ריאל מדריד ואופ"א טוענות: ראמוס לא השתמש בחומר אסור

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | Gettyimages

אחרי חשיפת פוטבול ליקס שהקפטן נכשל פעמיים בבדיקות סמים, הודיעו הבלאנקוס שהמקרה נסגר בעקבות בדיקת מומחים מ-WADA ואופ"א, שהכחישה גם היא את הפרסומים על אי סדרים בבדיקה

(גודל טקסט)
האתר "פוטבול ליקס" גרם ללא מעט סערות בכדורגל העולמי בשנים האחרונות ובחודש האחרון בפרט עם החשיפות על העברות שונות של שחקנים, השאיפה להקמת "סופר ליג", ועל דרכים של מנצ'סטר סיטי ופאריס סן ז'רמן לעקוף את הפייר פליי הפיננסי, למרות שעד כה אף חשיפה של האתר שעובד עם המגזין הגרמני "דר שפיגל" לא הביאה לעונשים או פעולות נגד העבריינים. אתמול (שבת) נראה היה שמדובר בעניין רציני במיוחד אחרי שנטען שקפטן ריאל מדריד נכשל פעמיים בבדיקת סמים, בפעם הראשונה אחרי גמר ליגת האלופות ב-2017 נגד יובנטוס כשנמצא בגופו חומר מסוג דקסמנטזון שמותר לשימוש רק בדיווח של רופא, כשבנוסף נטען שהתחמק מבדיקה נוספת אחרי משחק ליגה נגד מלאגה באפריל האחרון, כשרצה ללכת להתקלח לפני הבדיקה.


בכל הקשור לבדיקה בגמר ליגת האלופות נראה שאין שום אפשרות שראמוס יואשם. ריאל מדריד הוציאה הכחשה גורפת וטענה: "בנוגע לדיווחים שפורסמו ב'דר שפיגל' בנווגע לקפטן שלנו, סרחיו ראמוס, המועדון מבקש להבהיר: 1. סרחיו ראמוס מעולם לא הפר את התקנות נגד הסימום. 2. אופ"א ביקשה מידע ספציפי ומיד סגרה את המקרה, כמקובל במקרים כאלה, בעקבות בדיקות שבוצעו על ידי מומחים מהארגון העולמי נגד שימוש בסמים (WADA) ואופ"א עצמה. 3. בנוגע לשאר התוכן שפורסם על הפרסום, המועדון לא יגיב בהינתן בטבעם הברור של הדו"חות". לאחר מכן אופ"א בעצמה הכחישה את הסיפור שהיו אי סדרים בבדיקה של ראמוס לאחר ש"פוטבול ליקס", האשימו אותם שהעלימו עין בפרשה בגלל שמדובר בריאל מדריד.


לפי התקשורת הספרדית, יש לאופ"א מכתב מ-WADA האומר בפירוש שלא היו אי סדרים בבדיקה של ראמוס. לטענת ריאל מדריד, הבלם נטל בעת הבדיקה המדוברת אחרי גמר האלופות חומר בשם דקסמנטזון, שהוא סוג של קורטיזון שמשתמשים בו לבעיות שונות כמו דלקות בשרירים, מחלות עור ובעיות פציעות וכדומה והוא לא נחשב לאסור על ידי הסוכנות לשימוש. רופא ריאל מדריד טען שראמוס הזריק את החומר לברכו פעמיים לפני המשחק ואין איסור על השימוש בחומר. לפי הממצאים, סבל הקפטן מכאבים כרוניים בברכו ובכתפו לפני המשחק ולכן לקח את החומר.


#LaPortada "Sergio Ramos nunca ha incumplido la normativa antidopaje" ️ pic.twitter.com/rw7IY7ohiq

— MARCA (@marca) 23 בנובמבר 2018

בהודעת אופ"א נאמר: "הארגון מכחיש בכל הכוח את האשמות הלא מבוססות שהיו אי סדרים בבדיקה וכל הבדיקות נעשות לפי הקוד הבינלאומי של WADA. הארגון נגד המלחמה בסמים אסורים אישר שאופ"א סיפקה לו את כל המידע הנדרש. לפי המכתב מ- WADA ופיפ"א יכולים לערער על החלטות אופ"א ל-CAS (בית הדין לערעורי ספורט בשווייץ), אבל לא עשו זאת ואירגון WADA אף אישר שהתהליך של בדיקת ראמוס היה כשיר לחלוטין".


ראמוס אמור לשחק היום מול אייבר הבאסקית ב-14:00 שעון ישראל והוא קיבל את החדשות שטלטלו אתמול את עולם הספורט על הפרשה אחרי שנחת עם ריאל מדריד בבילבאו. באשר לטענה שראמוס התקלח לפני בדיקת הסמים אחרי המשחק נגד מלאגב, טען מומחה רפואה ב"מארקה" כי במקרה זה מי שמגיע לבצע לו את הבדיקה היה צריך לבדוק שהשחקן לא מתקלח וזו לא אשמתו של ראמוס. גם ארגון ספרדי שמטרתו שמירה על הבריאות בספורט (AEPSAD) פרסם שאין מספיק ראיות נגד ראמוס על כך השתמש בחומרים אסורים.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי