סימני משבר: הבעיות הגדולות של ברצלונה אחרי עזיבת ניימאר

ברצלונה
ברצלונה | AFP

ברתומיאו קיבל נוקאאוט ושוב נכשל, אינייסטה כבר מעבר לשיא והרכש מתמהמה, ואלוורדה בכלל לא מתאים וריאל משאירה אבק. אחרי קיץ לא פשוט, בקטאלוניה מסמנים משבר. האם זה סוף עידן? הצביעו

(גודל טקסט)
ההפסד של ברצלונה 3:1 בקאמפ נואו לריאל מדריד במשחק הראשון של הסופרקאפ הספרדי הוכיח שהמרחק מכושר אידיאלי גדול מאוד. הביקורות בבירת קטאלוניה רק הולכות וגוברות. הנשיא ג'וספ-מריה ברתומיאו סופג אש והפרשנים בספרד תמימי דעים: משבר. האם המשבר הנוכחי הוא סוף עידן במועדון?


לכל קבוצת כדורגל גדולה יש מחזור חיים. בברצלונה זו היתה תקופה ארוכה מאוד. בערך מאז 2003, הימים של רונאלדיניו וסמואל אטו שהחלו עוד בעידן רייקארד הפכו לקסם של ממש בעידן גווארדיולה. שחקנים כמו תיירי הנרי, צ'אבי, קרלס פויול, ויקטור ואלדס ואחרים חוו את ההצלחות המרשימות שלהם בעידן הטיקי-טאקה. לאחר העזיבה של פפ המשימה הוטלה על חברו לואיס אנריקה שגם הוא נהנה מהצלחה גדולה כשבחוד שלישיית MSN. ליאו מסי, ניימאר ולואיס סוארס תיפקדו והכדורגל הסוחף נמשך, אולי עד סוף העונה החולפת. ועכשיו נדמה שהמשבר מבצבץ. אז הנה מספר דילמות וסממנים של הבלאוגרנה לקראת העונה הקרובה.


 



עזיבת ניימאר: כישלון של ברתומיאו

השלד העיקרי התפרק בקיץ. אחד הכוכבים הגדולים של הבלאוגרנה החליט לנטוש כדי לפרוח עצמאית והסיבות ידועות בפן האישי. הברזילאי רצה לפרוח ולנגן כינור ראשון והבין שליד מסי זה לא יקרה.



הכישלון של ברתומיאו על הגב של ניימאר (AFP)


מעבר לזה מדובר בעוד אכזבה גדולה לקהל המקומי שתולה הרבה באשמה בנשיא ג'וסף-מריה ברתומיאו. "הוא החלש מבין הנשיאים", קבוע ברשתות. חוסר ההחלטיות מול השחקן, ההצהרות: "אין שחקן גדול מברצלונה" התקבלו עוד בהבנה אבל בקטאלוניה גורסים שבהנהלה לא עשו מספיק. הצבת סעיפי שחרור אסטרונומיים הפכו להרגל של ראשי המועדונים בספרד, אבל ברתומיאו קיבל הוכחה שאי אפשר להסתמך על כך כבטוחה להישארות. 

הנשיא המושמץ יצטרך לתת מענה מהיר ולא להסתפק בג'רארד דאולופאו אלא בקליבר שיספק את רצון האוהדים בקאמפ נואו.


דמבלה, פאוליניו ומה עם היתר?

בינתיים הקטאלונים מתמהמהים. ריאל מדריד רעננה יותר, עם קישור צעיר ומבטיח כשאפילו דני סבאיוס בחר במדריד על פני ברצלונה. הבלאוגרנה אולי חיזרה אחרי דם חדש אבל בינתיים ספגה מכה אנושה עם עזיבת ניימאר והחיזורים אחרי עוסמאן דמבלה ופליפה קוטיניו טרם נשאו פרי. אחרי ההפסד הקשר סרחיו בוסקטס אמר: "הקבוצה זקוקה לריענון דחוף. אנחנו צריכים החתמות חדשות בלי קשר למשחק". 


לפי דיווחים בספרד הברזילאי פאוליניו הוא הנחתה של ההנהלה על ואלוורדה שרצה שחקנים אחרים בקישור כמו ז'אן-מישל סרי שחקן נבחרת חוף השנהב מניס. קשר אברגרנדה יגיע רק ביום רביעי, יעבור בדיקות רפואיות ויחתום בקבוצה. ב"ספורט" כתבו על פנטזיה שגם קוטיניו יצטרף השבוע.



מחליף ראוי? דמבלה (AFP)


ומה לגבי עוסמאן דמבלה? דורטמונד הציבה תנאים לכך שדמבלה יימכר. המועדון דורש שהשחקן יתנצל על התנהגותו בפני ראשי הקבוצה, אבל דמבלה לא משוחח ישירות עם ראשי קבוצה אלא בעזרת מתווך. הדרישה המשמעותית היא 150 מיליון יורו עבור הצרפתי המוכשר. לפחות 100 מיליון במזומן והשאר בבונוסים. בארסה מציעה 90 מיליון ועוד 30 מיליון בבונוסים וזה לא מספיק לדורטמונד שתצטרך לשלם עוד 20 מיליון יורו לראן קבוצתו הקודמת. 


ארנסטו ואלוורדה: יסתגל לברצלונה?

סוגייה נוספת שעלתה כבר בפתיחת העונה היא עמדת המאמן. אחרי העזיבה של לואיס אנריקה, הפור נפל על ארנטסו ואלוורדה. הספרדי הוותיק מוערך מאוד במדינה והגיע מבילבאו לאחר שהוזכר כבר בעבר כאופציה למועדון.


כעת עולים סימני שאלה. האם הוא דמות סמכותית מספיק בשביל להכיל את כל האגו של ברצלונה. פפ גווארדיולה הגיע עם כריזמה ונעשה אהוב. גם לואיס אנריקה הסתגל אבל לא ברור אם ואלוורדה מסוגל להתמודד עם העומס והלחץ המוכר. "מונדו דפורטיבו" כתב שוואלורדה ניסה לחזור לשיטת המשחק המוכרת, שליטה במרכז המגרש, אבל בארסה לא איימה על קיילור נבאס. "מסי יצא מאוכזב ועצבני", נכתב עם רמז לעתיד לא פשוט.



מרגיש לחץ לא מוכר, ואלוורדה (AFP)


"ספורט" הקאטלוני גם הוא ניתח את המשחק המשמעותי הראשון של ואלוורדה ולא שפע מחמאות: "שחקני בארסה נראו משחקים כאילו זה עוד משחק אימון של אוגוסט, אבל זה היה משחק רציני מאוד מול היריבה הכי משמעותית שלהם. לא ראינו קישור, לא חילופי מקומות, והקבוצה שיחקה האדים של העבר ועל מבצעי יחיד של שחקנים. לא ברור למה סרג'י רוברטו ישב על הספסל כששחקנים כמו פיקה, בוסקטס, וידאל ודאולופאו גילו יכולת חלשה", כתב הפרשן ארנסט פולך. כשוואלוורדה מתחיל להרגיש לחץ בברצלונה מהו, מעניין איך יגיב.


אנדרס אינייסטה: הברומטר מעבר לשיא

אחרי שנים של דומיננטיות במרכש המגרש, הגאון מקטאלוניה ממשיך להיראות כמי שמעבר לשיא. הברומטר שתמיד ידע לקחת אחריות ברגע הנכון עבור בארסה, הפגין משחק פושר ורבים העלו שאלות בנושא.


אינייסטה כבר לא ילד, גיל 33 מאחורי ולמרות רזומה מרשים ביותר הוא חווה לא מעט פציעות, מחמיץ אימונים ויש שגורסים שהעומס נותן אותותיו. אי אפשר להיבנות על רק הניצוצות מהעבר. אז נכון, בקטאלוניה חוששים מעזיבה של הכוכב הספרדי על פי דיווחים שנעו בחודש האחרון, אבל גם תחליפים בסגל הנוכחי לא ממש ניתן למצוא.



אינייסטה מול קרוס, דועך (ברצלונה, רשמי)


איבן ראקיטיץ' אולי מוערך אבל לא דומה ליריביו בריאל מדריד ועל אנדרה גומש המאכזב אין מה להרחיב. ברצלונה אולי תצרף את פאוליניו, אבל דמות של ברומטר במרכז השדה היא גם בעיה שעדיין לא פתרו בקטאלוניה.


רמונטדה וקהל עוין

ריאל מדריד מעולם לא ניצחה בהפרש שני שערים במגרש חוץ בסופרקאפ הספרדי ואיבדה אותו בגומלין קובעת הסטטיסטיקה. המשמעות? סיכויי בארסה למהפך נראים כרגע קלושים. ברצלונה אולי מעודדת מהעובדה שב-2010 עם פפ גווארדיולה הפסידה בסביליה 3:1, אבל הפכה את התוצאה בגומלין, אבל זה קרה בקאמפ נואו. ועדיין מדובר בברצלונה, אל תשכחו לעולם.


 


יחד עם זאת, אולי ההפסד הביתי בכלל טמון בעובדה שהקאמפ נואו רחוק מלהיות מבצר. תיירים רבים הגיעו לאצטדיון ותמכו דווקא בריאל:  "נראו יותר חולצות לבנות ביציע מאשר אלה של בארסה", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". גם אנדרס אינייסטה התייחס לכך ואמר: "מוזר מה שקרה לקהל. אני לא יודע אם מדובר במכירת כרטיסים אבל זה מצב מסובך עבורנו".



ההבדל מריאל טופח (Gettyimages)


קיץ לא פשוט עובר על ברצלונה. אובדן של כוכב על, הפריחה הבלתי נגמרת של היריבה המרה ולא מעט שאלות לגבי העתיד. התשובות יתחילו לקבל תוקף בשבועות הקרובים ועד אז ואלוורדה ייאלץ להסתגל ללחץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי