"קסם בממלכה של מסי": ברצלונה שברה את שיאו של פפ

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

"הפרעוש" חגג על ג'ירונה, סוארס הוסיף שלושער וגם קוטיניו כבש לראשונה בקאמפ נואו: "אני ודמבלה עוד לומדים בינתיים, אני מאושר". ואלוורדה: "רוצים להבטיח את האליפות במהרה". סמדו ייעדר כחודש וחצי

(גודל טקסט)
ברצלונה הוציאה את התסכול שלה על ג'ירונה. זה היה דרבי קטלוני ובו ברצלונה, שכבשה רק 11 שערים בשמונת המשחקים הקודמים בכל המסגרות, התפוצצה עם שישה שערים על שכנתה והביסה 1:6, במשחק בו עוד נקלעה לפיגור מאוד מוקדם.


ברצלונה הציגה יכולת שהזכירה את הקבוצה הדרוסנית משנים עברו, וכבר ניתן לומר שתואר האליפות קרוב מאי פעם. בארסה לא הפסידה 32 משחקים ואמש שברה את השיא של פפ גווארדיולה מעונת 2011/12. שיא הליגה שייך לריאל סוסיאדד עם 38 משחקים ללא הפסד בשנת 1980.




לואיס סוארס הפך לכובש השישי בטיבו במועדון עם 144 שערים, ליאו מסי הפך למבשל המצטיין בליגה עם 148 בישולים והוא כבר כידוע מזמן מלך השערים של הליגה. מסי כבש צמד ועלה ל-22 שערי ליגה העונה, בעוד לואיס סוארס כבש שלושה והוא מדורג שני אחריו עם 20 שערים. ל"ספורט" הקטלוני לא נותר אלא להעניק את הכותרת: "קסם בממלכה של מסי".

La portada del diario Sport de mañana… MAGIA EN EL REINO DE MESSI. pic.twitter.com/lSMfQaxpdH

— El 10 (@el10blaugrana) 24 בפברואר 2018

ב"מונדו דפורטיבו" נכתב על "המכונה" ונטען כי "במשחק הייתה תצוגת כדורגל התקפית נפלאה של ברצלונה, לילה של כוכבים, שערים גדולים וגולאסו של קוטיניו". עוד כותרת: "קוטיניו הוזמן לפסטיבל של מסי וסוארס". בזכות הניצחון הקליל של ברצלונה על ג'ירונה, בביקורה הראשון בקאמפ נואו יש לציין, היא עם 10 נקודות יתרון בפסגה, לפחות עד המפגש בין אתלטיקו לסביליה (21:45).


עוד כמה מספרים מרשימים: מסי הפך לשחקן היחיד ב"לה ליגה" שכבש מול 36 קבוצות שונות בליגה הבכירה. הוא כבש בפעם ה-130 ב"לה ליגה" בקאמפ נואו ומתוך המשחקים האלה בארסה נוצחה רק פעמיים. הצמד מסי ולואיס סוארס כבשו ביחד באותו משחק 11 פעמים העונה. ללא קשר למספרים, בספרד נזכרו שהשער השני של מסי הזכיר שער שכבש רונאלדיניו מול ורדר ברמן בעונת 2006/7. הוא כבש בבעיטה חופשית שטוחה בין רגלי השחקנים, בדיוק כמו הברזילאי.

La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… UNA MÁQUINA. pic.twitter.com/cJyhjh1cbI

— El 10 (@el10blaugrana) 24 בפברואר 2018


בסיום המאמן ארנסטו ואלוורדה הבהיר: "ברור שאנחנו רוצים לזכות באליפות מהר ככל האפשר. היריבות שלנו לא יוותרו עד הסוף וגם לא אנחנו. התחלנו שבוע מאוד חשוב עבורנו ואני שמח שהתחלנו אותו טוב. למזלנו חזרנו מהר אחרי הפיגור. ברגע שהשתלטנו על המשחק, היה לנו יותר קל. היכולת להתרגל להצגות של מסי היא פשוט מדהימה. מצפים אולי ממנו לעשות את זה בכל משחק, אבל אתה בהלם כשאתה רואה עד כה הוא טוב. שמח שדמבלה וקוטיניו עשו דברים במשחק. אני מרגיש שהם מתקדמים צעד אחר ממשחק למשחק".


פיליפה קוטיניו
הציג את עצמו בצורה הכי טובה לקאמפ נואו עם גולאסו ואמר: "היינו חייבים לנצח ועשינו זאת בדרך הטובה ביותר. מאושר שכבשתי שער ראשון בבית. מסי עבד על כולם בשער הראשון. זה מדהים לראות אותו משחק מקרוב לידך. שחקנים כמו דמבלה ואני רק לומדים בינתיים".


החדשות הרעות הגיעו מכיוונו של נלסון סמדו, שלפי הערכות ראשוניות ייעדר כשישה שבועות אחרי שנפצע אתמול בניצחון על ג'ירונה. המגן הפורטוגלי נאלץ לצאת דקות לסיום המשחק ועבר היום בדקות רפואיות. בין היתר יחמיץ את המשחק מול אתלטיקו מדריד (4 במארס) ואת גומלין האלופות מול צ'לסי ב-14 במארס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי