הכתובת הייתה על הקיר: ההיסטוריה הבעייתית של ניימאר

ניימאר
ניימאר | AFP

העימותים מימי ברצלונה, ההבדל הגדול ממסי, אחוזי ההצלחה מהנקודה הלבנה מול אלה של קבאני והמאמן מסנטוס ששילם את המחיר במשרתו. כל תקריות העבר של הכוכב הברזילאי מול החברים והיריבים

(גודל טקסט)

הסערה סביב ניימאר ואדינסון קבאני במשחק האחרון של פאריס סן ז'רמן מול ליון מסרבת לגווע ומעסיקה רבות את התקשורת העולמית.

זו אינה הפעם הראשונה בה הברזילאי מתעמת עם שחקנים בכר הדשא וב"אס" הספרדי ערכו רשימה של המקרים הבולטים. האחרון שבהם היה רק בשבוע שעבר כשניימאר ערך את הופעות הבכורה במדי פ.ס.ז' בליגת האלופות בניצחון 0:5 על סלטיק. החלוץ נקלע לעימות עם המגן הצעיר של הסקוטים, אנתוני ראלסטון, אליו סינן מספר מילים במהלך המשחק בטענה למשחק אגרסיבי ואף ספג כרטיס צהוב. בתום המשחק ראלסטון הושיט את ידו ללחוץ את ידו של ניימאר, אך הברזילאי סירב ללחוץ את ידו.

בנוסף דובר על משחק הגביע בין ברצלונה לאתלטיקו מדריד ב-2015 בו חיפש ניימאר את פרננדו טורס. ברזילאי הסתיר את פיו וסינן מספר מילים אל עבר הספרדי שדחף אותו בעקבות כך. האירוע לא התפתח רק בגלל התערבות של אנדרס אינייסטה וסרג'י בוסקטס. מקרה אחר בבארסה, הפעם בתוך המועדון, היה לפני שניימאר חתם רשמית בקבוצה מעיר האורות ושמו נקשר במשך תקופה ארוכה לפ.ס.ז'. הברזילאי סיפק קבלת פנים "חמה" לנלסון סמדו שרק הגיע מבנפיקה ליסבון עם עימות פיזי, שהסתיים גם אז רק בהתערבות של יתר שחקני ברצלונה.

גם ב"מארקה" עוסקים רבות בסוגיה וגילו שבימיו בברצלונה, הכוכב הברזילאי קיבל לא פחות מ-11 פנדלים עליהם ויתר בועט העונשין הקבוע של הבלאוגרנה, ליאו מסי. מתוך 11 הבעיטות אגב, ניימאר כבש שש בלבד והחטיא חמש.


ניימאר ומסי. הארגנטינאי דווקא כן פרגן (Gettyimages)

עוד מגלה העיתון המדרידאי שמאז הגיע הברזילאי לאירופה, אחוזי ההצלחה שלו מהנקודה הלבנה עומדים על 67 בלבד לאחר שהבקיע 12 מתוך 18 פנדלים, לעומת קבאני שרשם עד כה 85 אחוזי הצלחה עם 17 בעיטות מוצלחות מתוך 20.

זו אינה הפעם הראשונה שניימאר מתעצבן בעקבות פנדל וב-2010, כשהיה בן 18 ושיחק במדי סנטוס, התרחש אירוע דומה. במהלך משחק שהסתיים ב-2:4 על אתלטיקו גויאניינסה, קיבלה סנטוס פנדל אותו רצה השחקן הצעיר לבעוט. לצערו, מאמן הקבוצה דאז דוריבל ג'וניור לא אישר לו לגשת לנקודה הלבנה והחלוץ הגיב בזעם ואף קילל את ג'וניור על במגרש ובמנהרת השחקנים.


דוריבל ג'וניור. עוד קורבן של ניימאר (Gettyimages)

"מעולם לא היו לי בעיות של חוסר משמעת בקבוצות שלי", אמר אז מאמן סנטוס. "אך עם ניימאר היו לי יותר מאחת. אני לא יודע מה קרה לו ואני עושה כל מה שאני יכול כדי לעזור לו. נפתור את הבעיה הזאת בתוך המועדון". הכוכב נקנס ונשלח להתאמן בנפרד, אך בסופו של דבר המאמן, שסירב לקבל אותו בחזרה, היה זה שנשלח הביתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי