רונאלדו: היריבות עם מסי רק החלה. פרס: "קיין יעלה 250 מליון יורו"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

CR7 חגג את זכייתו החמישית בפרס שחקן השנה של פיפ"א: "מרגיש פיזית טוב מאוד ונהנה מהרגע". נשיא ריאל מדריד חשף כי הוא חושש ממחירו של חלוץ טוטנהאם. וגם: למי הצביעו זהבי ואלישע לוי?

(גודל טקסט)
כריסטיאנו רונאלדו זכה אתמול בפעם השנייה בתואר "דה בסט" של פיפ"א, שהחליף למעשה את "כדור הזהב" של "פראנס פוטבול" ופיפ"א ביחד.


למעשה, רונאלדו השתווה כעת למסי עם זכייה חמישית בתואר וכבכל ארבעת הפעמים הקודמות מסי סיים שני. נכון לעכשיו לפי היכולת של מסי, הוא עשוי ב-2018 לקבל את הפרס לאור זאת שרונאלדו לא נמצא בכושר.



רונאלדו דיבר עם כתבים באולם ה-"פלדיום" בלונדון אחרי הזכייה בתואר, ולמרות שהחליף בדיחות עם מסי, ואף אמר שהוא לא מתחרה אישית איתו, אמר רונאלדו לכתבים שהיריבות הספורטיבית בין השניים רק החלה.


רונאלדו. היריבות עם מסי רק החלה
רונאלדו. היריבות עם מסי רק החלה (AFP)


"הוא זכה חמש פעמים ואני השוותי וזכיתי חמש פעמים. אלה הדברים. האם זה יימשך, היריבות הספורטיבית של רונאלדו נגד מסי? זה עוד לא נגמר. זו רק ההתחלה. אני מרגיש פיזית טוב מאוד אז נראה מה יהיה מחר, אבל כרגע אני נהנה מהרגע".


מספירת הקולות של הקפטנים והמאמנים של הנבחרות ניימאר סיים רביעי בלבד כאשר ג'אנלואיג'י בופון דורג לפניו במקום השלישי. רק בזכות ההצבעה של האוהדים טיפס הברזילאי שלב לשלישי.


האחוזים שקיבלו 24 השחקנים התחלקו בצורה הבאה כאשר הפער בין רונאלדו למסי גדל משנה שעברה: רונאלדו (43.16%), מסי (19.25%), ניימאר (6.97%), בופון (6.82%), סרחיו ראמוס (3.34%), לוקה מודריץ' (3.33), טוני קרוס (2.70), מרסלו (2.09), אנגולו קאנטה (1.35), לואיס סוארס (1.19), פייר-אמריק אובמיאנג (1.10), פאולו דיבאלה (1.07), אדן הזאר (1.03), זלאטן איברהימוביץ' (0.82), אנדרס אינייסטה (0.82), רוברט לבנדובסקי (0.77), אנטואן גרייזמן (0.67), דני קרבאחל 0.62), מנואל נוייר (0.58), קיילור נבאס (0.56), ארתורו וידאל (0.51), לאונרדו בונוצ'י (0.47), אלכסיס סאנצ'ס (0.45), הארי קיין (0.33).


ניימאר שסיים שלישי אמר שהוא מאושר להיות בין שלושת הראשונים לצד כריסטיאנו רונאלדו ומסי: "ברכותיי לרונאלדו. היה מגיע לו לזכות בפרס. הוא עשה היסטוריה וצריך לכבד אותו. הוא ומסי שתי דמויות גדולות בכדורגל העולמי וזה כבוד להיות לצידם". החלוץ הברזילאי אמר שדיבר בצורה רגילה עם נשיא ברצלונה ג'וזפ ברתומאו למרות העימות ביניהם כשעזב את ברצלונה.


ניימאר במדי ברצלונה
ניימאר במדי ברצלונה. האוהדים אוהבים אותו (AFP)


ברתומאו וניימאר, שהיה מלווה באביו הקפידו ללחוץ ידיים ושוחחו רק במסדרונות האפלים של בית המלון בלונדון הרחק מהמצלמות. שני הצדדים נמצאים בריב משפטי בגלל שברצלונה לא שילמה לאביו של ניימאר את הבונוס שהובטח לו, שנה אחרי שחתם על חוזה מחודש בקבוצה.


על פי נתונים כריסטיאנו רונאלדו דווקא לא היה מקום ראשון, לפחות בסטטיסטיקה. מסי כבש 54 שערים לעומת 42 של רונאלדו ו-20 לניימאר. מסי כבש שער כל 82.44 דקות והקדים את רונאלדו. ניימאר לעומת זאת בישל 21 שערים בעונת 2016/17 יותר ממסי ורונאלדו.


קשר ריאל מדריד, טוני קרוס, שהיה בטקס ונכלל בנבחרת השנה שיבח את הארי קיין שסיים 24 בדירוג. האם זה רמז לבאות לגבי ריאל מדריד?: "זה לא הג'וב שלי לומר אם הוא צריך להגיע לריאל מדריד, אבל אתה לא כובש כל כך הרבה שערים בפרמיירליג אם אתה לא חלוץ טוב. הוא הוכיח את עצמו". דייגו מראדונה הזהיר את קיין שהשוערים ילמדו את המשחק שלו ובעתיד יהיה לו קשה יותר לכבוש. פלורנטינו פרס פגש בטקס את דני אלבס מפאריס סן ז'רמן והתלוצץ איתו: "אתה היית צריך לשחק בריאל מדריד". לדברי פרס אלבס ענה לו: "לא אמרת לי לבוא". נשיא ריאל מדריד גם הכחיש שהוא במו"מ עם טוטנהאם על רכישת הארי קיין: "לא שאלתי את דניאל לוי על קיין, ידעתי שהוא יגיד לי שהוא עולה 250 מיליון יורו".


ולמי הצביעו הקפטנים והמאמנים? מאמן ספרד ז'ולן לופטגי התעלם מרונאלדו והצביע עבור שחקני נבחרתו – ראמוס, קרבחאל ואינייסטה. דני אלבס הצביע עבור חבריו: ניימאר, מסי וכריסטיאנו רונאלדו שלישי. שבעה נציגים הצביעו עבור הארי קיין כשחקן השנה, אנגולו קאנטה בחר באדן הזאר. אריאן רובן ששיחק בעבר בריאל מדריד העניק את שלושת המקומות הראשונים לשלושה מחבריו לשעבר: רונאלדו, ראמוס ומרסלו. אף קפטן או מאמן לא הצביעו עבור שלישיית ברצלונה הישנה MSN. מאמן צרפת דידייה דשאן לא הכליל את אנטואן גרייזמן בשלושה שלו: רונאלדו, ניימאר ובופון.


אלישע לוי
אלישע לוי. גם הוא השתתף (AFP)


והייתה גם זווית ישראלית. המאמן אלישע לוי והקפטן שבחר ערן זהבי (למרות שפרש כבר מהנבחרת) הסכימו רק בבחירות הראשיות ובחרו בכריסטיאנו רונאלדו וזינדין זידאן. אלישע הפתיע כשלא כלל את מסי או ניימאר בשלושת שחקני השנה שלו. רונאלדו ראשון אצלו, שני סרחיו ראמוס ושלישי פייר-אמריק אובמיאנג חלוץ דורטמונד. בין המאמנים בחר בזידאן, אנטוניו קונטה, אבל הפתיע במקום השלישי עם בחירה בלאונרדו ז'רדים מאמן מונאקו. זהבי הצביע עבור רונאלדו אותו הוא מעריץ כשחקן השנה, לפני מסי ודיבאלה. במאמנים הצביע עבור זידאן ואחריו מסימיליאנו אלגרי וקונטה.


Amazing feeling to have won this award again. Want to dedicate to my family, my friends, my teammates and coaches from both Real Madrid and Portuguese NT and everyone who supported me. pic.twitter.com/umpYMo1JZg

— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) October 23, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי