"חגיגת המשכורות": אופ"א פתחה בחקירה נגד פ.ס.ז'

קבאני, ניימאר
קבאני, ניימאר | AFP

בעקבות הפרסומים האחרונים, מחלקת הכספים של הארגון בודקת האם הצרפתים חרגו מחוקי הפייר-פליי. הקבוצה עשויה למכור שחקנים בקיץ ולא ברור אם תוכל להתחזק

(גודל טקסט)

לאחר הפרסום אמש (שלישי) על המשכורות הגבוהות של שחקני פאריס סן ז'רמן, "ל'אקיפ" טוען שמחלקת "קונטרול פיננסי" של אופ"א פתחה בחקירה ובודקת האם הקבוצה הצרפתית עומדת בחוק הפייר-פליי הפיננסי.

אם יתברר שהסכך הכולל חורג מהרף שנקבע בתקנות, המועדון יצטרך לצמצם בשכר השחקנים כדי להימנע מקנס כבד. החקירה הראשונית החלה לאחר המעבר של ניימאר תמורת 222 מיליון יורו וקיליאן אמבפה ב-180 מיליון. הכוכב הברזילאי משתכר כ-3 מיליון יורו לחודש ברוטו, אדינסון קבאני מדורג מתחתיו עם 1.54 מיליון לחודש.

חוזי השחקנים שחתומים על ידי הבנק הלאומי של קטאר כבר הגיעו לידי הסוכנות, כמו גם פירוט הכספים הנכנסים מהספונסרים של הקבוצה – רשת הטלוויזיה BEIN ספורט, חברת תיירות קטארית וחברת קליניקה לספורט. מכיוון שהחוזים של השחקנים הם בגובה שעובר את ה-30 אחוז מהכסף שנכנס מהספונסרים הורו באופ"א על חקירה לאחריה ייקבע האם החוזים משקפים את מחיר השוק הריאלי של אותם שחקנים.

זו לא פעם ראשונה שפ.ס.ז' נמצאת תחת חקירה של אופ"א בגין גובה המשכורות של שחקניה. ב-2014 השכר הכולל עמד על 100 מיליון יורו, פי שניים ממה שהצהירה הקבוצה בדוחות הרשמיים ולכן הושת עליה קנס של 20 מיליון יורו והוטלו עליה הגבלות בהחתמת שחקנים לליגת האלופות.

ניימאר וקבאני. חגיגת משכורות (AFP)
ניימאר וקבאני. חגיגת משכורות (AFP)

כעת פ.ס.ז' צריכה להכניס לקופתה 75 מיליון יורו ממכירת שחקנים כדי לגרום לאיזון, אך עד כה נמכר רק לוקאס מורה ב-28 מיליון יורו לטוטנהאם. לכן בקיץ תצטרך פ.ס.ז' למכור שחקנים נוספים ולא ברור האם תוכל להתחזק.

במקביל החליטה פ.ס.ז' להגדיל את החוזים שלה עם הספונסרים. בעקבות החתמת ניימאר וקיליאן אמבפה, נייקי אמורה להגדיל את החוזה שלה ולשלם יותר מ-25 מיליון יורו. גם חברת התעופה "האמירויות" צפויה להגדיל את הנתח שלה ליותר מ-25 מיליון יורו.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי