בלעדי: הסיפורים שלא סופרו על עסקת ניימאר

פיני זהבי
פיני זהבי | צילום מסך

הפגישה בבית הקיץ בה הצהיר על עזיבה, המעבר ליונייטד שנפל, רגע המשבר בטקס כדור הזהב, הלחצים האדירים. כך הגה ונעל סוכן העל הישראלי פיני זהבי את העסקה הגדולה אי פעם וזכה למחמאות בל'אקיפ. כל הסיפורים מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

עסקת העברת ניימאר מברצלונה לפאריס סן ז'רמן הפכה לאחד הסיפורים הכי חמים בכדורגל העולמי אי פעם וחרגה מגבולות המשחק. אפילו נשיא צרפת, מנואל מקרון, שפגש אתמול את נשיא פאריס סן ז'רמן נאסר אל חלאיפי אמר לו: "זה טוב מאוד לצרפת ששחקן כמו ניימאר יגיע אלינו". בסופם של ימים סוערים, העבירה פ.ס.ז' 222 מיליון יורו שהם סעיף השחרור של ניימאר מברצלונה, אבל הדרמה שליוותה את העסקה המשיכה עד הרגע האחרון. רכבת הרים של ממש.

הנהלת "לה ליגה" לא הסכימה לקבל את הצ'ק בטענה שמדובר בקבוצה שמפרה את כללי ה"פייר פליי הפיננסי" שקבעה אופ"א. להחלטה אולי לא היו שיניים, אבל אם פ.ס.ז' הייתה פונה לפיפ"א השחקן היה משוחרר כמעט מידית ואילו הכסף היה מגיע לבארסה רק אחרי כמה חודשים. התברר שברצלונה לחצה על הנהלת הליגה לשנות דעתה בגלל שהיא זקוקה לכסף וביקשה מהצרפתים לא לפנות לפיפ"א. בערב יצאה ההודעה ששמה קץ לטירוף. ניימאר בסן ז'רמן.

זה סיפר שגדול מכדורגל. סיפור על פוליטיקה, תככים, כסף, סיפור על אנשים שסובבו את כלי התקשורת בכל העולם על האצבע הקטנה ושלחו ואותם למרדף אחרי שבבים של אמת. זה סיפור על תהפוכות, על אדם אחד שיודע מה הוא רוצה ועמד מול לחצים של עולם שלם. זה גם סיפור על סוכן על ישראלי שמשך בחוטים ושלח כוכב ברזילאי לצרפת עם כסף קטארי. הנה כמה פרטים שלא סופרו על העסקה הגדולה ביותר אי פעם.

אחד האנשים שהגה וארגן את המעבר של ניימאר לפאריס סן ז'רמן הוא סוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי שזכה אתמול לעמוד שלם בעיתון ל'אקיפ. ב-1979 הוא עשה את העסקה הראשונה שלו בה מכר את אבי כהן לליברפול בסכום השווה כיום ל-300 אלף יורו והשבוע הגיע לפסגת הקריירה שלו עם העברת ניימאר. העיתון הצרפתי כתב: "הקשרים הרחבים של זהבי בעולם הכדורגל והביזנס ב-30 השנה האחרונות סייעו לפ.ס.ז' להשיג את העסקה". זהבי שמסרב להתראיין אמר לעיתון: "פאריס סן ז'רמן מאושרת ואותי תעזבו בצד", אבל למעשה הידידות העמוקה שלו עם השחקן ואביו מאז שניימאר היה בן 16.5 היא שסייעה להגשמת העסקה.


"ברוך הבא ניימאר" (צילום: טוויטר) 

הרגע בו ניימאר החליט סופית לעזוב את ברצלונה היה בפגישה בין ניימאר, אביו וזהבי בבית הקיץ שלו בריו בסיום העונה שעברה. ניימאר קם ואמר: "החלטתי לעזוב את ברצלונה". גם אביו וגם זהבי הזהירו אותו שהוא יצטרך לעמוד בלחצים בלתי רגילים במהלך הקיץ גם מאלה שהם חבריו הטובים בקבוצה כמו ליאו מסי ולואיס סוארס וכן מהנהלת ברצלונה. "הוא עמד בלחצים כמו גבר אמיתי ולא חזר בו", אומרים מקורביו של זהבי. ניימאר לא ידע אז שהוא יגיע לפאריס סן ז'רמן. "הקבוצה שפעלה במהירות הכי גדולה היא שזכתה בשחקן", נאמר.

ניימאר שהחל את הקריירה שלו בסנטוס היה במבחנים בריאל מדריד בגיל 14, אבל בסופו של דבר החליט לחתום בברצלונה בגלל הערצתו למסי. לא רבים יודעים שאחרי שנה בקבוצה רצה לעזוב בגלל שהיה לו קשה והרגיש שהוא בצל של שאר הכוכבים, אבל אחרי המונדיאל בברזיל שינה דעתו ונשאר. למרות זאת בקיץ שעבר הוא כבר היה סגור במנצ'סטר יונייטד שהייתה מוכנה לשלם עליו 190 מיליון יורו (סעיף השחרור נכון לקיץ שעבר), אבל לחצים מכיוון בארסה שינו את דעתו.

הטוויסט הגדול התרחש בעונה החולפת כאשר ניימאר דורג רק חמישי בטקס "כדור הזהב". מקורביו מספרים: "הוא היה מאוד מדוכא והבין למעשה שהוא חייב לעבור קבוצה כדי שיהיה לו סיכוי להשיג את הפרס הנכסף. הוא לקח ללב את העובדה שאף אחד לא החשיב אותו כאחד הגדולים בעולם".


פיקה וניימאר. ניסיונות השכנוע לא עזרו (צילום: אינסטגרם)

הכוכב הברזילאי של ברצלונה מוקף חברים רבים וכבר באפריל -מאי הם הרגישו שמשהו עובר עליו, והוא רמז להם על רצונו לעזוב. זהבי שנפגש עם השחקן ומשפחתו מדי שנה – אחרי שכמעט רכש 40 אחוז מהכרטיס שלו כשהיה בן 14 – שוחח איתו פעמים רבות. לחברים קרובים שלו בארץ אמר זהבי שוב ושוב: "מסי וכריסטיאנו רונאלדו הם שחקנים גדולים, אבל ניימאר יכול לעבור אותם ולהפוך להיות השחקן הטוב בעולם. הוא צריך קבוצה שבה יהיה הכוכב העיקרי".

גם הבדידות השפיעה. למרות החברים בברצלונה, התקשה בלי השחקנים הברזילאים. בפאריס סן ז'רמן הוא יהיה מוקף בארבעה מהם. אפילו מאמן ברזיל צ'יצ'ה אמר אתמול: "זה מצוין עבור ניימאר לשחק בקבוצה עם כל כך הרבה ברזילאים". כמובן שלא צריך לשכוח את העלייה בשכר ל-35-40 מיליון יורו לעונה. שכר שברצלונה לא יכולה או רוצה לתת לו.

סן ז'רמן לא הייתה לבד. מנצ'סטר יונייטד וסיטי רצו אותו הקיץ, אבל הקבוצה הצרפתית פעלה הכי מהיר ויעיל. בזכות קשרים אישיים בלבד והכסף הקטארי הפכה העסקה למוגמרת. פאריס סן ז'רמן מינתה למנהל ספורטיבי את אנטרו הנריקה הפורטוגלי הוא חבר אישי קרוב של זהבי והשניים עשו בעבר לא מעט עסקאות. הוא היה זה שהרים טלפון לסוכן העל הישראלי לפני מספר שבועות ואמר לו: "אני רוצה שתביא לי בכל מחיר את ניימאר לפאריס סן ז'רמן". לדברי זהבי, ניימאר הבין מיד שפ.ס.ז' רצינית מאוד והוא הכיר את אנטרו כאיש שעומד במילה שלו.


ניימאר בימים שעוד היה מאושר בברצלונה (gettyimages)

ביום רביעי, ניימאר ערך את הבדיקות הרפואיות בפורטו כשהוא מלווה באנטרו, אביו וסוכנו לשעבר וגנר ריביירו. ל'אקיפ כתב: "למנדס יש את כריסטיאנו רונאלדו, לראיולה את זלאטן איברהימוביץ' ולג'ונתן ברנט את גארת' בייל, אבל לזהבי יש רשתות ענקיות של קשרים בהם נכללים ראשי קבוצות הכי חזקות בעולם. הוא מתעסק רק עם אנשי VIP".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי