ספרד סוערת: "עוד סקנדל ב'לה ליגה', שדדו את מסי"

ברצלונה
ברצלונה | צילום מסך

השער החוקי שנפסל ב-1:1 בין ברצלונה לוולנסיה מעורר ביקורות חריפות על צוות השיפוט. אינייסטה: "אפילו השוער שלהם חשב שזה בפנים". וגם: הרצף השלילי של מסי, והקאמבק של דמבלה והחיזוק מברזיל (צפו בביצועיו)

(גודל טקסט)
ספרד כולה סוערת לאחר שערוריית השיפוט ב-1:1 בין ברצלונה לסביליה במהלכה שער חוקי של ליאו מסי בוטל למרות שהכדור עבר במלואו את קו השער. ב"אס" נכתב: "שדדו את מסי", גם ב"מונדו דפורטיבו" זעמו כמובן: "עוד סקנדל".


גארי ליניקר ניצל את ההזדמנות כדי לעקוץ שוב את הספרדים וצייץ בחשבון הטוויטר איך יכול להיות שלספרדים אין עדיין את טכנולוגיית קו השער. כבר בעונה הבאה תיכנס הטכנולוגיה לשימוש מלא ב"לה ליגה" ואירועים כאלה צפויים להימנע. שופט העבר אנדוחר אוליבר שמפרשן ל"רדיו מארקה" קבע שהשער היה חוקי ב-100 אחוז ואמר שהקוון אשם בכך שלא סימן לשער ובכך הפיל את השופט איגלסיאס וילאנובה.




מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה אומנם ביקר את השיפוט אבל היה הוגן גם לאחר שרצף שמונת הניצחונות בליגה של קבוצתו נעצר: "במשחק שלנו נגד מלאגה שער שלהם נכנס ולא אושר. כולנו מסכימים שבשערים כאלה אפילו לא צריך לראות הילוך חוזר, אבל אנחנו עדיין נתקלים במקרים כאלה שכולם רואים שהכדור בפנים והשער לא מאושר. טוב שלא איבדנו את הריכוז שלנו אחרי המקרה".


על המשחק הוסיף המאמן: "זו הייתה מלחמה קשה. היינו חשופים והיו להם מתפרצות גדולות. הם קבוצה חזקה מאוד ואפשר לומר שהוצאנו תוצאה טובה יחסית. היינו צריכים לשים עין על שני החלוצים שלהם. גדש הרשים אותי יותר מכולם". על האחרון אמרו הפרשנים שגרם סיוטים למגן בארסה נלסון סמדו.


Mad that they don't have goal-line technology in La Liga. Think they'll be revisiting the debate after Messi's goal was ruled not to have crossed the line when it clearly did.

— Gary Lineker (@GaryLineker) November 26, 2017


סרחיו בוסקטס: "תיקו תוצאה לא רעה, אבל היינו זכאים ליותר". אנדרס אינייסטה הוסיף: "יש עוד הרבה מחזורים וננסה לאבד כמה שפחות נקודות. כולם ראו שהיה שער, אפילו השוער שלהם חשב שזה בפנים".


️ "ANOTHER SCANDAL" #fcblivepic.twitter.com/V5D8YeOgRR

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) November 27, 2017


מהעבר השני, אוהדי ולנסיה קראו בוז לעברו של ג'ורדי אלבה, שהגיב: "אני לא מבין את היחס שלהם אליי. הגעתי לקבוצה הזאת חופשי ללא תמורה ונמכרתי בהרבה כסף. כששיחקתי בקבוצה נתתי את כל הנשמה. אני כבר שש שנים לא שם אז לפחות שיתנו כבוד". שער השוויון הפך את אלבה למגן ששותף ביותר שערים העונה מכל שחקן הגנה אחר בליגה הספרדית (שער וארבעה בישולים). עוזר מאמן ולנסיה רובן אוריה שניהל את המשחק במקומו של מרסליניו המושעה התייחס אף הוא לשער שנפסל: "כולנו בעד טכנולוגיית קו השער".


Jordi Alba has participated in more goals than any other defender in La Liga this season (1 goal, 4 assists) #fcblive [laliga] pic.twitter.com/tzz4weUORn

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) November 27, 2017


בעניין אחר, אחרי שכריסטיאנו רונאלדו כבש סוף סוף, הלחץ עובר למסי. כוכב בארסה לא כבש בששת משחקיו האחרונים בכל המסגרות, הרצף הגרוע ביותר שלו בשבע השנים האחרונות, דווקא בשבוע בו קיבל את "נעל הזהב" על 37 השערים שכבש בעונה שעברה ואחרי שהאריך את חוזהו עד 2021. השער האחרון של מסי היה ב-28 באוקטובר ומאז הוא לא הבקיע בשלושה משחקי ליגה (סביליה, לגאנס ו-ולנסיה), שני משחקים בליגת האלופות (אולימפיאקוס ויובנטוס) ומשחק במדי נבחרת ארגנטינה מול רוסיה. למרות הבצורת הפרעוש עדיין מוביל את טבלת הכובשים ב"לה ליגה" עם 12 שערים. בנוגע לעוסמאן דמבלה, הצרפתי צפוי לשוב לאימונים מלאים בעוד כשבועיים. עדיין לא ברור האם הוא יספיק להיות זמין עבור ואלוורדה לקראת הקלאסיקו.


האם ארתור הוא החיזוק הבא של ברצלונה? על פי הדיווחים הערב בברזיל עולה כי קשר גרמיו נמצא על הכוונת של המוליכה הספרדית. רוברטו פרננדס צפה בברזילאי בן ה-21 בשבועות האחרונים, ואף התעניין בפרטים אישיים אודותיו. ארתור זכה למעקב צמוד מצד הקטלונים מאז פתיחת העונה. לאחרונה, הוא נקשר עם מעבר אפשרי למנצ'סטר יונייטד לקראת חלון ההעברות של ינואר. הקשר חידש את חוזהו לפני מספר שבועות והוא חתום בגרמיו עד 2021 כשסעיף השחרור שלו עומד על 50 מיליון יורו והוא אף נכלל בסגל הסלסאו במשחקי ההכנה האחרונים.


לעומת סעיף השחרור, בתקשורת הברזילאית טוענים כי ברצלונה תוכל לרכוש את הקשר, שרשם 38 הופעות בעונה בקודמת, תמורת 15 מיליון יורו. מלבד ארתור, בארץ הסמבה בטוחים כי גם יירי מינה, שמשחק בפאלמיירס ונבחרת קולומביה, יגיע לקאמפ נואו. כזכור, לברצלונה יש זכות ראשונים על הבלם החסון והוא עשוי לשדרג את מצב הבלמים הרעועה של ואלוורדה. 



https://t.co/uh1GaM2cfH

— Pedro García (@dircomPedro) 27 בנובמבר 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי