המסלול לנשיאות: ג'רארד פיקה כבר חושב על השלב הבא

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | צילום: Gettyimages

המסרים ברשתות החברתיות, התמיכה בקטאלוניה, היריבות הסמויה עם ברתומיאו והמוחצנת עם ראמוס והקשר לספונסר היפני. מיכאל יוכין על בלם ברצלונה, שכבר סימן מטרות ליום שאחרי הפרישה

(גודל טקסט)
 "הוא נשאר", טען ג'רארד פיקה כאשר פרסם ביום ראשון בטוויטר את תמונתו עם ניימאר. כלל לא בטוח שהבלם צודק, והכוכב הברזילאי עוד עשוי לעבור בימים הקרובים לפאריס סן ז'רמן, אבל מטרת הציוץ הזה ברורה. פיקה לא רק מנסה לשכנע את חברו הטוב להמשיך לשחק בברצלונה, אלא גם מקפיד למצב את עצמו כדמות מובילה ודומיננטית במועדון. הוא מעוניין להדגיש את תרומתו למסע השכנועים של ניימאר, והיא הרי באמת משמעותית. פיקה היה זה שאירגן את הפגישה של הכוכב עם ליאו מסי ולואיס סוארס על מנת להפעיל את כל מכבש הלחצים.


הוא לא עושה את זה מאחורי הקלעים כי הוא מכוון גבוה. בראיון האחרון שב והדגיש פיקה את האתגר הגדול שהציב לעצמו. "אני לא מתאים להיות מאמן. אחרי הפרישה, אני רוצה להיות נשיא ברצלונה. זה החלום שלי", הוא טען. החלום הזה ממש לא חדש. מזה מספר שנים פיקה מדבר על כך באופן גלוי, וכעת הוא רק מגביר את התאוצה. בגיל 30, סיום הקריירה שלו כשחקן עוד רחוק, אבל הקמפיין הפוליטי הגדול החל כבר מזמן. פרשת ניימאר מאפשרת לו להרוויח מספר נקודות זכות אל מול ההנהלה הנוכחית, וקל לראות כיצד ממצב את עצמו פיקה נגד הנשיא המכהן ג'וספ מריה ברתומיאו.




היריבות הזו אפילו לא סמויה. ז'ואן לאפורטה, נשיא בארסה לשעבר אשר החזיר בזמנו את פיקה הצעיר ממנצ'סטר יונייטד, הצהיר לא מכבר: "ג'רארד יכול להיות נשיא מצוין. הייתי מצביע עבורו". לאפורטה, כידוע, הוא היריב הגדול ביותר של ברתומיאו, וקודמו בתפקיד סנדרו רוסל. הוא משוכנע, ביחד עם עשרות אלפי חברי מועדון נוספים, כי ההנהלה הנוכחית הורסת את המועדון מבפנים. הוא רוצה להחזיר את אקדמיית "לה מאסיה" למרכז הבמה מבחינת המועדון, לקדם בוגרים מקומיים, להיפטר מהחיבור הבעייתי לקטאר ולהחזיר את הערכים שאבדו בדרך. בשנים האחרונות, איבדה ברצלונה את הזהות שלה. לאפורטה יודע זאת, וכך גם פיקה.


 

Se queda.

A post shared by Gerard Piqué (@3gerardpique) on



הכוכב פעיל מאוד פוליטית גם מחוץ למועדון. הוא תומך נלהב מאוד ברעיון העצמאות של קטלוניה, ולכן הפך לפרסונה נון גראטה לא רק בקרב אוהדי ריאל מדריד, אלא בחלקים נרחבים מספרד כולה. במשחקי הנבחרת שרקו לו בוז בלאון ובאוביידו, והכותרות השליליות בעיתונאים לא מפסיקות לרגע. כך, למשל, נטען שהוא גזר את השרוולים הארוכים של החולצה לקראת המשחק מול אלבניה על מנת להעלים את פסי הדגל הספרדי. פיקה ידע היטב שזה יתפרש כפרובוקציה, והלך על זה בשמחה. אחרי ההאשמות כלפיו, הוא בחר להיתמם והצהיר על הפרישה מהמדים הלאומיים אחרי המונדיאל הקרוב. "תמיד נתתי את כולי על המגרש, אבל יש אנשים אשר חושבים שעדיף שלא אהיה כאן", הוא אמר.


זה רק העלה את תדמיתו בקרב אוהדי ברצלונה, ופיקה מוכן לעשות המון כדי לספק כתבות חיוביות בקטלונית. הוא אפילו יצר את הקשר הראשוני עם קונצרן הענק היפני ראקוטן אשר חתם בסופו של דבר על הסכם חסות עם ברצלונה. הבלם אף לקח על כך קרדיט חלקי. הוא מעוניין שיראו בו דמות שמביאה הכנסות למועדון כבר עכשיו. הוא בונה את עצמו כיריב העיקרי של הקליקה של ברתומיאו, אך לא תוקף אותה חזיתית – כי הרי שחקן לא יכול להשמיץ פומבית את הנשיא. הוא עושה זאת בעקיפין, והסאגה המתמשכת של ניימאר סיפקה לו נשק מצוין. ברור לכולם כי הנהלת ברצלונה הנוכחית פישלה בכל הקשור לברזילאי, ופיקה רומז שכל הפרשה היתה נמנעת לו הוא היה כבר עכשיו הנשיא.



פיקה. חוטף גם מאוהדי הנבחרת (Gettyimages)


במסגרת זו, חשוב לו לטפח גם את היריבות המסורתית עם ריאל מדריד בכלל, ועם סרחיו ראמוס – חברו לעורף הספרדי. השניים לא סובלים זה את זה מחוץ למגרש, וגם עליו כאשר הם נפגשים בקלאסיקו. מבחינת פיקה, לא ייתכן קלאסיקו ידידות. כך בדיוק קרה בקלאסיקו השני בהיסטוריה שהתקיים מחוץ לספרד – בו השתיים לא שמרו כוחות לצמד המשחקים בסופרקופה וסיפקו משחק מהנה לצפייה. 


פיקה גם מבין היטב את האירוניה. הנשיא הגדול בתולדות ריאל מדריד היה סנטיאגו ברנבאו, אשר על שמו נקרא האיצטדיון. שמו המלא של הבלם הוא ג'רארד פיקה ברנבאו, והמטרה הנחשקת ביותר היא להיכנס לתודעה כנשיא הגדול של בארסה. הדרך לשם עוד ארוכה, אבל כל צעד חשוב, והפוליטיקה שיחקה תפקיד אפילו בפלורידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי