זינדין זידאן, ובצדק, אינו מוותר על אליפות ספרד

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

ריאל מדריד עדיין בהילוך שני, אך המאמן לא מוותר על המאבק בברצלונה על התואר הספרדי. זידאן חייב להאמין, אך האם זה יספיק כדי למחוק פער של 10 נקודות? דבורין מנתח

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זינאדין זידאן מאמן ריאל מדריד מיהר לאחר התיקו של קבוצתו, 0:0 עם אתלטיקו מדריד, לומר שעדיין סיפור האליפות רחוק מלהיות גמור. מבחינתו אכן הדברים מתבקשים, דווקא על רקע המציאות בשטח: אומנם לברצלונה עשר נקודות יותר מאשר לריאל, אבל לזידאן אסור  להרים דגל לבן. 


לכן הוא אמר ש"ברצלונה אינה יכולה להמשיך לנצח עד בלי די, ואנחנו נהיה שם". כאמור דבריו זוכים להד תקשורתי, ובוודאי יש בהם משהו. אפילו לברצלונה יהיה קשה לנצח בכל אחד ממשחקיה, אלא שכאשר היא תמעד פה ושם, על ריאל מדריד יהיה לנצח באותה עת, ואין הדברים פשוטים כלל ועיקר. מכאן גם השאלה הפשוטה: האם מעתה יתחיל רצף ניצחונות מדהים של הבלאנקוס? האם ריאל אינה בשלב מאוחר שכן 'הרכבת' כבר יצאה לדרכה ויצרה ממנה פער שהינו משמעותי? 



זידאן ודאי יודע שעליו לדרבן את שחקניו, ולהפיח בהם את רוח התקווה והאמונה שהכול אפשרי. ככדורגלן עבר וכמאמן בהווה, עליו בראש ובראשונה להאמין שהכול עדיין פתוח,  ולהדביק את שחקניו במחשבה שספורטאי גדול אינו יכול לוותר עד לשריקה האחרונה. בריאל מדריד זהו כידוע המוטו העובר אצלה כחוט השני בדורות של כדורגלנים: כל עוד ישנו וקיים הסיכוי התיאורטי, איננו אומרים נואש. כך צריך להיות וזינאדין זידאן משדר זאת לא רק לסובבים אותו במועדון, אלא ואולי בעיקר גם לברצלונה: אנחנו ריאל מדריד, אנחנו מסוגלים!


אבל בכדורגל אין די באמירה זו או אחרת. תוצאות טובות משיגים רק במגרש, ובינתיים כידוע ריאל מדריד הגדולה עדיין לא עלתה על מסלול ההמראה. זו אף הסיבה לכך ששאלתי האם אכן יתחיל רצף הניצחונות, שבלעדיו קשה מאד להשיג את כתר האליפות. את התשובה לכך יכול אולי לתת כריסטיאנו רונאלדו, שבינתיים אינו מספק את המספרים הרגילים שלו.


כי בדיוק כפי שברצלונה תלויה בליאו מסי, כך גם תלויה ריאל מדריד בכושרו של כוכבה הפורטוגלי. למרות שבהרכבה שחקנים דוגמת סרחיו ראמוס, איסקו, טוני קרוס ולוקה מודריץ, רונאלדו היה ונותר איש המפתח שלה. עובדה היא ששעריו חסרים לה עתה, שעה שבמקביל ממשיכה ברצלונה להגדיל את פער הנקודות שביניהן. רונאלדו עצמו ודאי מודע לתקוותם של אוהדיו לראותו במיטבו. הוא יותר מכל אחד אחר משתוקק להבקיע בצרורות ולהוכיח שעדיין מדובר בסופרסטאר עולמי.      
      


לא מוותר. זידאן (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי