סביליה מעדה, ברצלונה שבה לפסגה אחרי 0:2 על ויאריאל

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

פיקה (36) וקרלס אלנה מבישול גדול של מסי (87) כבשו, אלופת ספרד שמרה על שער נקי בליגה לראשונה מזה שלושה חודשים והיא מובילה את הטבלה בעקבות התיקו 1:1 של האנדלוסים נגד אלאבס. רק 1:1 לאתלטיקו נגד ג'ירונה

(גודל טקסט)
המחזור ה-14 בליגה הספרדית נמשך היום (ראשון) ולאחר שאתמול חזרה ריאל מדריד לנצח עם 0:2 על ולנסיה המשיכה בטיס את הבריחה שלה מהתחתית עם 0:1 על ריאל סוסיאדד אתלטיקו מדריד חליצה תיקו 1:1 אצל ג'ירונה, במשחק המרכזי חזרה ברצלונה למקום הראשון לאחר 0:2 על ויאריאל ובמשחק הנעילה של היום סביליה נשרה אל המקום השני אחרי תיקו 1:1 בחוץ נגד אלאבס.


אלאבס – סביליה 1:1
סביליה שפתחה את המחזור בפסגה הייתה צריכה להשיג ניצחון חוץ על הפתעת העונה, אלאבס כדי לחזור למקום הראשון על חשבונה של ברצלונה, אך למארחים היו תוכניות אחרות כשעלו ליתרון בדקה ה-37 אחרי דחיקה מקרוב של ג'וני שקיבל מסירת רוחב של ג'ונתן קאלרי. סביליה השוותה את התוצאה מרגליו של וויסאם בן יידר שכבש את שערו השביעי העונה והשאיר את קבוצתו במקום השני במרחק של נקודה אחת בלבד מאוחרי ברצלונה.



שחקני סביליה מאוכזבים (AFP)


ברצלונה – ויאריאל 0:2
עונה מוזרה עוברת על ברצלונה, אבל לפחות המקום הראשון שוב שלה. כמובן, בהתאם לתוצאה של סביליה ואלאבס. הקטלאנים, שספגו בחמשת המשחקים האחרונים ובכל משחק ליגה מאז אוגוסט, שמרו סוף סוף על שער נקי והשיגו את שלוש הנקודות החיוניות – גם למאבק האליפות וגם לשמירה על המוראל – עם שער של ג'רארד פיקה בדקה ה-36. הבלם התרומם להגבהה של עוסמאן דמבלה ונגח פנימה את שערו השלישי העונה. האורחת ניסתה להשוות, אבל בדקה ה-87 מסי הכניס כדור גאוני לקרלס אלנה הצעיר, שהכפיל את היתרון והבטיח את הניצחון.


ברצלונה היא גם מחזיקת הגביע, והיא תמשיך את המסע להגנה על התואר ביום רביעי נגד קולטורל לאונסה (22:30, שידור ישיר בספורט3) עם יתרון 0:1 מהמשחק הקודם. מיד לאחר מכן היא תפגוש את אספניול לדרבי קשה בחוץ ואת טוטנהאם למחזור הנעילה של ליגת האלופות. בינתיים, הניצחון הזה שחרר הרבה לחץ אצל ואלוורדה וחבורתו.


ג'ירונה – אתלטיקו מדריד 1:1
אחרי שמחזיקת הליגה האירופית הבטיחה את הפעלה לשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות, היא קיוותה לחזור באופן זמני אל הפסגה במשחק החוץ נגד הקבוצה הקטלאנית. ג'ירונה עלתה ראשונה ליתרון בדקה האחרונה של המחצית אחרי שסטואני הוכשל ברחבה על ידי אובלק והשופט פסק לפנדל לאחר בדיקה בשיפוט הווידאו, חלוץ נבחרת אוורגאי ניגש את הבעיטה, הוריד את קבוצתו אל חדר ההלבשה ליתרון ונשאר לבדו בראש טבלת כובשי השערים של הליגה הספרדית עם 11 שערים אחרי שיאגו אספאס נצמד אליו אתמול. נראה היה שג'ירונה בדרך לניצחון אך שבע דקות לסיום המשחק רמאליו ניסה להרחיק לקרן כדור שהיה מיועד לדייגו קוסטה אך כבש לשערו הוא והמשחק נגמר בחלוקת נקודות מאכזבת עבור שתי הקבוצות.



כבש את שערו ה-11 בליגה. כריסטיאן סטואני (AFP)


בטיס – ריאל סוסיאדד 0:1
מעודדת מהניצחון הביתי על אולימפיאקוס בליגה האירופית, המארחת פתחה חזק ואופטימי אך נאלצה לבצע חילוף מוקדם כשאנדרס גווארדאדו נפצע בדקה ה-19. למרות השינוי הלא צפוי, פירפו ג'וניור העלה את בטיס ליתרון בדקה ה-33 כשהגיע ראשון לכדור קרן שהורחק לא טוב ודחק מקרוב. האורחת לא הראתה כוונה לחזור למשחק ופשוט נתנה ליריבה לנהל את המשחק, אך למרות זאת התוצאה נשמרה עד לסיום ובטיס השיגה ניצחון חשוב.


עם שלוש הנקודות, בטיס טיפסה בטבלה והיא כבר במקום העשירי, אחרי שרק לפני כמה מחזורים נאבקה בתחתית. ריאל סוסיאדד, לעומת זאת, נעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים והחמיצה הזדמנות לעלות למקום השישי.




Así se celebran los goles en el Villamarín.#DíaDeBetis#RealBetisRealSociedadpic.twitter.com/Kbbv5JpsYL

— Real Betis Balompié (@RealBetis) December 2, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי