זהירות, כאן מטנפים בכיף: הריבים הטובים ביותר ביבשת

זלאטן איברהימוביץ', פפ גווארדיולה
זלאטן איברהימוביץ', פפ גווארדיולה | AFP

הסאגה הבלתי נגמרת בין ונגר למוריניו, הטלנובלה של לופס ואיקרדי והספר הבלתי נשכח של זלאטן. סערת ניימאר ואמרי והמתקפה של זידאן על ליניקר גרמה לנו להיזכר ולשאול: מהו העימות שלא הייתם רוצים שייגמר?

(גודל טקסט)

סוף השבוע האחרון היה רווי בסערות. זינדין זידאן יצא למתקפה על גארי ליניקר בעקבות הביקורות של האנגלי נגד היכולת של קארים בנזמה, גם בצרפת לא הצליחו לשמור על שקט תעשייתי כאשר בעיר האורות ניימאר שוב הפגין שרירים, הפעם על חשבונו של אוניי אמרי במהלך אימון, וגם באנגליה ז'וזה מוריניו ואנטוניו קונטה המשיכו להתייחס אחד לשני במסיבות העיתונאים.


אז רגע לפני שבנזמה יקבל הזדמנות לסגור חשבון עם ליניקר, וזכות התגובה של ניימאר תינתן בקלאסיקו הצרפתי הראשון שלו מול מארסיי – בחרנו להיזכר בסערות הכי גדולות בכדורגל האירופי. אז איזה ריב מתעלה מעל כולם ואתם פשוט לא רוצים שיסתיים? אתם בוחרים.  




1. זלאטן איברהימוביץ' VS פפ גווארדיולה
המעבר של החלוץ השבדי לברצלונה סומן כחלום הגדול של פפ גווארדיולה. זלאטן נחת בקאמפ נואו והבטיח לתת הכול כדי לזכות בליגת האלופות ולשתף פעולה עם ליאונל מסי, בפועל – כל מה שאברה קדרבה ירצה זה לשכוח את המפגש עם 'הפילוסוף'. השבדי רתח מזעם על הספסול שלו במהלך העונה, ביקר אותו באופן פומבי במהלך העונה ומאז סימן אותו כאיוב הציבור. "פילוסוף, שחצן ונטול ביצים", כך בחר לתאר זלאטן את גווארדיולה בספרו. המאמן מצדו בחר להשיב וטען: "כל מה שאמרתי לו בשיחות האישיות שלנו, הוא בחר לכתוב בספר. אני לא מבין איזה סוג של אדם עושה דברים כאלה".



הספר רק החמיר את המצב. זלאטן ופפ (AFP) 


2. ז'וזה מוריניו VS ארסן ונגר
כל מפגש בין ה'מיוחד' לחברו הצרפתי בשנים האחרונות סיפק פנינים. אם בתחילת דרכו של מוריניו בממלכה הוא זכה לקיתונות של ביקורת מצד סר אלכס פרגוסון וארסן ונגר, התארים בקדנציה הראשונה בצ'לסי גרמו לו לסמן את הצרפתי כחולייה החלשה. מוריניו חבט ללא הפסקה בוונגר: "יום אחד אפגוש בו מחוךץ למגרש, ואשבור לו את הפנים", "הוא אוהב להציץ ולעסוק באחרים. כל מה שמעסיק אותו זה הקבוצות שאני מאמן", "כולם אוהבים ססטיסטיקה באנגליה, מעניין אם הם יודעים שלוונגר יש רק 50 אחוזי הצלחה בליגה?", אמר הפורטוגלי שלא הפסיק לעקוץ את הצרפתי גם שעזב את הממלכה. ונגר מצדו לא נשאר חייב: "יש מאמנים שזכו בליגת האלופות, אבל אף אחד לא ירצה לזכור אותם", "הוא מביך כל מועדון שהוא מאמן בו". גם הניסיונות לפשר ב-2014 עם הצהרות של המיוחד ("אני מעריך את ונגר וארסנל. הם נשארו נאמנים זה לזה גם בזמנים הקשים"), לא הצליחו לגרום לפצע להגליד, או אולי הם פשוט לא מסוגלים להיפרד?



ייתכן שהם בכלל נהנים מזה? ונגר ומוריניו (Gettyimages) 


3. צ'אבי הרננדס VS כריסטיאנו רונאלדו
כבר שנים ארוכות שכל אחד מאיתנו עסוק בשאלה אחת משמעותית וחשובה: מי גדול יותר? מסי או כריסטיאנו רונאלדו? הדעות חלוקות, הטיעונים נכונים ברובם ועדיין צ'אבי התקשה להישאר מחוץ לוויכוח. קשר ברצלונה ירה ב-2015/16: "כריסטיאנו זכה בכדור הזהב בגלל התארים שריאל זכתה בהם, לא כי הוא הטוב בעולם. כולם יודעים מי השחקן הטוב בעולם". רונאלדו, בהצהרה אופיינית, ירה בחזרה: "תזכירו לי בכמה כדורי זהב זכה צ'אבי? לי יש שלושה. הוא משחק בקטאר, אני השחקן הכי מפורסם בעולם. אנשים מחפשים אותי בגוגל, כל מה שהוא רוצה זה שיתייחסו אליו, רק בגלל זה הוא מדבר עליי". צ'אבי בחר להשיב: "נשמע שרונאלדו מתגעגע אליי. שום דבר שהוא יגיד לא ישנה את מה שאני חושב. הוא משוויץ בכדורי הזהב שלו? שיהיה לו לבריאות. אני משתדל לא לפספס משחקים של ברצלונה כדי לראות את הטוב בעולם".


4. ג'רארד פיקה VS אלברו ארבלואה

חשבתם שחשבון הטוויטר הכי מושמת ברשת יישאר בחוץ? עוד לפני החזית מול סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה סומן על ידי אלברו ארבלואה. המגן של ריאל מדריד ונבחרת ספרד רתח על ההצהרות של בלם ברצלונה ומעל לכל, מאס בציוצים שלו נגד הבלאנקוס. "לפיקה אין טיפה של כבוד. לא למשפחה שלו, ובטח שלא לאומה הספרדית", סיפר ארבלואה. הבלם החזיר: "הסיבה שריאל לא מראה לאלברו את הדרך החוצה מהקבוצה, זה כי היא ראויה לשחקן כמוהו". החזית לא נותרה שקטה אחרי מספר חודשים כשהמגן תקף: "כשאני רוצה קומדיה טובה, אני שומע את פיקה מדבר". יריבו הקאטלוני סיכם: "ארבלואה יודע היטב מה אני חושב עליו, תשאלו אותו. אולי יהיה לו את האומץ לענות לכם על זה".



חברים? אל תצחיקו את פיקה (צילום: AFP) 


5. מאורו איקארדי VS מקסי לופס
רציתם טלנובלה? קיבלתם ועוד בניחוח ארגנטינאי. הסיפור החל כבר ב-2005, אז איקרדי הצעיר שנכלל ב'לה מאסיה', חלם על חתימה משחקן הבוגרים של הענקית הקאטלונית, מקסי לופס. תשע שנים עברו מאז, ובסמפדוריה בנו על שילוב ארגנטינאי לוהט בחלק הקדמי. לופס חנך את איקרדי, שהיה צעיר ממנו בתשע שנים, והפך אותו לבן בית. לצערו של לופס, איקרדי הרגיש יותר מדי בבית. זה לא העובדה שהוא הותיר את לופס על הספסל, אלא שהוא ניהל רומן סודי עם אשתו, וונדה נארה. ב-2013, צמד הבוגדים בחרו לחשוף את אהבתם בטוויטר ומשם הרעידו את ארץ המגף.



#EliminatoriasRusia2018 | Maxi López rompió el silencio y destrozó a Icardi https://t.co/1wrubFh7SOpic.twitter.com/FUKZaQJx4w

— Nexogol (@nexogol) October 10, 2017

הליכי הגירושין של לופס ונארה צברו תאוצה, ווונדה בחרה לקחת את שלושה ילדייה ולעבור לגור עם המאהב הצעיר. איקרדי מצדו סומן כ'פושע' בארגנטינה. דייגו מראדונה דרש להותירו מחוץ לנבחרת, גם מסי התנער ממנו אבל שום דבר לא עצר את איקרדי, זכר לחברות שלהם בברצלונה. הוא התחתן עם בחירת ליבו, ומאז דואג לפרסם בכול דרך אפשרית את מערכת היחסים שלו עם ילדיו של לופס. בביגורפיה שלו בחר חלוץ אינטר לתאר את הרגע בו הבגידה החלה: "בזמן שהיא הייתה נשואה לסמרטוט, היא התיישבה לידי והתחלנו לדבר. מאותו הרגע, ידעתי שהקשר שלה איתו נגמר".


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי