"פפ גווארדיולה חסר ביטחון שחי בפחד תמידי להיכשל"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | AFP

מולר-וולפארת', רופא באיירן מינכן שעזב את המועדון אחרי למעלה מ-35 שנה עקב דרישת המאמן דאז, סיפר על תקופתם המשותפת: "חשב שהוא יודע הכל, חשש שיאבד את המרות שלו ואת הכוח על הקבוצה"

(גודל טקסט)

פפ גווארדיולה רגיל בדרך כלל לשבחים ולמחמאות, אבל יש גם כאלה שפחות מעריכים אותו. בוודאי אתם זוכרים את העימות המתוקשר שלו עם רופא באיירן מינכן בימיו בבוואריה, והיום (שלישי) האנס-וילהלם מולר-וולפארת' הגיב לאותה תקופה באמצעות האוטוביוגרפיה שפורסמה וחלקים נרחבים ממנה פורסמו ב"בילד".

מולר-וולפארת' נחשב לאחד המנתחים הבכירים בספורט העולמי, בין השאר ניתח גם את יוסיין בולט ושימש כאחראי במשך 35 שנים על הצוות הרפואי של באיירן, עד הגעת המאמן הקטלוני, וגם בימים אלו הוא עובד במועדון, אליו שב מאז עזיבת גווארדיולה. כעת, בספרו "החיים שלי והרפואה שלי", פרש את משנתו גם על אותם ימים בהם ישב בביתו.


"עצבן אותי שפפ חשב שהוא יודע הכל. אחרי חמש דקות של חימום כבר אמר שזה מספיק", תקף הרופא, "הוא ראה אותי כמישהו שצריך לקבל ממנו פקודות בלבד, לא כבעל מקצוע שמבין. הוא חשב שהוא יכול לתת לי פקודות כמה שהוא רוצה". בהמשך הספר ציין הרופא שהוא מצא את עצמו יותר ויותר צורח על פפ, כך שהיחסים ביניהם הידרדרו במהרה.


היחסים עם גווארדיולה הידרדרו במהרה (מסך)

לפי עדותו, גם אם הקטלוני זכה ביותר תארים מכל מנג'ר אחר בשנים האחרונות, עדיין מדובר באדם חסר ביטחון שחי בפחד תמידי להיכשל. כזכור, גווארדיולה טען שהצוות הרפואי של באיירן לא מטפל בצורה נכונה בשחקניו, שנפצעו בזה אחר זה לתקופות ממושכות – בייחוד טיאגו אלקנטרה שהגיע יחד עם המאמן מברצלונה.

העימות הגיע לשיאו אחרי הפסד בפורטו (3:1) בליגת האלופות ב-2015, כשפפ פיטר את הרופא ושלושה מאנשי צוותו אחרי שטען שלא הכינו את השחקנים בצורה ראויה וגמרו לכך שחלקם שיחקו כשאינם כשירים במאת האחוזים "אני חושב שהוא סובל מביטחון עצמי נמוך והוא מנסה להסתיר אותו מאחרים, לכן הוא חי בפחד תמידי ולאו דווקא מהפסדים – אלא מחשש שיאבד את המרות שלו ואת הכוח שיש לו בקבוצות שלו", טען הרופא בספרו.

לדברי הרופא, פפ אף הכה לעתים בזעם על השולחן ופעם העיף את כל הצלחות והכוסות מהשולחן. "הפעם הראשונה אחרי כל כך הרבה שנים שהייתי חייב לצעוק בבאיירן". בספר רואיין גם נשיא באיירן אולי האנס שאמר כי הוא מצטער שלא עשה יותר כדי למנוע מפפ והרופא להתעמת. "הייתי אז בכלא בגלל ריצוי המאסר על העלמת מס. אחרת הייתי מתערב בכל הכוח ומקטין את החיכוך ביניהם", אמר. 


פפ גווארדיולה בימיו בבאיירן. מתקפה חסרת תקדים (Gettyimages)

וולפארת' עבד בבאיירן 35 שנה לפני הגעת פפ, אבל עימותים אחרים לא זכורים לו: "עבדתי בשיתוף פעולה עם יופ היינקס, לואי ואן חאל, אוטמר היצפלד, אודו לאטק ואחרים. כל אחד מהם ידע בדיוק באילו שיטות אני עובד, נכחו בניתוחים שלי וידעו שאני לא משתמש בחומרים אסורים. אצל פפ זה היה אבסורד. בכל פעם שאמרתי לו שיש שחקן פצוע בשריר הירך הוא טען שהשחקן יכול לשחק, בניגוד לדעתי. באחת הפעמים, כששחקנים עברו טיפול בקליניקה שלי, הוא טען שהיא צריכה להיות בתוך מתקן האימונים ולא מחוצה לו וממש תקף אותי מילולית. הוא שאל איך זה יכול להיות ששחקנים בגרמניה יוצאים מפציעות אחרי שישה שבועות ובספרד אחרי 14 ימים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי