ואלוורדה ייתן למינה להתאקלם, הבלם מחוץ לסגל מול אספניול

ירי מינה
ירי מינה | ברצלונה, רשמי

רגע לפני הדרבי בגביע הספרדי ברביעי (22:00, ספורט3), ב"מונדו דפורטיבו" מדווחים שהרכש הקולומביאני ימתין עם הופעת הבכורה עד המפגש מול אלאבס. וגם: המספרים המדהימים של מאמן הבלאוגרנה ושל מסי וסוארס

(גודל טקסט)
יירי מינה הוצא בסוף השבוע האחרון כשחקן ברצלונה, אך "מונדו דפורטיבו" מדווח ארנסטו ואלוורדה מתכוון לתת זמן להתאקלם בקבוצה. לפי הדיווח הבלם הקולומביאני הותיר רושם טוב באימונים, אבל המאמן רוצה לשמור עליו מאחר שהגיע לקבוצה חדשה ולליגה שונה, ולא ימהר להכניס אותו להרכב. יעברו עוד מספר ימים עד שמינה יעשה את הבכורה בקבוצה, במיוחד כשתומאס ורמאלן ממשיך להראות יציבות במרכז ההגנה. הבלגי רשם משחק שביעי רצוף בליגה ועשירי בכל המסגרות ב-2:4 על ריאל סוסיאדד בוא הצטיין כשלא איבד אף כדור ופספס רק שתי מסירות.


עוד פורסם כי מינה כבר זכה בתמיכתם של ליאו מסי ולואיס סוארס בחדר ההלבשה, אבל הוא עדיין לא ייכלל בסגל למשחק נגד אספניול מחר (רביעי, 22:00, שידור ישיר בספורט3) ברבע גמר הגביע המלך באצטדיון קורנייה אל-פראט (22:00, שידור ישיר בספורט3). גם חאבייר מסצ'ראנו יישאר בברצלונה עד ה-26 בינואר, לפני שיעבור לחביי הסינית. הבלם הקולומביאני עשוי לעשות את הבכורה שלו מול בקאמפ נואו מול דפורטיבו אלאבס ב-28 בחודש.



בתוך כך, התקשורת הקטלאנית מסכמת חצי עונה ב"לה ליגה" ולועגת לריאל מדריד, שהמרחק שלה בטבלה מברצלונה מעולם לא היה גדול יותר עם פער של 19 נקודות, למרות משחק חסר של הבלאנקוס. בעקבות הניצחון 3:4 של ליברפול על מנצ'סטר סיטי, בארסה היא הקבוצה היחידה בליגות הבכירות שלא הפסידה העונה. בנוסף רשמה הקבוצה 29 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, אחד יותר ממה שהשיג פפ גווארדיולה בשיאו כמאמן הקבוצה.


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… BARÇA THE BEST. pic.twitter.com/rHyavgqF7O

— El 10 (@el10blaugrana) January 15, 2018

אם המגמה תימשך, ליאו מסי יזכה ב"כדור הזהב" השישי שלו ללא מתחרים, אחרי שהוא ולואיס סוארס כבשו ביחד 30 שערים עד כה, רק שני שערים פחות ממה שכבשו כל שחקני ריאל מדריד בליגה. העיתונים "ספורט" ו-"מונדו דפורטיבו" הקדישו את כל הכתבות שלהם לפער העצום בין הקבוצות, כשב"ספורט" כתב שוואלוורדה בנה טירה מפוארת אחרי מכירת ניימאר, כשכעת עם הרכש החדש ברצלונה תהיה קבוצה טובה אפילו יותר מזו שהייתה עם הברזילאי. רק הפציעות של עוסמאן דמבלה, שעלול להיעדר חודש, ושל אנדרס אינייסטה מעיבה מעט על החגיגות.


עם 51 נקודות, המאזן של ברצלונה כיום הוא השלישי בטיבו של הקבוצה בכל הזמנים. רק פפ גווארדיולה השיג 52 נקודות בעונת 2010/11 וטיטו וילאנובה לקח 55 נקודות בסיבוב הראשון ב-2012/13. בנוסף, זו רק הפעם השלישית שברצלונה מסיימת סיבוב שלם ללא הפסד, כשרק קבוצה אחת בהיסטוריה של הבלאוגרנה ספגה פחות מתשעה שערי חוזה בחצי עונה. זה קרה בעונה של טרי ונבלס ב-1986/7, כאשר הקבוצה ספגה רק שמונה שערים.



המספרים המרשימים של ואלוורדה (מונדו דפורטיבו)


ריאל מדריד לעומתה, איבדה עד כה 22 נקודות, יותר מכל העונה שעברה (21 נקודות). מדובר במאזן הכי גרוע של הקבוצה מזה 17 שנה. בברצלונה מלגלגלים על כך שמסי רחוק 13 שערים מכריסטיאנו רונאלדו, ושאפילו פאוליניו, השחקן שכולם טענו שהגיע בגלל איזו עיסקה מסחרית של הנשיא יוזפ מריה ברתומיאו, מתברר כשחקן טוב וכבש פי שניים מהפורטוגלי (8 שערים). הברזילאי קרוב לשיא השערים שלו בקריירה, אז הבקיע 13 שערים בגוואנגז'ו אברגרנדה בכל העונה.


"מונדו דפורטיבו" הדגיש שהצמד מסי וסוארס כבשו ביחד 30 שערים, כשרק הצמד ניימאר ואדינסון קבאני משתווה אליהם עם 30 משלהם (19 של האורוגוואי ו-11 לניימאר). אחריהם הצמדים של ליברפול עם 28 שערים (18 של מוחמד סלאח ו-10 של רוברטו פירמינו), טוטנהאם 28 (הארי קיין 20, יונג מין סון 8), מנצ'סטר סיטי 27 (ראחים סטרלינג 14, סרחיו אגוארו 13), ליון 27 (נביל פקיר 14, מריאנו דיאס 13). כל זאת בליגות הגדולות של אירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי