן: "רומניגה והנס היו כנראה שמחים לקחת איתם את נאגלסמן על האוטובוס למינכן".


ביחס לגווארדיולה, בבאיירן כלל לא מתלהבים מעבודתו של אנצ'לוטי (Gettyimages)

שש נקודות בשלושה מחזורים אולי לא צריכים להכניס את אוהדי באיירן לפאניקה, ובכל זאת ראוי לציין שזו הפתיחה הכי גרועה של באיירן מאז 2011/12 (כשדורטמונד עוד חגגה אליפויות). מה שיותר מדאיג זה שככל שחולף הזמן יותר ויותר נדמה שהשידוך בין קרלו אנצ'לוטי לבאיירן מינכן אינו עובד. אולי המאמן המעוטר שבע ונינוח מדי עבור מועדון שכל הזמן רעב לדרוס ולא רק לנצח – אלא להפגין עליונות. הגם שניצחה שניים משלושה מחזורים, באיירן מינכן לא הפגינה עליונות ולמעשה לא שיחקה היטב באף אחד ממשחקיה מול לברקוזן, ורדר ברמן והופנהיים.

בהמשך ישיר לסוף העונה שעברה, באיירן של אנצ'לוטי נראית כבויה, סומכת על הברק של כוכביה שינצח לה משחקים ונראית יותר כמו אסופת כישרונות מאשר המכונה המפחידה והקטלנית שהיא הייתה עד לא כל כך מזמן. לא מעט שחקנים איכותיים אינם קרובים לשיא יכולתם כשאנצ'לוטי לא מצליח להוציא מהם את המיטב, השחקנים הצעירים בקבוצה אינם מתקדמים תחת אנצ'לוטי כפי שהתקדמו תחת מאמנים קודמים, כמה שחקנים מרכזיים אף הביעו תסכול בפומבי והוציאו כביסה מלוכלכת.

תומאס מולר – שאנצ'לוטי ביותר משנה מאז שהגיע לא מצליח להוציא ממנו את המיטב – הוציא עצבים כבר לפני שבועיים, אחרי ספסולו במחזור השני מול ורדר ברמן (מולר עלה מהספסל בדקה ה-73, באיירן ניצחה 0:2) כשאמר: "אני לא מרגיש נדרש במועדון". כשאומר את זה מולר – הסמל הכי גדול של המועדון אחרי פרישת פיליפ לאם והשחקן הכי ותיק בבאיירן שרשם מול הופנהיים את משחקו ה-400 במדי הקבוצה הבוגרת – זו בעיה קשה. כך אנצ'לוטי גם מאבד את תמיכת האוהדים.


כבר שנה שהוא לא מצליח לשחזר את שיאו. מולר (Gettyimages)

גם רוברט לבנדובסקי המתוסכל מההפסד להופנהיים מתח ביקורת על המועדון: "באיירן צריכה להביא משהו חדש ויצירתי אם היא רוצה להמשיך לפתות כוכבים ברמה עולמית לבוא למינכן ולהישאר תחרותיים ברמות הגבוהות". כוכב העבר של באיירן, שטפן אפנברג, קטל את הסקורר הפולני הגדול: "הוא תקף את המדיניות המוצהרת של המועדון וגם תקף והעליב את חבריו לקבוצה". אפנברג חרץ: "באיירן צריכה למכור את לבנדובסקי. הוא צריך ללכת לפ.ס.ז', שם משלמים סכומים מטורפים או לבארסה שם יעשו מה שהוא ירצה".

אתמול טען קשר העבר מריו באזלר שלפי מקור שלו, אנצ'לוטי חתם זכרון דברים עם מועדון בסין ויעבור לאמן אותה בינואר (פגרת החורף בבונדסליגה, הכנות לפתיחת העונה בסין). זה כמובן רק הוסיף לחוסר השקט במועדון ולערעור מעמדו של אנצ'לוטי.


אנצ'לוטי. הכין אלטרנטיבה מהליגה הסינית? (Gettyimages)

אסור לשכוח שבאיירן מינכן עדיין אימפריה ועומד לרשותה כח רב לאומי משובח ועם פוטנציאל כביר (רובן, ריברי, טיאגו, וידאל, מולר, לבנדובסקי, הומלס), דויד אלאבה (שנפצע במדי נבחרת אוסטריה) וג'רום בואטנג יחזרו מפציעות, חאמס רודריגס (שרק חזר מפציעה שהשביתה אותו בפתיחת העונה) עוד אמור להשתלב. מצד שני, באיירן של החודשים האחרונים היא החלשה ביותר מזה חמש שנים, יש ספקות רבות וסימנים מדאיגים לגבי המועדון: נראה תמוה שרובן וריברי, שניהם כבר לקראת אמצע העשור הרביעי לחייהם, אחרי עשור במועדון, ללא תחליפים הולמים, במיוחד לאחר ההעברה של דוגלאס קוסטה ליובה בקיץ (מעבר שעורר תהיות וביקורות על הנהלת באיירן). הרכש בקיץ היה אפור למדי והשחקן היקר בתולדות באיירן מינכן, קורנטן טוליסו שהגיע מליון, עדיין רחוק מלשכנע שהוא ברמה העולמית הגבוהה, כשלבווארים יש עוד טראומה מהכישלון הטרי עם רנאטו סאנצ'ס. ומעל לכל – מאמן איטלקי שרחוק מלשכנע ולא מצליח למצות את הפוטנציאל של הסגל הנוצץ שלו.

כבר בהמשך החודש באיירן תעמוד במבחנים כשתתארח אצל שאלקה ואצל פ.ס.ז', אבל אילו הייתי אדם מהמר שמנסה לזהות מתי יגיע הסוף של אנצ'לוטי בבאיירן – הייתי שם עין על צמד המשחקים מול ר.ב לייפציג בגביע ובליגה שייערכו תוך ארבעה ימים (25-28 באוקטובר). בכל מקרה, כבר בתחילת ספטמבר ברור לכולם שבאיירן מינכן – המועדון שהכי מזוהה עם סדר בעולם הכדורגל – נמצא בבלאגן אחד גדול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי