דיווח: נייקי תשתתף בהעברת ניימאר לריאל מדריד

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

הענקית האמריקאית שחתומה על חוזה עם השחקן, רוצה להחליף את אדידס כמלבישה של אלופת אירופה ועשויה לתרום בין 100 ל-200 מיליון יורו לטובת העסקה. אוניי אמרי משוכנע שניימאר יישאר בפאריס גם בעונה הבאה

(גודל טקסט)
הדיווחים על העברת ניימאר לריאל מדריד לא פוסקים, והבוקר (שלישי) מדווח "אס" הספרדי שחברת "נייקי" עשויה להיות המפתח לביצוע העסקה. העיתון כתב שתאגיד הענק יהיה מוכן לממן חלק מדמי ההעברה מפאריס סן ז'רמן שצפויים לעמוד על 400 מיליון יורו, בעקבות חוזה ארוך טווח של החברה עם השחקן וגם בגלל שהיא רוצה להיכנס לריאל מדריד, שחתומה שנים רבות עם אדידס על חוזה חסות בסך 40 מיליון יורו לעונה. המימון של נייקי עמד במרכז פגישה של אביו של ניימאר עם אנשי ריאל מדריד בפאריס.


ההסכם של ריאל מדריד עם אדידס שיסתיים ב-2020, נחתם ב-2012 כאשר הסכומים היו נמוכים יותר. נייקי רוצה להחליף את המותג הגרמני ולכן מעוניינת לממן את העסקה וסבורה שאם ניימאר ישחק בבירת ספרד, ההכנסות שלה מהשחקן יעלו. התחרות בין שתי המלבישות קשה לאחר שלפי "פוטבול ליקס" והעיתון "דר שפיגל", הציעה אדידס מיליארד יורו לריאל מדריד על חוזה חדש לעשר שנים בו יקבלו הבלאנקוס מאה מיליון יורו לעונה. בסופו של דבר, העסקה טרם נחתמה.



כעת, לפי הדיווח, סכום של 400 מיליון יורו עליו דיבר אביו של ניימאר כסכום ההעברה של השחקן לא נשמע מופרך כל כך, אם חלקו ימומן על ידי נייקי שגם חתמה על חוזה עם ברצלונה לפיו היא משלמת לה 105 מיליון יורו לעונה, שיכולים להגיע ל-155 לפי ההישגים. היא תציע הצעה דומה לריאל מדריד, אבל בתוכה תכלול גם את העזרה ברכישת ניימאר, כך שיהיה מדובר בסוג של הלוואה לטווח ארוך. הסכום לא פורסם, אבל לפי ההערכות ייתכן שמדובר בסכום של בין 100 ל-200 מיליון יורו. נייקי חתומה עם 16 מ-25 השחקנים המדורגים ראשונים ב"כדור הזהב".


Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 13 de marzo de 2018 pic.twitter.com/pSHwRgH3jK

— AS (@diarioas) March 13, 2018

בתוך כך, נפגש נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי בברזיל עם ניימאר כדי לשכנעו להישאר בפ.ס.ז' או לפחות להישאר עונה נוספת. אביו של ניימאר העלה תמונה משותפת של שלושתם באינסטגרם. בפ.ס.ז' טוענים שהפגישה תוכננה מזה חודשים כדי לשפר את הקשרים של המועדון עם משפחת ניימאר ואין לה קשר לספקולציות על כך שאל חלאיפי נסע כדי לשכנע את השחקן להישאר במועדון. הברזילאי יחזור לצרפת רק בעוד חודש וחצי אחרי שיתאושש מניתוח שעבר בקרסולו.


 

Visita do dia ao @neymarjr ! Thanks @psg

A post shared by Neymar Pai (@neymarpai_) on



מאמנה של פ.ס.ז' אמרי אוניי אולי לא בטוח אם הוא עצמו יישאר בעונה הבאה בקבוצה, אבל משוכנע שניימאר ישחק שם. במסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר של פ.ס.ז' נגד אנז'ה, שהוקדם מכיוון שבזמן המחזור ה-31 תשחק פאריס נגד מונאקו בגמר גביע הליגה, אמר המאמן: "כבר לפני חודש וחודשיים דיברנו על האפשרות שניימאר יעזוב והתשובה לא השתנתה מאז. הנשיא נאסר אל חלאיפי והמנהל הספורטיבי אנטרו הנריקה טסו לברזיל להיפגש איתו ולתמוך בו. הוא לא יעזוב".


על הביקורת שהטיח דני אלבס בקבוצה כשאמר שהם לא הפסידו במקרה לריאל מדריד כי לא שיחקו קבוצתי נגדם אמר המאמן שהוא לא מתרשם שזו ביקורת קשה. "זה טבעי ששחקן כמו אלבס שיש לו ניסיון מדבר על דברים כאלה. אנחנו נמצאים בתהליך של התקדמות כל הזמן. אנחנו ממשיכים לנתח את ההתקדמות שלנו".


על הביקורת נגדו: "אנחנו המאמנים חיים רק על התוצאות. אני עובד עם תשוקה ואני אוהב להתעסק עם טקטיקות כדי לקדם את הקבוצה, אבל התוצאות יגידו אם זו הצלחה או לא".


אמרי. משוכנע שניימאר יישאר בצרפת (AFP)


במקביל, הזהיר ז'וזה מוריניו את ריאל מדריד שתוותר על החלום להחתים את דויד דה חאה בקיץ הקרוב. במהלך מסיבת העיתונאים של מנצ'סטר יונייטד לקראת המשחק מול סביליה הערב (21:45) בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות, שאל כתב התוכנית "לה ססטה" הספרדית את המנג'ר הפורטוגלי מה העמדת המועדון לגבי שוער נבחרת ספרד, ו"המיוחד" ענה: "אני לא יודע מה הכוונות של ריאל מדריד כלפי דה חאה, אבל אני חושב שהוא יישאר אצלנו. אם הייתי במצבם הייתי מחפש שוער אחר". כשנשאל אם קבוצתו תוכל לזכות בליגת האלופות ענה: "אני לא חושב שאנחנו מועמדים".


לפי הדיווחים בספרד, פלורנטינו פרס רוצה לרכוש שוער בכיר הקיץ ומתלבט בין טיבו קורטואה הבלגי, שהביע נכונות מרומזת להגיע אם לא יאריך את חוזהו בצ'לסי, לבין דויד דה חאה שמבוקש בבירת ספרד כבר מספר שנים ועסקה אחת להעברתו כבר נכשלה ב-2015 ברגעים האחרונים של חלון ההעברות בקיץ. דה חאה נחשב לשחקן הטוב ביותר של יונייטד בשלוש השנים האחרונות והוא נחשב היום אולי לשוער הטוב בעולם. קבוצה נוספת שרוצה את השוער היא דווקא פאריס סן ז'רמן, שהגיעה למסקנה שהיא צריכה שחקן בכיר בעמדה הזו.


עוד במדריד, העיתון הספרדי ABC פרסם שכריסטיאנו רונאלדו לוחץ בגדול על פלורנטינו פרס להגדיל את משכורתו בסוף השנה ולהאריך את חוזהו כדי שיפרוש בריאל מדריד. CR7 רוצה להשוות את השכר שלו לאלה של ליאו מסי וניימאר, אחרי שהוא מרוויח 24 מיליון יורו לעונה והם מרוויחים מעל 35 מיליון יורו. לפי העיתון היכולת של רונאלדו עשויה להשיג לו את החוזה החדש.



CR7. דורש חוזה כמו של מסי וניימאר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי