ללא קוטיניו, די מריה או ניימאר: הקיץ המאכזב של ברצלונה

ניימאר וקוטיניו
ניימאר וקוטיניו | טוויטר

הברזילאי נמכר לפאריס סן ז'רמן, שמנגד סירבה למכור את הארגנטינאי ביום האחרון של ההעברות, ואילו ליברפול שמרה על הכוכב כפי שהבטיחה. עוסמאן דמבלה לבדו יספיק לקטאלונים?

(גודל טקסט)

 שוק ההעברות בספרד נסגר הלילה (בין שישי לשבת) וברצלונה יצאה ממנו עם הזנב בין הרגליים. אמנם היא הצליחה להנחית את עוסמאן דמבלה מדורטמונד אחרי מו"מ מתיש, אך כל המאמצים להחתים את פיליפה קוטיניו ואת אנחל די מאריה קרסו וכל אחד נשאר בקבוצתו.

אם בנוגע לקוטיניו הבינו בקטאלוניה בשלב מוקדם מאוד של המו"מ שיהיה כמעט בלתי אפשרי להוציא את הברזילאי מאנפילד, אז באשר לארגנטינאי של פאריס סן ז'רמן מדובר היה בניסיון בזק של היממה האחרונה, שנפל גם הוא לאחר שהצרפתים לא ששו לסייע לברצלונה ודרשו 80 מיליון יורו עבור הקשר בן ה-29 שנמצא בירידה גדולה ביכולתו.

ולמרות האמור לעיל, בברצלונה עוד ניסו אתמול בייאוש להנחית את קוטיניו ישנם דיווחים סותרים לגבי הרגעים האחרונים של סגירת החלון אתמול. "מונדו דפורטיבו" טען שליברפול הסכימה למכור את קוטיניו רק בינואר תמורת 160 מיליון יורו בלי בונוסים בלבד, ואילו ברצלונה הציעה 140 בנוסף ל-20 מיליון בבונוסים, אבל ליברפול עמדה על שלה המו"מ פוצץ. לעומת זאת "מארקה" ועיתונים אחרים טענו שליברפול כלל לא הסכימה למו"מ ולא דובר אפילו על מכירה בינואר – על אף שברצלונה הייתה מוכנה לשלם 160 מיליון יורו בסכום אחד אתמול, אבל נדחתה. בברזיל דווח שברגע האחרון הוצע מסוט אוזיל לבארסה כתחליף לקוטיניו, אבל הקבוצה לא שקלה אפילו את ההצעה בטענה שהוא לא יוסיף לה דבר.


קוטיניו. הקשר נשאר בליברפול בניגוד לרצונו (AFP)

ברצלונה כידוע השקיעה 105 מיליון יורו ברכישת עוסמאן דמסלה (ללא הבונוסים בסך 40 מיליון יורו שישולמו במועדים שונים לפי הסיכומים המוקדמים), כמו כן הוציאה 12 מיליון יורו על החזרת ג'רארד דאולפאו מאברטון, 30.5 מיליון יורו על המגן הימני נלסון סמדו, 40 מיליון יורו על פאוליניו מאבגרנדה הסינית, 5 מיליון יורו על מרלון שהושאל לניס ובסך כל ההוצאות שלה עמד על 192.5 מיליון יורו – לעומת 222 מיליון יורו שנכנסו לקופה רק ממכירת ניימאר.

העיתון "לה וואנגוורדיה" הקטאלוני כתב שבארסה הסתפקה בשחקני משנה בלית ברירה. במקום מרקו וראטי הגיע פאוליניו, במקום המגן הקטור ביירין נרכש סמדו. העיתון גם מתח ביקורת על ההחלטה לא להחתים את ז'אן מישל סרי מניס. ההחלטה הייתה מקצועית מפני שהמאמן ארנסטו ואלוורדה התעקש על קוטיניו, אבל במועדון לא לקחו בחשבון שליברפול תעמוד על שלה עד לרגע האחרון. 


אנחל די מריה. ניסיון בזק להנחית את "האטריה" גם כן לא צלח (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי