"ג'ירונה הענקית קברה את ריאל העלובה, ניצחון לקטאלונים"

שחקני ג'ירונה חוגגים
שחקני ג'ירונה חוגגים | AFP

ההפסד הסנסציוני של הבלאנקוס גרר ביקורות: "רונאלדו לא פוגע, מרסלו השמין והשחקנים לא מחוברים לזידאן". נשיא קטלוניה: "השראה למצבים אחרים". פרס הבטיח שני כוכבי על בינואר, קיין, גריזמן ודיבאלה על הפרק

(גודל טקסט)
ההפסד הסנסציוני של ריאל מדריד 2:1 לג'ירונה אמש (ראשון) לא נשאר בתחומי הספורט בלבד. התומכים ברצון של קטלוניה לעצמאות ראו בכך ניצחון של הקטאלונים על הקבוצה של הממסד במדריד. נשיא החבל קרלס פוג'דמון, המתגורר בג'ירונה, צייץ בחשבון המשחק לאחר המשחק: "הניצחון מודל והשראה למצבים אחרים". במהלך המשחק נשמעו ביציעים קריאות לעצמאות ודגלי קטלוניה הונפו ביציעים.


כריסטיאנו רונאלדו עשוי להסתבך אם מצלמות הטלוויזיה יוכיחו שאכן הלם בפניו של שחקן ג'ירונה פרה פונס כאשר הוא ניסה לשמור עליו. לפי הצילומים הכוכב הפורטוגלי הכה את פונס בפנים והשחקן נפל לכר הדשא.




ב"מארקה" נכתב ביקורת חריפה על הבלאנקוס: "זו ריאל מדריד הכי גרועה מאז ז'וזה מוריניו". זאת לאחר שגם בעונת 2012/13 פיגרה הקבוצה מבירת ספרד בשמונה נקודות אחרי המוליכה ברצלונה במחזור העשירי. ריאל מעולם לא זכתה באליפות אחרי שפיגרה בשמונה נקודות מהמוליכה. 73 אחוז מקוראי העיתון הסכימו שריאל לא תזכה באליפות השנה. ההפסד גם קטע 13 ניצחונות חוץ רצופים של אלופת ספרד.


המאמן זינדין זידאן אומנם טען שלא הרים ידיים ואפשר למחוק פער של שמונה נקודות מהמקום הראשון, אבל לא הצליח למנוע את הביקורות הקשות מצד הפרשנים. שלושת שחקני הקישור הבכירים של הקבוצה קאסמירו, טוני קרוס ולוקה מודריץ' איבדו במהלך המשחק 40 כדורים בחילופי המסירות ביניהם.


Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 30 de octubre de 2017 pic.twitter.com/uQYWTESMhe

— AS (@diarioas) October 30, 2017


ב"אס" נכתב בדף השער: "איסקו בודד בקבוצה". אחד הפרשנים כתב: "הקבוצה של זידאן משדרת חולשות כבר כמה שבועות. הגרעין הקשה של המאמן איכזב במונטליבי. מרסלו, מודריץ' וקארים בנזמה לא קיבלו אפילו ציון על המשחק. איסקו קיבל שלושה כוכבים, וראן וראמוס שניים וכל השאר כוכב אחד בלבד.


כריסטיאנו רונאלדו. לא פוגע (gettyimages)
כריסטיאנו רונאלדו. לא פוגע (gettyimages)


"בנזמה ורונאלדו לא מסוגלים לכבוש, מרסלו רחוק מכושרו ונראה שהשמין. זה קרה לו גם אחרי הפציעה ב-2012 כשהוא העלה שישה קילו והרופאים טענו שזה מטבוליזם. הפעם הוא איבד 11 כדורים".


גם ברחבי העולם ההפסד הסנסציוני לא עבר בשקט. "דג קטן מהליגה גרם מבוכה לריאל מדריד הגדולה", נכתב ב-BBC הבריטי. ב"אס" הוסיפו שיש סימן שאלה גדול לגבי יכולתם של רונאלדו, מרסלו, קרוס, מודריץ' ובנזמה. בעיה נוספת היא מצבו הרפואי של רפאל וראן שנפצע שוב וכבר איבד עד כה 54 משחקים בגלל פציעות ולא הצליח לציין את הופעתו ה-200 בקבוצה.


רונאלדו כבש רק שער ליגה אחת העונה לעומת 12 של ליונל מסי: "זה ההבדל שמבטא גם את הפער בין ברצלונה לריאל מדריד העונה". גם בנזמה כבש רק שער אחד ובישל שני שערים. סטטיסטיקה עלובה, בעוד שזידאן ממשיך לטעון שמדובר בחלוץ הכי טוב בעולם.


אוהדי ג'ירונה. כר פוליטי (gettyimages)
אוהדי ג'ירונה. כר פוליטי (gettyimages)


סימן השאלה הגדול הוא לגבי זידאן שצריך להתמודד עם המשבר הכי גדול בקריירת האימון שלו. "ספר הכדורגל שלו לא עובד. השחקנים נכנסים למשחק מאוחר מדי והם לא מחוברים אליו מספיק. גם הפציעות הרבות לא עוזרות. יותר מדי שחקנים לא בכושר". העיתון גם מאשים את הנשיא פלורנטינו פרס שהשאיר את ריאל מדריד בלי ספסל ראוי. בלי אלברו מוראטה, מריאנו דיאס או חאמס רודריגס. "אין ריאל מדריד ב' העונה" כמו בעונה שעברה.


במדריד טוענים שפרס הודיע לזידאן שאם הקבוצה תפגר בצורה ניכרת אחרי ברצלונה עד חג המולד הוא יפעיל תוכנית לרכישת שני כוכבי על – בלם וחלוץ. זיזו לא רוצה להחליף את בנזמה וטוען שהוא מספיק טוב וגם רוצה שרפאל וראן ימשיך כבלם לצדו של סרחיו ראמוס. על רקע ההחלטה של פרס ייתכנו חילוקי דעות ראשוניים בין השניים.


אתר "דיאריו גול" טוען שברשימת הכוכבים שעשויים להגיע נמצאים הארי קיין (טוטנהאם), פאולו דיבאלה (יובנטוס) ואנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד). דויד אלאבה (באיירן מינכן) ואלבארו אודריוסולה (ריאל סוסיאדד) עשויים לחזק את החלק האחורי.

Stuani publicó una foto con "su ídolo" Zidane en redes sociales https://t.co/iNE3sfM3CXpic.twitter.com/Kcnv1HYAj6

— AS (@diarioas) October 30, 2017


בתקשורת הקטאלונית כמובן חגגו בענק. "מונדו דפורטיבו" כתב: "ג'ירונה ענקית קברה את ריאל מדריד העלובה". מאמן ג'ירונה פבלו מאצ'ין שהערים על זידאן אמר: "הגיע לנו לנצח. אמרתי לשחקנים בהפסקה בפיגור 1:0 שימשיכו להאמין בתוכנית המשחק שלנו ושהכדורגל נותן תמיד חזרה את מה שמשקיעים בו".


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי