וזו רק ההתחלה: 1:5 לפ.ס.ז' במץ, אמבפה וניימאר כבשו

ניימאר, אמבפה וקבאני
ניימאר, אמבפה וקבאני | AFP

סגנית האלופה הציגה את שני חלוצי הרכש לצד קבאני (שהוסיף צמד), לוקאס מורה חתם את התוצאה עם השער חמישי מול המארחת האומללה. 0:0 בין ליל לבורדו

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגה הצרפתית יצא לדרך הערב (שישי), והייתה זו ההזדמנות הראשונה (והמרגשת אפשר לומר) לראות בפעולה את השלישייה הנוצצת של פאריס סן ז'רמן – אדינסון קבאני, קיליאן אמבפה וניימאר, שהתעללו כהוגן במארחת מץ בדרך ל-1:5 חלק. במשחק נוסף נפרדו ליל ובורדו בתיקו ללא שערים.


מץ – פאריס סן ז'רמן 5:1
לפי הדיווחים שילמה פאריס סן ז'רמן לא פחות מ-465 מיליון יורו על השלישייה אדינסון קבאני, קיליאן אמבפה וניימאר, כאשר השניים האחרונים לבדים עלו כ-400 מיליון יורו, אם לא נתחשב בכך שהחלוץ בן ה-18 מושאל ממונאקו ויירכש רק בסיום העונה. הערב הם שיתפו פעולה לראשונה וסיפקו הצצה ראשונה למה שהם יעוללו השנה בצרפת – וזה עוד היה ללא אנחל די מריה הפצוע ומרקו וראטי המושעה.

האורחת מעיר האורות שלטה במשחק מול מץ לכל אורכו ודווקא יוליאן דראקסלר הגרמני היה הפעיל מבין שחקני ההתקפה בחצי השעה הראשונה, אלא שבדקה ה-31 הגיע השער הראשון והוא היה כולו דרום אמריקאי. ניימאר מצא בכדור עומק את אדינסון קבאני, הארוגוואי עבר את השוער וגלגל לרשת.


איזו שלישייה מדהימה, בשווי מוערך של 465 מיליון יורו (AFP)

בדקה -37 הצליחה המארחת להפתיע ולהשוות, כאשר עמנואל ריבייר נגח לרשת, ובדקה ה-48, שלוש דקות במחצית השנייה, חלוץ מץ היה קרוב להשלמת מהפך מטורף, אולם מול שער ריק, אחרי טעות קשה בהגנת פ.ס.ז', בעט מעל השער. 

ההתפוצצות של האורחת מעיר האורות הגיעה בחצי השעה האחרונה של המשחק. בדקה ה-56 נותרה מץ בעשרה שחקנים אחרי שהמגן בנואה אסו אקוטו ספק הכשיל את אמבפה וראה את האדום שלא בצדק, ובדקה ה-59 הילד בן ה-18 שהגיע ממונאקו בעסקת ענק בעט לפינה השמאלית ולרשת כדי להשיב את פ.ס.ז' ליתרון.

עשר דקות אחר כך, בדקה ה-69, גם ניימאר הצטרף לחגיגה בבעיטה מחוץ לרחבה. המילה האחרונה מבין השלישייה הייתה של קבאני, שהשלים צמד בדקה ה-75 מ"בישול" של אמבפה, שהכדור פגע בו והתגלגל לרגלו של חברו לחוד. את השער החמישי והאחרון כבש לוקאס מורה בדקה ה-87.


אמבפה במדים החדשים. בכורה מוצלחת (AFP)

כאמור המחזור יצא לדרך במשחק שבו אירחה ליל את בורדו ושהסתיים ב-0:0. תיאגו מאיה מליל הורחק כבר בדקה ה-32 אחרי שספג כרטיס צהוב שני במשחק השקול. ליל בתחתית עם חמש נקודות מחמישה משחקים אחרי ניצחון, שני תיקו ושני הפסדים. בורדו בצמרת עם תשע נקודות בזכות שני ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי